LandCruiserAdventureClub - Aktualności https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne Tue, 01 Apr 2025 22:07:59 +0200 Joomla! - Open Source Content Management pl-pl klub@landcruiser.pl (LandCruiserAdventureClub) Toyota RAV4 hitem w USA. Od ośmiu lat https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1455-toyota-rav4-hitem-w-usa-od-osmiu-lat https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1455-toyota-rav4-hitem-w-usa-od-osmiu-lat

Toyota RAV4 w 2024 roku po raz ósmy z rzędu była najczęściej wybieranym SUV-em w Stanach Zjednoczonych i jest trzecim najchętniej kupowanym modelem w tym kraju. 

Amerykański oddział koncernu sprzedał w 2024 roku 2 332 623 samochody (3,7% wzrostu) marek Toyota i Lexus, a ponad milion aut miało napęd zelektryfikowany (wzrost o 53,1%). Klienci Toyoty kupili 1 986 954 auta, a najczęściej wybieranym przez nich modelem w USA jest RAV4. W ubiegłym roku sprzedano 475 193 egzemplarze wszechstronnego i komfortowego SUV-a. To wynik o 9,3% lepszy niż uzyskany w 2023 roku. RAV4 jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na amerykańskim rynku, a także to trzeci najpopularniejszy model 2024 roku w tym kraju.

1LandCruiser PL RAV4 Adventure

Hybrydy i hybrydy plug-in napędzają sprzedaż RAV4

Na amerykańskim rynku RAV4 dostępna jest z napędem konwencjonalnym, z oszczędną hybrydą oraz z wydajną hybrydą plug-in o mocy aż 306 KM. Z danych wynika, że klienci coraz chętniej sięgają po zelektryfikowane warianty RAV4, które stanowią już ponad połowę sprzedaży tego modelu w USA. Na wersję z klasyczną hybrydą zdecydowało się 208 356 klientów, co jest wynikiem aż o 29,3% wyższym niż rok wcześniej. RAV4 Hybrid jest najpopularniejszą klasyczną hybrydą marki w Stanach Zjednoczonych.

Toyota RAV4 najlepiej sprzedającym się SUV-em. Osiem lat dominacji w USA

RAV4 Plug-in Hybrid (w USA znana jako PRIME), która może pokonać nawet do 100 km w bezemisyjnym trybie EV w mieście, sprzedała się w liczbie 31 093 egzemplarzy, co jest wynikiem o 19,3% lepszym niż w 2023 roku. To najchętniej wybierany samochód Toyoty z możliwością ładowania z gniazdka. 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 28 Jan 2025 11:22:26 +0100
Dziewczyny lubią Land Cruisera https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1453-dziewczyny-lubia-land-cruisera https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1453-dziewczyny-lubia-land-cruisera

Nowa Toyota Land Cruiser została wybrana najlepszym autem w kategorii „Best 4x4 & Pick-up” w prestiżowym plebiscycie Women’s Worldwide Car of the Year. To jedyny globalny konkurs, w którym wyróżnienia przyznają dziennikarki motoryzacyjne.

Jest to już 15. edycja Women’s Worldwide Car of the Year. W skład jury wchodzą 82 dziennikarki motoryzacyjne z 55 krajów i pięciu kontynentów. Polskie media mają w tym gremium dwie przedstawicielki. Do tegorocznej edycji zgłoszono 81 pojazdów, które rywalizowały w ośmiu kategoriach. Dziennikarki brały pod uwagę takie kryteria jak bezpieczeństwo, jakość, design, stosunek jakości do ceny, przyjazność dla środowiska czy przyjemność z jazdy.

2024 New Landcruiser 250 Combo 001


Toyota Land Cruiser z tytułem w Women’s Worldwide Car of the Year 2025

Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 6 marca, ale już teraz ujawniono triumfatorów w poszczególnych kategoriach. Nowa Toyota Land Cruiser okazała się najlepszym samochodem terenowym. To trzeci model marki, który został wyróżniony w tym konkursie. W 2016 roku Toyota Prius zdobyła tytuł „Samochodu ekologicznego”, a rok wcześniej Toyotę Auris wyróżniono w kategorii „Samochód ekonomiczny”.

Nowa Toyota Land Cruiser

Najnowsza odsłona Land Cruisera łączy design nawiązujący do kultowych poprzedników, cechy terenówki oraz najnowszych rozwiązań technologicznych, które poprawiają komfort użytkowania auta na co dzień. To wciąż prawdziwy samochód terenowy z konstrukcją opartą na ramie i stałym napędem 4x4.

Nowa platforma ramowa GA-F o wysokiej sztywności i wytrzymałości pozwoliła uzyskać jeszcze lepsze właściwości jezdne. Udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach, to gwarancja niezawodności i sprawnego poruszania się w trudnych warunkach. Zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie podczas jazdy po bezdrożach, a system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM) poprawia właściwości terenowe auta. Land Cruiser jest przy tym bardzo funkcjonalny, wykonana z wysokiej jakości materiałów kabina zapewnia wysoki komfort podróżowania, a bagażnik ma dużą pojemność.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 24 Jan 2025 08:47:19 +0100
Elektryczny Hilux na testach https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1452-elektryczna-toyota-hilux-na-12-miesiecznych-testach-w-porcie-przeladunkowym-rudy-zelaza https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1452-elektryczna-toyota-hilux-na-12-miesiecznych-testach-w-porcie-przeladunkowym-rudy-zelaza

Toyota i wydobywczy gigant BHP rozpoczęły testy elektrycznego Hiluxa. Przez 12 miesięcy samochód będzie sprawdzany w trudnych warunkach pracy na terenie największego portu przeładunkowego rudy żelaza w Australii.

Elektryczny Hilux ma podwójną kabinę, pojemną skrzynię ładunkową oraz efektowne orurowanie przedniego pasa. Od końca listopada auto jest użytkowane przez pracowników Port Hedland w dokładnie ten sam sposób, co wykorzystywane przez firmę BHP samochody użytkowe z silnikami wysokoprężnymi. Dane i opinie po trwającym rok sprawdzianie zostaną przekazane Toyocie.

Battery Electric Hilux double cab 8034

Elektryczna Toyota Hilux na 12-miesięcznych testach w porcie przeładunkowym rudy żelaza

„Toyota od lat realizuje wielotorową strategię dekarbonizacji. We współpracy z BHP rozwijamy prototyp elektrycznego Hiluxa. To ważny krok w tworzeniu niskoemisyjnych technologii dla segmentu lekkich samochodów użytkowych, które poddawane są wymagającym warunkom pracy w górnictwie” – powiedział Matthew Callachor, prezes Toyota Australia.

Battery Electric Hilux double cab 89b2

Pierwszy był elektryczny Land Cruiser

Hilux nie jest pierwszym elektrycznym prototypem Toyoty, które testuje australijskie BHP. W 2021 roku do pracy w kopalni BHP Nickel West w Australii Zachodniej trafił stworzony do ciężkiej pracy Land Cruiser 70, w którym wysokoprężny silnik V8 został zastąpiony motorem elektrycznym. Trzy lata wcześniej w kopalni miedzi BHP Olympic Dam w Południowej Australii rozpoczął pracę prototyp Voltra eCruiser, czyli Land Cruiser 70, do którego napęd elektryczny opracowała firma Autoline.

Battery Electric Hilux double cab e413

Współpraca z wydobywczym gigantem

W sierpniu 2023 roku zacieśniono kooperację Toyoty i BHP. Podpisano wówczas porozumienie o współpracy (MoU), które przewiduje wspólne działania na rzecz dekarbonizacji w australijskiej działalności BHP, w tym m.in. projektowanie i testy lekkich pojazdów użytkowych.

„Mamy około pięciu tysięcy lekkich pojazdów użytkowych. Naszym celem jest pełna elektryfikacja floty. Testy elektrycznego Hiluxa pozwolą nam ocenić jego potencjał nie tylko w górnictwie, ale także dla przyszłych użytkowników tego modelu“ – stwierdziła Geraldine Slattery, prezes BHP Australia.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 13 Jan 2025 09:49:42 +0100
Lexus GX - Land Cruiser klasy premium https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1451-lexus-gx-land-cruiser-klasy-premium https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1451-lexus-gx-land-cruiser-klasy-premium

Lexus GX to samochód terenowy segmentu premium ze stałym napędem na cztery koła, który cieszy się dużą popularnością w USA oraz w Azji. Obecna generacja jest pierwszą, która sprzedawana jest także w Japonii i Australii. W Europie auto można kupić tylko na wybranych rynkach wschodnich (Armenia, Azerbejdżan, Gruzja, Kazachstan i Ukraina). W Polsce GX jest niedostępny.

lexusgxovertrail titaniumgray front 34 b

Off-roadowy charakter GX-a podkreśla wyrazisty design. Samochód ma mocno zarysowane, ostre kształty oraz nisko poprowadzoną linię maski, która ułatwia widoczność w trakcie jazdy po bezdrożach. Dzięki krótkim zwisom auto może podjechać pod bardziej strome wzniesienia. Grill i przednie światła umieszczono tak wysoko, jak to było tylko możliwe, żeby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy w terenie. Z tyłu auto nawiązuje do innych modeli marki charakterystyczną listwą świetlną oraz napisem LEXUS na tylnej klapie.

lexusgxovertrail titaniumgray rearaction

Prawdziwa terenówka klasy premium

GX został zaprojektowany jako samochód, który w komfortowych warunkach dowiezie swoich pasażerów do każdego celu podróży. Układ jezdny został dostrojony tak, by nowy GX pewnie prowadził się zarówno podczas jazdy po asfalcie jak i po bezdrożach. Model ten został zbudowany na platformie GA-F, a jego konstrukcja została oparta na ramie, co czyni z niego prawdziwą terenówkę segmentu premium, a jazdę poza głównymi szlakami ułatwiają 18-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami AT. Samochód napędzany jest przez turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra (354 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego), który połączony jest z szybką 10-stopniową skrzynią automatyczną Direct Shift.

Kierowcę Lexusa GX wspomagają także innowacyjne rozwiązania technologiczne, w tym system Multi-Terrain Select, który optymalizuje pracę układu przeniesienia napędu do warunków panujących na drodze, w tym jazdy w głębokim śniegu, błocie, w luźnym piasku czy na kamienistych szlakach. Z kolei układ Multi-Terrain Monitor daje doskonały obraz najbliższego otoczenia pojazdu oraz drogi pod autem, co jest szczególnie istotne w najbardziej wymagających warunkach.

lexusgxovertrail titaniumgray rearaction 03

Komfortowa kabina Lexusa GX

Wnętrze nowego GX-a zostało stworzone z myślą o jak największym komforcie podróżowania. Do jego wykończenia wykorzystano najlepsze materiały. Dużo uwagi poświęcono pozycji za kierownicą, by zapewnić jak najlepsze trzymanie boczne, a także by ciało kierowcy jak najmniej męczyło się w trakcie długich podróży. Kierowca ma doskonałą widoczność, a deska rozdzielcza została rozplanowana tak, by wszystkie najważniejsze przełączniki były w zasięgu ręki. System multimedialny obsługiwany jest przy pomocy 14-calowego ekranu dotykowego, a standardem jest też pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 13 Jan 2025 08:55:53 +0100
TopGear nagrodził Toyotę za Land Cruisera i… https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1450-topgear-nagrodzil-toyote-za-land-cruisera-i https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1450-topgear-nagrodzil-toyote-za-land-cruisera-i

W tegorocznej edycji prestiżowego plebiscytu TopGear.com Awards 2024 Toyota została uhonorowana tytułem Producenta Roku. Redaktorzy wiodącego portalu i magazynu motoryzacyjnego docenili markę za zaangażowanie w motorsport oraz tworzenie wyjątkowo pożądanych modeli, takich jak nowy Land Cruiser, Prius i GR Yaris.

W konkursie TopGear.com Awards 2024 Toyota otrzymała nagrodę dla „Producenta Roku”. Brytyjscy dziennikarze zwrócili uwagę, że Toyota z pasją i wizją rozwija swoje produkty, jednocześnie utrzymując pozycję jednego z największych producentów samochodów na świecie.

2024 New Landcruiser 250 Bronze Statics 006

Toyota nagrodzona tytułem Producenta Roku w plebiscycie TopGear.com Awards 2024

„W tej nagrodzie nie chodzi o wielkość czy skalę, ale o emocje i ambicje. Jest to stosunkowo łatwe do osiągnięcia w pojedynczym samochodzie, znacznie trudniejsze do osiągnięcia w całej gamie modelowej” - powiedział Ollie Marriage, szef działu testów samochodów TopGear.com

Marriage podkreślił biznesową odwagę Toyoty, która wyraża się poprzez oferowanie szerokiej gamy samochodów z różnych segmentów oraz konsekwentną obecność w motorsporcie na najwyższym światowym poziomie. Zwrócił też uwagę na rolę modeli, które są pożądane przez klientów, jak wytrzymały i niezawodny Land Cruiser, przełomowy Prius oraz GR Yaris, który wciąż jest jednym z najbardziej ekscytujących aut na rynku.

2024 New Landcruiser 250 Sand Dynamics 025

„Dla nas w Toyocie bliska jest nie tylko mobilność dla wszystkich, ale także czysta przyjemność, jaką może przynieść jazda samochodem. Nasza gama modelowa doskonale to odzwierciedla, dlatego zostaliśmy uhonorowani tą prestiżową nagrodą” – przyznał Stuart Sanders, dyrektor ds. komunikacji i produktu Toyota (GB). 

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 17 Dec 2024 10:45:57 +0100
Toyota Hilux z pakietami Black i Chrome https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1449-toyota-hilux-z-pakietami-black-i-chrome https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1449-toyota-hilux-z-pakietami-black-i-chrome

Toyota Hilux otrzymała 2 pakiety specjalne - Black i Chrome. W salonach auto można doposażyć nie tylko w elementy stylistyczne, ale także dodatki zwiększające użyteczność pick-upa. Zamawiając Hiluxa w ofercie specjalnej z pakietami dodatkowymi można zyskać nawet 17 382 zł netto.

Toyota Hilux od blisko 60 lat wyznacza standardy w segmencie pick-upów. Kolejne generacje zbudowały renomę modelu jako niezawodnego i wytrzymałego auta, które sprawdzi się w każdych warunkach. Konstrukcja oparta na ramie i napęd na cztery koła czynią z Hiluxa jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych, a nowoczesne technologie i zaawansowane systemy bezpieczeństwa pozwalają z auta korzystać na co dzień.

Landcruiser PL Toyota Hilux Black 02

Pakiety Black i Chrome dla Toyoty Hilux. Atrakcyjny wygląd i większa funkcjonalność

Atrakcyjność i wszechstronność Hiluxa wzmacnia nie tylko szeroka gama, na którą składają się dwa rodzaje kabiny, dwa silniki i skrzynie biegów oraz pięć wersji wyposażenia – Live, Active, Executive, Invincible oraz GR SPORT II, ale także szeroki zestaw akcesoriów, który umożliwia indywidualne dostosowanie samochodu do potrzeb właściciela – zarówno profesjonalnych, jak i rekreacyjnych.

Specjalne pakiety wyposażenia dodatkowego obejmują m.in. elementy stylistyczne, hak czy zabezpieczenie przestrzeni ładunkowej. Rasowy wygląd autu nadają pakiety Black oraz Chrome (18 700 zł netto), które dostępne są dla wersji Live, Active oraz Executive. W pakiecie Black auto zyskuje czarne orurowanie kapotażowe oraz orurowanie boczne ze stopniami, poszerzenia błotników ze srebrnymi wstawkami, a także manualną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, która zapewnia ochronę przewożonym przedmiotom. W pakiecie Chrome orurowanie jest chromowane, a roleta w kolorze srebrnym.

Landcruiser PL Toyota Hilux Black 01

Pakiety do Hiluxa z wysoką korzyścią

Najwięcej można zyskać decydując się na Toyotę Hilux z silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM z automatyczną skrzynią biegów oraz w wersji Active. Wybierając pakiet Black lub Chrome, a także pakiety Protection oraz Holowniczy (stały hak holowniczy z wiązką 13 PIN) łączna korzyść wynosi do 17 382 zł netto, a cały zestaw pakietów kosztuje 18 700 zł netto. W ramach pakietu Protection klient otrzymuje wykładzinę przestrzeni ładunkowej i klapy, a także teleskop tylnej klapy.

Toyota Hilux w wersji Active ma podwójną kabinę, 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, 8-calowy ekran systemu Toyota Touch 2, a ze smartfonami łączy się poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Standardem są też systemy bezpieczeństwa Toyota T-MATE, inteligentny tempomat adaptacyjny czy kamera cofania. Auto z silnikiem 2.4 D-4D i automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 153 900 zł netto.

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 11 Dec 2024 08:08:18 +0100
Sukces nowego Land Cruisera 250 https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1448-sukces-sprzedazowy-nowego-land-cruisera-250 https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1448-sukces-sprzedazowy-nowego-land-cruisera-250

Nowa Toyota Land Cruiser została doskonale przyjęta na polskim rynku. Od rozpoczęcia przedsprzedaży złożono 1051 zamówień na najnowszą odsłonę legendarnego samochodu terenowego. Większość klientów decyduje się na topową odmianę Executive.

Toyota Land Cruiser 250 Prado 004

Nowa Toyota Land Cruiser zachowała wszystkie cechy prawdziwego samochodu terenowego, korzystając przy tym z najnowszych rozwiązań technologicznych, które poprawiają komfort użytkowania auta na co dzień. Samochód wykorzystuje nową platformę ramową GA-F o wysokiej sztywności i wytrzymałości. Land Cruisera napędza udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach.

2024 New Landcruiser 250 Sand Dynamics 015

Polscy klienci zamówili już ponad tysiąc nowych Land Cruiserów

Jak na terenowy samochód przystało nowy Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, a zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie w najtrudniejszych warunkach. Auto jest przy tym bardzo funkcjonalne, kabina zapewnia wysoki komfort, a bagażnik ma dużą pojemność.

Nowy Land Cruiser przyciąga uwagę designem, który czerpie z ponad 70-letniej historii modelu. Samochód, który stylistyką nadwozia i wnętrza nawiązuje do kultowych poprzedników, idealnie trafił w gusta polskich klientów. Od rozpoczęcia przedsprzedaży zamówiono w naszym kraju 1051 egzemplarzy Land Cruisera, a auto nr 1000 to samochód w wersji Invincible w kolorze Dark Grey.

2024 New Landcruiser 250 Bronze Statics 008

Wersja Executive najczęstszym wyborem

43% zamówionych do tej pory Land Cruiserów to auta w najwyższej wersji wyposażenia Executive, która demonstruje pełnię możliwości najnowszej generacji terenówki. Tę odmianę charakteryzują 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), który poprawia właściwości terenowe auta, podgrzewane i wentylowane skrajne siedzenia na tylnej kanapie oraz 14-głośnikowy system Premium Audio JBL.

40% aut, na które zdecydowali się klienci, to Land Cruiser Invincible. Te auta można rozpoznać po ciemnych 18-calowych felgach aluminiowych, a standardem w tej odmianie są 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10 głośników, 12,3-calowy ekran HD z systemem multimedialnym Toyota Smart Connect, nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych, reflektory w technologii Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi czy monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM).

Ostatnie egzemplarze Land Cruisera Invincible z 2024 roku produkcji wciąż są dostępne u dealerów Toyoty. Auto kosztuje od 373 900 zł, a rata Leasingu KINTO One dla firmy wynosi od 3076 zł netto miesięcznie przy umowie na 36 miesięcy z 10-procentową opłatną wstępną i 60 tys. km limitu przebiegu.

Toyota Land Cruiser 250 Prado 009

Sukces Land Cruisera First Edition

Już w pierwszym okresie przedsprzedaży wyczerpała się cała przeznaczona na nasz rynek pula Land Cruiserów w limitowanej wersji specjalnej First Edition. Nowy Land Cruiser w tej odmianie wyróżnia się m.in. okrągłymi reflektorami Bi-LED, dwukolorowym malowaniem nadwozia czy specjalną tapicerką, a także ma przełomowy system SDM. Po 2% klientów zdecydowało się na wersje Prestige oraz Prado. Low resHigh res Z palety lakierów najczęstszym wyborem jest efektowny Avant-garde Bronze, na który do tej pory zdecydowało się 29% klientów. Klienci chętnie zamawiają auto także w eleganckim kolorze Attitude Black (18% zamówień). 16% do tej pory zamówionych aut miało lakier Sand, który idealnie podkreśla ewolucję ikony samochodów terenowych. Z kolei właściciele Land Cruiserów First Edition najczęściej wybierali dwukolorowe malowanie nadwozia, które łączyło lakier Sand z jasnoszarym dachem.

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 09 Dec 2024 10:03:35 +0100
Hilux Mild-hybrid 48V - ceny od 170 900 netto https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1447-hilux-mild-hybrid-48v-ceny-od-170-900-netto https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1447-hilux-mild-hybrid-48v-ceny-od-170-900-netto

Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki wprowadzeniu zelektryfikowanego układu napędowego, pozostając atrakcyjną propozycją dla firm. Niezawodne auto terenowe o ładowności 1 tony kosztuje teraz od 170 900 zł netto.

Debiutujący na rynku Hilux Mild-hybrid 48V to pierwsza zelektryfikowana wersja tego modelu w jego ponad 50-letniej historii. 48-woltowy napęd Mild-hybrid pracuje płynnie, generuje mniej hałasu i wibracji, niezależnie od tego, czy auto porusza się po utwardzonych drogach, czy w terenie. Co istotne, nowy napęd nie ma wpływu na najważniejsze właściwości auta użytkowego. Maksymalna masa holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, a ładowność wynosi do 1000 kg, dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym.

Podobnie jak pozostałe warianty pick-upa, Hilux Mild-hybrid 48V ma typowe dla aut terenowych podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Wytrzymały układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których oczekuje się od wytrzymałego auta użytkowego, z komfortem jazdy i prowadzeniem podobnym do SUV-a.

Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-Terrain Select, który zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od warunków drogowych.

Nowy układ Mild-hybrid 48V

Układ hybrydowy 48V wykorzystuje sprawdzony 2,8-litrowy wysokoprężny silnik turbodoładowany Hiluxa, który został wyposażony w nowy elektryczny silnik/generator, litowo-jonowy akumulator 48V oraz konwerter DC-DC. Komponenty te zostały tak zaprojektowane, aby ich montaż był prosty i nie wymagał skomplikowanych zmian w układzie napędowym.

Litowo-jonowy akumulator 48V składa się z 13 ogniw i ma pojemność 4,3Ah. Ważąc zaledwie 7,6 kg, jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnymi siedzeniami pojazdu, co minimalizuje jego wpływ na przestronność kabiny. Zarówno bateria hybrydowa, jak i konwerter DC-DC są chronione przed wilgocią. Po naładowaniu akumulator może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Cały układ został dostosowany do pracy w najtrudniejszych warunkach. Zachowano zdolność pojazdu do brodzenia w wodzie o głębokości do 700 mm.

Silnik Diesla DOHC o pojemności 2,8 l wytwarza 204 KM (150 kW) mocy przy 3 400 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1 600 do 2 800 obr./min. Dodatkowa moc systemu Mild-hybrid 48V przekłada się na lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Na nierównych drogach i w terenie silnik elektryczny zwiększa zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Pomaga w tym także 20-procentowe obniżenie prędkości biegu jałowego silnika, z 720 obr./min do 600 obr./min.

Podobnie jak inne modele Hiluxa, wersja Mild-hybrid 48V jest kompatybilna z paliwem HVO100, wytwarzanym w 100% ze źródeł odnawialnych.

Trzy wersje Hiluxa Mild-hybrid 48V

Gama Toyoty Hilux Mild-hybrid 48V to obecnie trzy wersje wyposażenia – Active, Executive oraz Invincible. Auto dostępne jest wyłącznie w wariancie z podwójną kabiną, a samochody z 2024 roku produkcji w wersjach Executive i Invincible objęto specjalną ofertą wyprzedażową.

Bazowa dla Hiluxa Mild-hybrid 48V odmiana Active kosztuje 176 900 zł netto. W tej wersji standardem są 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Touch 2, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.

Odmianę Executive z napędem Mild-hybrid 48V wyceniono w wyprzedaży rocznika na 170 900 zł netto. Auto zyskuje 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.

Invincible, topowa wersja Hiluxa Mild-hybrid 48V, kosztuje w wyprzedaży aut z 2024 roku produkcji 189 900 zł netto. Auto w tej odmianie ma czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 02 Dec 2024 11:32:08 +0100
Ten model jest hitem Lexusa. Sprzedano już 4 miliony tych aut https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1444-ten-model-jest-hitem-lexusa-sprzedano-juz-4-miliony-tych-aut https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1444-ten-model-jest-hitem-lexusa-sprzedano-juz-4-miliony-tych-aut

Lexus RX już w momencie rynkowej premiery w 1998 roku stał się sprzedażowym hitem. To samochód, który stworzył segment luksusowych SUV-ów i odważnie wprowadzał do niego najnowocześniejsze rozwiązania. W 2005 roku wraz z debiutem drugiej generacji auta Lexus rozpoczął elektryfikację klasy premium – model RX 400h był pierwszym hybrydowym SUV-em. Obecnie oferowana jest już piąta generacja tego auta, która w Polsce występuje w aż trzech hybrydowych wariantach.

Bogate wyposażenie seryjne, najwyższa jakość wykonania, wyjątkowe właściwości jezdne gwarantujące komfort podróżowania, a także szeroka gama oszczędnych i niezawodnych napędów sprawiły, że od debiutu do końca września 2024 roku nabywców znalazło dokładnie 4 023 859 RX-ów wszystkich generacji, co czyni ten model najpopularniejszym autem w historii marki. 28% Lexusów, które wyjechały z salonów, to właśnie RX. Globalnymi hitami są także limuzyna ES (3,3 mln. egz.), SUV NX (1,5 mln. egz.), a także sedan IS (1,3 mln. egz.). Lexus od 1989 roku sprzedał na świecie już ponad 14,2 mln. aut.

LexusRX 1

Lexus RX 1. generacji

Lexus RX napędza sprzedaż SUV-ów i hybryd

Za sprawą RX-a bardzo mocną pozycję w gamie Lexusa mają SUV-y i crossovery. Już ponad połowa dotychczasowej sprzedaży marki (8,7 mln. egz.) to samochody z takimi nadwoziami. RX to także najpopularniejsze hybrydowe auto Lexusa. Sprawdzona od blisko 20 lat i stale rozwijana technologia hybrydowa, niezawodność i niskie koszty eksploatacji przemawiają do klientów na całym świecie. Do tej pory sprzedano 782 670 RX-ów wyposażonych w zelektryfikowany napęd, z czego 24 970 egzemplarzy to dostępna od dwóch lat hybryda plug-in. 


W Polsce Lexus sprzedał do tej pory 13 036 egzemplarzy modelu RX, z czego 67% aut to wersje z napędem zelektryfikowany. Wraz z piątą generacją modelu klienci zyskali wybór aż trzech układów hybrydowych – RX 350h to klasyczna, komfortowa hybryda, RX 450h+ to pierwsza w tym modelu hybryda plug-in, a RX 500h to mocna hybryda łącząca turbodoładowany silnik 2,4 l z sześciobiegową skrzynią automatyczną i napędem DIRECT4. Tak szeroka gama hybryd o różnorodnym charakterze sprawiła, że 2023 rok był najlepszym w historii RX-a na polskim rynku – sprzedano 2746 egzemplarzy tego auta.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 19 Nov 2024 16:22:28 +0100
Pierwsza Toyota Land Cruiser w limitowanej wersji First Edition trafiła do floty firmy BioFeed https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1440-pierwsza-toyota-land-cruiser-w-limitowanej-wersji-first-edition-trafila-do-floty-firmy-biofeed https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1440-pierwsza-toyota-land-cruiser-w-limitowanej-wersji-first-edition-trafila-do-floty-firmy-biofeed

Pierwszy egzemplarz nowej Toyoty Land Cruiser w limitowanej wersji First Edition dołączył do floty BioFeed, jednego z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw z branży żywienia zwierząt. Wyjątkowe auto przekazane zostało na Hipodromie w Sopocie.

Nowa Toyota Land Cruiser łączy najnowocześniejsze technologie z klasyczną konstrukcją opartą na ramie i stałym napędem na cztery koła. W najnowszej odsłonie kultowy model zyskał innowacyjne technologie ułatwiające jazdę off-roadową, a także pełen pakiet najnowocześniejszych multimediów oraz systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE. Samochód ma silnik Diesla o pojemności 2,8 l o mocy 204 KM połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną.

LandCruiser250 BioFeed 02

Pierwsza Toyota Land Cruiser w limitowanej wersji First Edition trafiła do floty firmy BioFeed

Limitowana wersja specjalna First Edition najlepiej oddaje charakter terenówek Toyoty z lat 70. i 80. Nowy Land Cruiser w tej odmianie wyróżnia się m.in. okrągłymi reflektorami Bi-LED, 18-calowymi felgami aluminiowymi, dwukolorowym malowaniem nadwozia czy specjalną tapicerką, a także ma przełomowy system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), który poprawia właściwości terenowe auta.

„Naturalne jest, że prezesi i właściciele firm sięgają po auta marek premium. Gdy potrzebne jest auto do zadań specjalnych, właściwą decyzją jest wybór legendarnej Toyoty Land Cruiser w limitowanej wersji First Edition. Na takie auto zdecydował się zarząd firmy BioFeed” – powiedział Damian Targoński, Key Account Manager w Toyota Central Europe.

Polska firma BioFeed od 2008 roku dostarcza nowatorskie, bezpieczne i zrównoważone rozwiązania żywieniowe dla większości rodzajów oraz gatunków zwierząt w otoczeniu człowieka. To jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w branży i partner rodzimych gospodarstw rolnych oraz dostawców. W realizacji misji firmy ważną rolę odegra nowa Toyota Land Cruiser w limitowanej wersji First Edition z dwukolorowym malowaniem nadwozia, w którym lakier Sand połączono z dachem w odcieniu Light Grey. Samochód został przekazany na Hipodromie w Sopocie, a auto dostarczył salon Toyota Carter Gdańsk.

„Land Cruiser jako klasyczna terenówka przyciąga wzrok, jest bezpieczny, niesamowicie komfortowy i przede wszystkim niezawodny. Obojętnie w jakim terenie się poruszamy, Toyota daje radę. A dojeżdżamy do naszych klientów wszędzie – w las, w szczere pole, ale też do centrum dużych miast. Toyota Land Cruiser świetnie poradzi sobie w każdych warunkach i doskonale pasuje do naszej działalności, zwłaszcza do działu BioFeed Horse & Pony” – powiedziała Magdalena Wysoka, Product Manager BioFeed. „Przekazaliśmy pierwszego w Polsce Land Cuisera nowej generacji w wersji First Edtion. Ten model to 70 lat tradycji, najwyższa jakość, niezawodność i trwałość” – powiedział Piotr Chodzeń, Prezes Toyota Carter Gdańsk.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 04 Nov 2024 14:45:46 +0100
Zabudowa do pick-upów typu bed rack od Camp4Wheels. Bez spawania i wiercenia https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1439-zabudowa-do-pick-upow-typu-bed-rack-od-camp4wheels-bez-spawania-i-wiercenia https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1439-zabudowa-do-pick-upow-typu-bed-rack-od-camp4wheels-bez-spawania-i-wiercenia

Pick-upy to pojazdy, które idealnie łączą funkcjonalność z wytrzymałością, a ich popularność stale rośnie, zwłaszcza wśród osób ceniących sobie aktywny tryb życia. Często decyzja o zakupie pick-upa zapada nie tylko ze względu na jego użytkowość, ale też wygląd i legendę, którą za autem typu pick-up podąża. Jednym z niewielu takich modeli jest Toyota Hilux. Rozwiązanie bed rack może was przekonać do tego, że pick-up jest bardziej praktyczny i wszechstronny, niż się wydaje.

Bed rack może znacząco zwiększyć możliwości transportowe i użytkowe takiego pojazdu. Stelażowa konstrukcja nie zmienia w sposób nieodwracalny samochodu, jest solidna, a zamontowana na pace pozwala przewozić dodatkowy sprzęt, jak namiot dachowy, rowery, a nawet ładunki ponadgabarytowe. Tego typu konstrukcje kojarzą nam się głównie z rynkiem amerykańskim, ale w ostatnich latach również i u nas zdobywają popularność. Jednak nie każda może okazać się taka, jak oczekujemy i spełnić nasze potrzeby. Dzisiaj przedstawiamy rozwiązanie wyjątkowo przemyślane, wytrzymałe i estetyczne, zaprojektowane od podstaw i wykonane przez firmę Camp4wheels.

IMG 7104

Czym jest zabudowa pick-up typu bed rack?

Zabudowa typu bed rack to specjalna stelażowa konstrukcja montowana na pace pick-upa. Jego główną funkcją jest zwiększenie możliwości transportowych pojazdu poprzez dodanie przestrzeni bagażowej nad skrzynią ładunkową. Konstrukcja tego typu pozwala na montaż różnego rodzaju sprzętu, w tym:

- namiotów dachowych,
- bagażników na rowery, kajaki, czy deski surfingowe,
- dodatkowych pojemników na sprzęt turystyczny lub narzędzia,
- ładunków gabarytowych, których nie da się przewozić wewnątrz paki pick-upa.

Bed rack to rozwiązanie, które doskonale sprawdza się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas wypraw off-roadowych czy kempingowych.

IMG 7119

Czym wyróżniają się zabudowy typu bed rack od Camp4wheels?

- konstrukcja stalowa gięta na zimno
- brak spawów
- stal nierdzewna
- nowoczesny design i estetyka
- modułowość
- całość od projektu po wykonanie realizowane przez jedną firmę
- bezinwazyjny i prosty montaż

IMG 7102

Konstrukcja stalowa gięta na zimno bez spoin – innowacja i wytrzymałość

Może brzmi to górnolotnie, ale konstrukcje gięte na zimno bez spoin to zaawansowane technologicznie rozwiązanie na rynku zabudów typu bed rack. Jak sama nazwa wskazuje, proces produkcji tego typu zabudowy nie wymaga spawania, a jej elementy są formowane poprzez gięcie stalowych profili na zimno. Od samego projektu po wykonanie, całość musi być dobrze spasowana pod względem kątów, przenoszonych obciążeń i łączeń poszczególnych elementów. To innowacyjne podejście oferuje wiele korzyści, zarówno pod względem wytrzymałości, jak i estetyki, a do tego dochodzi też modułowość.

Gięcie stali na zimno – jak to działa?

Gięcie na zimno to proces, w którym stal jest formowana pod wpływem nacisku, ale bez podgrzewania do temperatur, w których staje się plastyczna (jak ma to miejsce przy spawaniu lub gięciu na gorąco). Dzięki temu stal zachowuje swoje pierwotne właściwości fizyczne, co przekłada się na wyższą wytrzymałość i trwałość od konstrukcji spawanych.

Tradycyjne konstrukcje stalowe zazwyczaj wymagają spawania, które, mimo że efektywne, osłabia miejscowo strukturę materiału. Miejsca połączeń mogą stać się bardziej podatne na korozję i uszkodzenia mechaniczne. W przypadku konstrukcji giętej na zimno, nie ma takich punktów osłabienia, co znacząco poprawia wytrzymałość i żywotność całej zabudowy. Dodatkowo, brak widocznych spoin nadaje zabudowie bardziej estetyczny, nowoczesny wygląd.

IMG 7122

Dlaczego stal, a nie aluminium

Stal, zwłaszcza gięta na zimno, charakteryzuje się wysoką wytrzymałością na obciążenia i naprężenia mechaniczne. Gięcie na zimno dodatkowo zwiększa jej twardość i odporność na odkształcenia. Dzięki temu stal gięta na zimno doskonale sprawdza się tam, gdzie konieczna jest duża nośność, przy montażu sprzętu o dużej masie (namioty dachowe, ciężkie narzędzia) czy przy transportowaniu ciężkich ładunków.

Aluminium jest lżejsze, ale nie tak wytrzymałe jak stal. Choć nowoczesne stopy aluminium mogą oferować wysoką wytrzymałość, to jednak stal pozostaje lepszym wyborem, jeśli planujesz przewozić cięższe ładunki. Aluminium ma większą tendencję do odkształceń przy dużych obciążeniach, w trakcie intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach terenowych oraz mniejszą wytrzymałość zmęczeniową.

IMG 7120

Stal nierdzewna, czyli o krok dalej, bo jakość ma znaczenie

Największym atutem stali nierdzewnej jest jej odporność na korozję. Odporność antykorozyjna jest wynikiem obecności chromu oraz niklu w składzie stali. Chrom tworzy na powierzchni stali warstwę ochronną
tlenku chromowego, która zabezpiecza stal przed działaniem czynników powodujących korozję. Dodatek niklu ułatwia obróbkę plastyczną na zimno.

Oczywiście za tymi właściwościami idą również wyższe koszty samego materiału i obróbki, jednak ekipa z Camp4wheels postawiła przede wszystkim na jakość. Finalnie wszystkie elementy są już produkowane ze stali nierdzewnej.

Sposób produkcji oraz materiały sprawią, że zabudowa typu bed rack od Camp4wheels naprawdę się podoba. Estetyka i design robią wrażenie. Gładkie linie, brak widocznych miejsc łączenia i nowoczesny, minimalistyczny wygląd sprawiają, że tego typu zabudowy doskonale komponują się z nowoczesnymi pick-upami, nie narzucają się, a jednocześnie spełniają swoje zadanie. To nie tylko funkcjonalne, ale także stylowe rozwiązanie, które dodaje pojazdowi charakteru.

IMG 7101

Modułowość

Bed rack od Camp4wheels ma modułową konstrukcję, co ułatwia nie tylko montaż i demontaż. Brak spoin w konstrukcji oznacza, że poszczególne elementy są łączone za pomocą solidnych, wytrzymałych śrub, co pozwala na łatwą personalizację i rozbudowę zabudowy o wybrane elementy w zależności od potrzeb.

Wśród dodatkowych elementów mamy do dyspozycji półki na akcesoria, uchwyty montażowe na skrzynie boczne, kanistry i inny sprzęt. Dzięki temu można dostosować bed rack do różnych zastosowań – od rekreacyjnych po profesjonalne.
Bezinwazyjny i prosty montaż

Gięta na zimno zabudowa ma jeszcze jedną cechę, która dla większości użytkowników może się okazać najważniejsza. Zabudowę bed rack Camp4wheels możesz zamontować bez wiercenia otworów, nie ingerując w konstrukcję auta i nie rezygnując z rolety. W wersji podstawowej dostępne są warianty niski i wysoki w opcji montażu na burtach paki pod roletę lub na rolecie (na rowkach prowadnic).

Szybki i prosty proces instalacji oraz czytelna instrukcja pozwalają na błyskawiczne przystosowanie pojazdu do bieżących potrzeb. Efektywnie wykorzystujemy przestrzeń ładunkową nad roletą, gdzie możemy stworzyć dodatkowe miejsce do przechowywania i jednocześnie mieć opcję montażu namiotu dachowego. Roleta zaś pozostaje elementem wyposażenia, a przestrzeń pod nią daje ochronę przewożonego sprzętu przed warunkami atmosferycznymi oraz zabezpieczenie przed kradzieżą.

IMG 7108

Od projektu po wykonanie realizowane przez jedną firmę

W ofercie firmy Camp4wheels znajdziecie konstrukcje kompatybilne z wieloma modelami pick-upów, w opcji z roletą lub bez, z orurowaniem czy seryjnymi owiewkami za kabiną. Niezależnie od tego, czy posiadasz Toyotę Hilux, Forda Rangera, Jeepa Gladiator'a lub RAM 1500, ekipa z Camp4wheels może dostosować zabudowę do specyfikacji twojego pojazdu. Całość od projektu po wykonanie realizują oni, więc jeśli potrzebne będzie inne rozwiązanie, dedykowane pod konkretne wymagania to zostanie ono wykonane.

Firma Camp4Wheels jest partnerem Land Cruiser Adventure Club.

]]>
marcin@landcruiser.pl (Marcin Łobodziński) Nowości Tue, 29 Oct 2024 14:21:50 +0100
Lexus Overtrail - SUV w wersji terenowej https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1438-lexus-overtrail-suv-w-wersji-terenowej https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1438-lexus-overtrail-suv-w-wersji-terenowej

Lexus NX to najlepiej sprzedający się samochód marki w Europie. Na świecie obecnie większą popularnością cieszy się tylko model RX. W ramach rozszerzania gamy bestsellera do oferty dołączył NX Overtrail. Nazwa Overtrail pochodzi od połączenia słów „Overland” oraz „Trail” i oznacza poruszanie się poza utartym szlakiem po leśnych czy polnych drogach i pozostawaniu w zgodzie z naturą. Samochody z tej linii otrzymują zmodyfikowane zawieszenie, uterenowione opony, a także stylistyczne akcenty nadwozia oraz wnętrza, które nawiązują do off-roadu.

Lexus NX Overtrail jest pierwszym autem z tej linii dostępnym w Polsce. Został stworzony z myślą o osobach prowadzących aktywny styl życia, które lubią spędzać czas poza utartymi szlakami na łonie natury. Samochód został dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach, jednocześnie zapewniając wysoki komfort w mieście i na autostradach. O bezpieczeństwo dba pakiet systemów Lexus Safety System + najnowszej generacji. 

IMG 6940

Podniesione zawieszenie i opony AT

Wersja Overtrail wyróżnia się w gamie NX-a zawieszeniem podniesionym o 15 mm, specjalnie dla tego modelu zaprojektowanymi 18-calowymi felgami aluminiowymi w czarnym, matowym kolorze z oponami typu AT. Na czarno pomalowano też relingi dachowe, obudowy lusterek, klamki, obudowy lamp przeciwmgielnych oraz przedni grill. Listwy okienne mają czarne, metaliczne wykończenie, a charakterystyczny dla NX-a napis LEXUS na tylnej klapie jest w kolorze szarym. Ciemne akcenty dobrze kontrastują z nowym lakierem Moon Desert, który jest zarezerwowany dla wersji Overtrail. Samochód można zamówić jeszcze w sześciu innych kolorach.

Najwyższy komfort podróżowania

We wnętrzu auta uwagę zwraca połączenie czarnej tapicerki ze skóry syntetycznej ze wstawkami w kolorze Khaki. Ten motyw wykorzystano także na boczkach drzwi oraz pokrywie schowka w konsoli centralnej, a nowa listwa dekoracyjna Geo Layer inspirowana jest warstwami skał osadowych.

W tej wersji standardem jest dwustrefowa klimatyzacja z filtrem Nanoe X. To system oczyszczania powietrza, w którym cząsteczki wody są uwalniane do strumienia powietrza zawierającego mikroskopijne rodniki hydroksylowe, które hamują wirusy, bakterie, pyłki i inne alergeny oraz przeciwdziałają rozprzestrzenianiu się pleśni. Filtr pomaga również usuwać nieprzyjemne zapachy i zatrzymywać odparowywanie wilgoci, co prowadzi do nawilżenia skóry i włosów. Przy pomocy Lexus Climate Concierge można dobrać optymalną temperaturę dla wszystkich pasażerów. Ponadto fotele przednie są podgrzewane i wentylowane i mają elektryczną regulację w ośmiu kierunkach.

O przyjemny nastrój w kabinie dba 64-kolorowe oświetlenie ambient, które podświetla przestrzeń wokół nóg, boczki drzwi oraz konsolę środkową. Wnętrze Lexusa NX Overtrail zostało także dobrze wyciszone. Przednia szyba oraz boczne szyby przednie są akustyczne, zastosowano gładkie listwy drzwiowe, a maska silnika ma podwójny zatrzask, by ograniczyć wibracje. Precyzyjnie zaprojektowano także nawiewy, by przepływ powietrza nie powodował nieprzyjemnych szumów, a system aktywnej kontroli dźwięku (Active Noise Control) redukuje hałas z komory silnika.

Lexus NX Overtrail sprawdza się idealnie w roli auta rekreacyjnego. Bagażnik ma 545 l pojemości, a po złożeniu oparć przestrzeń powiększa się do 1436 l. Klapa bagażnika jest elektrycznie otwierana i zamykana oraz sterowana ruchem nogi. Auto może pociągnąć także przyczepę o masie do 1500 kg (z hamulcami), a na liście dodatkowych akcesoriów ułatwiających transport są m.in. belki dachowe, bagażniki rowerowe czy uchwyty na narty lub snowboard.

IMG 6941

Inteligentne technologie w Lexusie NX Overtrail

System multimedialny Lexus Link Pro z 14-calowym ekranem dotykowym, asystentem głosowym oraz nawigacją pracującą w trybach online i offline jest standardem w wersji Overtrail. Z przodu jest port USB-A służący do łączności z urządzeniem oraz trzy porty USB-C do ładowania i ładowarka indukcyjna. Samochód łączy się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Lexus NX Overtrail wykorzystuje najnowszą generację systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +, które przy pomocy zaawansowanych kamer i radarów analizują otoczenie auta, wykrywają ryzyko niebezpiecznych sytuacji, ostrzegają kierowcę, a nawet wspomagają go w kontroli nad autem, by uniknąć wypadku.

NX był też pierwszym modelem Lexusa wyposażonym w elektroniczne klamki, które pozwoliły na wprowadzenie zupełnie nowego asystenta bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist). Układ współpracuje z systemem monitorowania martwego (BSM). Gdy z tyłu auta zostanie zidentyfikowany rowerzysta lub inny pojazd, kierowca lub pasażer zostanie ostrzeżony, a drzwi pozostaną zamknięte do momentu, gdy inny uczestnik ruchu przejedzie.

Parkowanie i manewrowanie w ciasnych przestrzeniach ułatwiają przednie i tylne czujniki parkowania, a także kamera cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni dookoła samochodu.

IMG 6942

Wyjątkowe właściwości jezdne

NX jest pierwszym samochodem Lexusa, w którym kokpit kierowcy stworzono zgodnie z koncepcją Tazuna, w której priorytetem jest intuicyjna obsługa pojazdu, a wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki kierowcy. Wyświetlacz na tablicy wskaźników, ekran systemu multimedialnego oraz wyświetlacz HUD na przedniej szybie zostały tak rozplanowane, by wystarczył rzut oka, by nic nie odrywało jego uwagi od drogi. NX w wersji Overtrail ma prześwit zwiększony do 200 mm, dzięki czemu auto jeszcze lepiej radzi sobie z jazdą po nieutwardzonych drogach. Na luźnej lub śliskiej nawierzchni kierowca może włączyć tryb Trail, który dopasuje pracę zawieszenia oraz systemów do warunków na drodze.

Podobnie jak w wersji F SPORT standardem w odmianie Overtrail jest adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS), które błyskawicznie reaguje na zmianę charakterystyki nawierzchni, by samochód prowadził się pewnie i dawał poczucie kontroli. Precyzję układu jezdnego wspomaga także dodatkowo wzmocnione tylne zawieszenie.

Standardem w wersji Overtrail jest inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR zarówno z pełną hybrydą NX 350h (243 KM), jak i z hybrydą plug-in NX 450h+ (309 KM).

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 23 Oct 2024 12:33:31 +0200
Lexus LX 700h - hybrydowy monster https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1437-lexus-lx-700h-hybrydowy-monster https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1437-lexus-lx-700h-hybrydowy-monster

Lexus po raz pierwszy wprowadza do swojego największego SUV-a w ofercie, modelu LX, zelektryfikowany napęd hybrydowy. Model o oznaczeniu LX 700h otrzymał zupełnie nowy, bardzo zaawansowany układ, który został przystosowany do jazdy w terenie. Samochód zadebiutuje na wybranych rynkach jeszcze w tym roku.

 Lexus 700h Moon Desert Exclusive for OVERTRAIL

Pierwsza taka hybryda

Napęd w Lexusie LX 700h to hybryda równoległa, w której silnik elektryczny oraz sprzęgło umieszczono pomiędzy benzynowym silnikiem 3,5 l V6 twin-turbo oraz 10-stopniową przekładnią automatyczną. Samochód zachowuje cechy klasycznego napędu na cztery koła, ma reduktor, a dzięki przekładni hydrokinetycznej moc i moment obrotowy nowej hybrydy są efektywnie przekazywane na koła w zależności od warunków drogowych. System hybrydowy optymalizuje wykorzystanie silnika elektrycznego oraz silnika V6, a auto może poruszać się w terenie wyłącznie w trybie elektrycznym.

Lexus 700h New parallel hybrid system

LX 700h jest pierwszym hybrydowym Lexusem w historii, w którym zastosowano alternator oraz rozrusznik. W przypadku awarii układu hybrydowego rozrusznik umożliwia niezależny zapłon silnika, a alternator zasila 12-woltowy akumulator pomocniczy, umożliwiając pojazdowi kontynuowanie jazdy przy użyciu wyłącznie silnika spalinowego. W trybie awaryjnym działają wszystkie funkcje auta, także te umożliwiające jazdę w terenie.

Lexus 700h LX 700h LUXURY

LX 700h przystosowany do jazdy w terenie

Zastosowanie napędu hybrydowego nie zmniejszyło zdolności terenowych LX-a. Bateria układu hybrydowego, która umieszczona jest w tylnej części auta, ma wodoszczelną obudowę oraz system czujników. Dzięki temu auto może brodzić w wodzie o głębokości nawet do 700 mm, co jest takim samym wynikiem jak inne wersje silnikowe tego auta.

Lexus dostosował platformę GA-F w architekturze TNGA z konstrukcją ramową do zwiększonej masy układu hybrydowego, dodatkowo wzmacniając całą strukturę, utrzymując jednocześnie minimalny prześwit jak w innych wersjach auta. Zmodyfikowano punkt mocowania koła zapasowego, żeby ułatwić zamontowanie baterii hybrydowej. 12-woltowy akumulator pomocniczy został przeniesiony z komory silnika do tylnej sekcji auta, która została usztywniona. LX w wersji hybrydowej może służyć także jako źródło zasilania – w zależności od rynku o mocy od 1500 W do 2400 W.

Układ jezdny Lexusa LX 700h został dopracowany i przetestowany na torze testowym w Shimoyamie. Auto prowadzi się pewnie i przyjemnie na drogach asfaltowych, jak i w terenie, a zaktualizowane zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS) gwarantuje najwyższy komfort. Obsługiwany jest przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej system Multi-Terrain Select (MTS) dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie.

Lexus 700h OVERTRAIL Monolith

Cyfrowe zegary i nowe technologie

Wraz z debiutem nowej hybrydy, Lexus odświeżył całą gamę modelu LX. Samochód otrzymał nowe, 12,3-calowe cyfrowe zegary, systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System + najnowszej generacji ze zaktualizowanym układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), proaktywnym asystentem jazdy (PDA) czy tempomatem adaptacyjnym. Przeprojektowano także fotele kierowcy i pasażera.

W gamie debiutuje także wersja Overtrail, która wyróżnia się czarnym grillem i wyjątkowym wzorem 18-calowych felg aluminiowych pomalowanych na matową szarość. Tylko w tym wariancie dostępny jest lakier Moon Desert, znany m.in. z Lexus NX Overtrail, a także inne wzory tapicerki. LX Ovetrail jest jedynym wariantem w gamie z przednim i tylnym blokowanym dyferencjałem.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 11 Oct 2024 09:58:16 +0200
Lexus GX 550 Malbon Edition. Tylko jeden egzemplarz https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1436-lexus-gx-550-malbon-edition-tylko-jeden-egzemplarz https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1436-lexus-gx-550-malbon-edition-tylko-jeden-egzemplarz

Amerykański oddział Lexusa stworzył kolejny unikalny projekt na bazie najnowszej odsłony Lexusa GX. Tym razem do współpracy zaproszono firmę odzieżową Malbon Golf, a efekt tej kooperacji to Lexus GX 550 Malbon Edition, czyli auto idealne dla entuzjastów gry w golfa.


„Dzięki współpracy z Malbon stworzyliśmy GX-a, w którym każda wyprawa na pole będzie niesamowitym przeżyciem. Nadwozie otrzymało jedyny w swoim rodzaju wzór oklejenia, a wnętrze dostosowano do potrzeb golfistów i przewożenia ich sprzętu. W kabinie nie zabrakło też wyjątkowych detali i akcentów, z których znana jest marka Malbon” – powiedziała Nicole Peterson, managerka ds. marketingu w Lexusie.

WYJĄTKOWY LEXUS GX 550 MALBON EDTION. POWSTAŁ TYLKO JEDEN EGZEMPLARZ

2024 Lexus Malbon 002 scaled

„W naszej firmie kierujemy się tym, by budować społeczność skupioną wokół jednej wizji, ale cały czas zaskakiwać i pokazywać nowe rzeczy. Z dumą prezentujemy Lexusa GX 550 Malbon Editon, który wyprawę na pole golfowe wyniesie na jeszcze wyższy poziom” – stwierdził Stephen Malbon, współzałożyciel marki. 

GX 550 Malbon Edition zwraca na siebie uwagę nadwoziem, które oklejono folią ze wzorami nawiązującymi do kształtów pola golfowego widzianego z lotu ptaka. Dach pomalowano na biało, a na nim umieszczono bagażnik z zamykaną skrytką umożliwiającą przechowywanie dłuższych kijów golfowych oraz dodatkową rozkładaną markizę, która ochroni przed słońcem lub deszczem przed rozpoczęciem gry. Zmodyfikowano także wnętrze auta, które w tej odmianie ma miejsce dla czterech osób. W drugim rzędzie zastosowano dwa kapitańskie fotele, z kolei trzeci rząd siedzeń zastąpiono przestrzenią do przechowywania toreb i kijów, a także innych akcesoriów golfowych.

2024 Lexus Malbon 001 scaled

Auto otrzymało potężne 22-calowe koła z ozdobnymi pokrywami zaprojektowanymi przez designerów Malbona. Logotypy i napisy nawiązujące do firmy odzieżowej umieszczono także pod przednim grillem, przednich zagłówkach, progach drzwi oraz konsoli centralnej.

Lexus GX 550 Malbon Edition powstał tylko w jednym egzemplarzu. Auto będzie prezentowane podczas wybranych turniejów golfowych oraz przy okazji wyścigów serii IMSA Petit Le Mans.

Lexus GX nie jest oferowany na polskim rynku.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 30 Sep 2024 11:13:23 +0200
Nowy pakiet TRD Rally dla Tundry https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1435-nowy-pakiet-trd-rally-dla-tundry https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1435-nowy-pakiet-trd-rally-dla-tundry

Największy pick-up w gamie Toyoty - Tundra, otrzymał rajdowy pakiet TRD Rally przygotowany przez Toyota Racing Development (TRD), sportowe ramię amerykańskiego oddziału Toyoty. Potężne auto terenowe o ogromnej mocy dostępne jest z napędem hybrydowym.

Tundra to pełnowymiarowy pick-up o długości od 5,9 do 6,4 m, zbudowany na platformie GA-F. Podwozie o konstrukcji ramowej oraz nadwozie o podwyższonej sztywności i dostępny napęd na cztery koła dają gwarancję bardzo dobrych możliwości terenowych. Off-roadowy potencjał auta, które powstaje w fabryce Toyota Motor Manufacturing Texas (TMMTX) w San Antonio, pozwala wykorzystać jedną z dwóch jednostek napędowych - silnik V6 i-FORCE 3,4 l z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 394 KM oraz oparty na nim układ hybrydowy i-FORCE MAX o mocy 443 KM i 790 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Toyota Tundra o prawdziwie rajdowym charakterze. Nowy pakiet TRD Rally dla największego pick-upa

2025 Toyota Tundra TRD Rally Package 005

Toyota Racing Development od lat przygotowuje pakiety udoskonaleń do modeli Toyoty oferowanych na rynku amerykańskim, które nadają autom prawdziwie sportowy charakter. Klienci Tundry mogą zamówić auto o zwiększonych możliwościach terenowych. W modelach wyposażonych w pakiet TRD Off-Road auto otrzymuje amortyzatory Bilstein® monotube, które poprawiają tłumienie zarówno podczas jazdy po autostradach, jak i w terenie. Wersja TRD Pro jest wyposażona w terenowe, 2,5-calowe amortyzatory FOX®, które podnoszą przód pojazdu o 2,8 cm. Auto można doposażyć także w przedni stabilizator TRD Pro, aluminiową osłonę podwozia, a o prowadzenie po bezdrożach dbają też elektroniczne systemy Multi-Terrain Select, Crawl Control, Downhill Assist Control czy Multi-Terrain Monitor.

Tundra z nowym pakietem inspirowanym rajdami

2025 Toyota Tundra TRD Rally Package 009 

Najnowszy pakiet TRD Rally zmienia Tundrę w auto o iście rajdowym charakterze. Zestaw ulepszeń jest inspirowany bogatą historią startów Toyoty w rajdach typu Baja z zespołem Toyota Racing Development. Specjalną wersję można rozpoznać po charakterystycznych emblematach w kolorach TRD – czerwonym, pomarańczowym i żółtym. Pakiet zawiera 18-calowe koła TRD do jazdy terenowej z unikalnymi kołpakami, opony All-Terrain, amortyzatory Bilstein® oraz osłony podwozia. Dodatkowo, elektronicznie sterowany blokowany mechanizm różnicowy tylnej osi, system Multi-Terrain Select oraz Crawl Control sprawiają, że samochód jest gotowy na wyzwania jazdy po nieutwardzonych drogach.

Charakterystyczne dodatki pojawiły się nie tylko na zewnątrz – wnętrze również nawiązuje do rajdowej tradycji Toyoty, prezentując czerwono-pomarańczowo-żółte akcenty na fotelach wykończonych materiałem SoftTex® oraz na desce rozdzielczej. Pakiet TRD Rally dostępny jest z czterema kolorami nadwozia – Ice Cap, Magnetic Gray, Midnight Black Metallic i Celestial Silver.

Toyota Tundra nie jest dostępna na polskim rynku.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 27 Sep 2024 11:06:11 +0200
Nowy Land Cruiser 250 już w Polsce https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1434-nowy-land-cruiser-250-juz-w-polsce https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1434-nowy-land-cruiser-250-juz-w-polsce

Najnowsza odsłona legendarnej Toyoty Land Cruiser jest już w Polsce. Pierwsze auta wkrótce znajdą się u swoich nabywców. U dealerów w całym kraju wciąż można zamawiać auta z 2024 roku produkcji.

Toyota Land Cruiser 250 Prado 004

„Toyota Land Cruiser 250 łączy najnowocześniejsze technologie z klasyczną konstrukcją opartą na ramie i stałym napędem na cztery koła. Dane dotyczące zamówień pokazują, jak bardzo polscy klienci czekali na nową odsłonę auta. Skala zainteresowania tym modelem jest imponująca, a pierwsze auta wkrótce zobaczymy na naszych drogach. Co ważne, nowego Land Cruisera wciąż można zamawiać u naszych dealerów, a auta z tegorocznej produkcji będą dostarczone przed końcem roku” – powiedziała Kristina Velimetov, menedżerka modelu Land Cruiser w Toyota Central Europe.

Nowa Toyota Land Cruiser już w Polsce. Pierwsze auta wkrótce u klientów

Toyota Land Cruiser 250 Prado 006

Nowa Toyota Land Cruiser 250 odniosła spektakularny sukces w Polsce. Zamówiono 705 egzemplarzy najnowszej generacji, w tym wszystkie przeznaczone na nasz rynek auta w limitowanej wersji specjalnej First Edition, która oddaje charakter terenówek sprzed lat. Nowy Land Cruiser w tej odmianie wyróżnia się m.in. okrągłymi reflektorami Bi-LED, dwukolorowym malowaniem nadwozia czy specjalną tapicerką, a także ma przełomowy system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), który poprawia właściwości terenowe auta.

Największym zainteresowaniem klientów cieszyła się najwyższa wersja wyposażenia Executive. Na Land Cruisera w tej odmianie zdecydowało się 65% zamawiających, a cała przeznaczona na ten rok pula aut została już zamówiona. Wersję Executive charakteryzują 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), system SDM, podgrzewane i wentylowane skrajne siedzenia na tylnej kanapie oraz 14-głośnikowy system Premium Audio JBL.

14% zamówionych do tej pory w Polsce Land Cruiserów to wersja Invincible, a po 4% to odmiany Prado i Prestige.

Land Cruiser 250 wciąż dostępny

Toyota Land Cruiser 250 Prado 012

Obecnie u dealerów Toyoty wciąż można zamawiać nowego Land Cruisera z 2024 roku produkcji w wersji Invincible, która imponuje liczbą nowinek technologicznych. Auto kosztuje od 373 900 zł i standardem są 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10 głośników, 12,3-calowy ekran HD z systemem multimedialnym Toyota Smart Connect, nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych, inteligentny asystent głosowy oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.

W wersji Invincible przednie reflektory wykonane są w technologii Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi, kamera cofania zyskuje spryskiwacz, a kierownica elektryczną regulację. Off-roadową jazdę wspomaga system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select), a parkowanie monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM). Standardem jest też system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTAB) oraz asystent zmiany pasa ruchu (LCA).

Z zewnątrz auto można rozpoznać po ciemnych 18-calowych felgach aluminiowych i lakierowanych na czarno lusterkach, klamkach i wykończeniu drzwi bagażnika. Land Cruiser Invincible ma przyciemniane tylne szyby, a we wnętrzu tapicerka ze skóry syntetycznej może być w kolorze ciemnym lub brązowym. Opcjonalnie auto może mieć trzeci rząd siedzeń (10 000 zł). Land Cruiser Invincible dostępny jest w jednym z siedmiu kolorów.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 24 Sep 2024 10:59:56 +0200
Toyota wycofuje Diesla V8 z Serii 70.  Został mu miesiąc  https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1430-toyota-wycofuje-diesla-v8-z-serii-70-zostal-mu-miesiac https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1430-toyota-wycofuje-diesla-v8-z-serii-70-zostal-mu-miesiac

To już oficjalne – w przyszłym roku Toyota Land Cruise 70 nie będzie oferowana z silnikiem Diesla 4,5 litra V8, który był ikonicznym wręcz napędem w tym modelu w Australii. Na innych rynkach też nie jest oferowany.
Sierpień będzie ostatnim miesiącem, kiedy można będzie zamówić Land Cruisera 70 w każdej wersji nadwoziowej z dieslem V8. W ofercie pozostanie diesel, ale znany z Hiluxa 2.8, z automatyczną skrzynią biegów. Składanie zamówień na Land Cruisera 70 z V8 jest problematyczne już od dłuższego czasu, ale australijski oddział zapewnia, że każdy, kto będzie chciał kupić taki samochód i odwiedzi dealera do końca sierpnia, dostanie takie auto. Pomimo iż dealerzy starają się przekierować zainteresowanie klientów na 2.8.

Powody wycofania V8 są dwa i trochę się ze sobą zbiegły. Pierwszy to malejące zainteresowanie tym mało ekonomicznym napędem (a przy okazji ogromne zainteresowanie silnikiem 2.8 z powodu automatu). Firmy zamawiające Land Cruisery zdecydowały się na bardziej proekologiczne podejście, a i osoby prywatne i mniejsi przedsiębiorcy widzą zalety bardziej ekonomicznego (lub ekologicznego) napędu.

Drugi powód to nowe normy emisyjne (New Vehicle Efficiency Standard), które wejdą w życie na rynku australijskim z początkiem 2025 roku, a kary za przekroczenie emisji Co2 pojawią się w lipcu 2025. Silnik V8 nie spełnia tych norm, ale nie to jest problemem, bo możliwe byłoby dostosowanie. Jednak to właśnie na wycofaniu tego silnika Toyota w Australii zyska najwięcej. Jeśli dodamy do tego słabnące zainteresowanie 4,5-litrowym napędem, to powód wydaje się oczywisty.

Plan wygląda następująco. Do września będą produkowane modele z V8, które klienci odbiorą do końca roku. Wyjątkiem są Land Cruisery 79 z pojedynczą i podwójną kabiną w wersji GXL, których produkcja z V8 zakończy się dopiero pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.

Co jednak ciekawe, niektórzy odbiorcy potrzebują samochodu z manualną skrzynią biegów i tę kwestię rozwiązano tak, że wraz z zakończeniem produkcji diesla V8 do oferty zostanie wprowadzona manualna skrzynia biegów do diesla 2.8. NIe będzie to jednak taka sama przekładnia jak w hiluxie 2.4, lecz pięciobiegowa z diesla V8. Będzie miała krótsze przełożenia trzech pierwszych biegów, by moment obrotowy na kołach był większy niż w V8. Jedynka ma mieć ulepszony mechanizm synchronizacji, by w każdej chwili można było przejść z drugiego na pierwszy bieg. Poprawione zostanie również sprzęgło i koło zamachowe. Taka konfiguracja napędu pojawi się mniej więcej w październiku.

Od wprowadzenia Serii 70 na rynek australijski w 1985 r. klienci kupili blisko 347 tys. Egzemplarzy, z czego 171 tys. jest napędzana silnikiem V8. Land Cruiser 70 jest obecnie jednym z nielicznych samochodów terenowych dostępnych w Australii z silnikiem V8. I również na całym świecie. 

]]>
marcin@landcruiser.pl (Marcin Łobodziński) Nowości Tue, 16 Jul 2024 17:49:04 +0200
Testy „wodorowego” Hiluxa https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1427-toyota-testuje-wodorowego-hiluxa https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1427-toyota-testuje-wodorowego-hiluxa

Toyota Hilux napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi to przełomowy projekt, który powstaje w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) oraz ma wsparcie licznych partnerów, a także finansowanie brytyjskiego rządu. Prace nad prototypami bezemisyjnego pick-upa wkroczyły w ostatnią fazę. Samochody przechodzą intensywny okres testów oraz są prezentowane potencjalnym klientom.


Projekt wpisuje się w wielotorową strategię Toyoty, która prowadzi do osiągnięcia neutralności klimatycznej poprzez oferowanie klientom pełnej gamy napędów dostosowanych do ich oczekiwań, przepisów oraz lokalnej infrastruktury. W gamie koncernu są pełne hybrydy, hybrydy plug-in, auta z bateryjnym napędem elektrycznym, elektryczne samochody zasilane ogniwami paliwowymi czy auta na paliwa alternatywne.

Pierwszy prototypowy egzemplarz wodorowego Hiluxa zaprezentowano we wrześniu 2023 roku. Od tamtej pory fabryka TMUK w Derby zbudowała 10 aut zasilanych ogniwami paliwowymi. Pięć z nich przechodzi intensywne testy bezpieczeństwa, osiągów, funkcjonalności oraz niezawodności w warunkach zbliżonych do normalnego użytkowania tego typu aut. Kolejnych pięć prototypów pełni rolę aut demonstracyjnych, które prezentowane są potencjalnym klientom i mediom. Wodorowe Hiluxy będą też we flocie tegorocznych igrzysk oraz paraigrzysk w Paryżu. Toyota w ten sposób buduje fundamenty pod stworzenie sektora transportu wodorowego w Europie.

Koncern ma 30-letnie doświadczenie w badaniach i rozwoju ogniw paliwowych. Wnioski z prac nad projektem wodorowego Hiluxa posłużą do stworzenia kolejnej generacji technologii ogniw paliwowych, które będą charakteryzować się dłuższym cyklem życia, zwiększonym zasięgiem aut oraz znacząco niższymi kosztami. Toyota spodziewa się, że do 2030 roku Europa będzie jednym z największych rynków wodorowych ogniw paliwowych ze względu na wzrosty w sektorach mobilności oraz generatorów energii. To dlatego w grudniu 2023 roku z inicjatywy Toyota Motor Europe (TME) powołano spółkę Hydrogen Factory Europe, która będzie odpowiadać za skomercjalizowanie tej technologii na każdym etapie – od badań i rozwoju, przez produkcję po sprzedaż oraz obsługę posprzedażową.

Projekt Hiluxa zasilanego ogniwami paliwowymi to ważny krok na drodze do dalszego rozwoju technologii wodorowych oraz stymulacja implementacji rozwiązań i infrastruktury wodorowej w Europie.

Landcruiser PL Hilux wodor test 02

600 km zasięgu wodorowego Hiluxa

Hilux zbudował swoją legendarną renomę dzięki najwyższej jakości, trwałości oraz niezawodności w najtrudniejszych warunkach na drogach i bezdrożach całego świata. Samochód zadebiutował w 1968 roku i od tamtej pory sprawdził się w najbardziej wymagających sytuacjach. Dotarł na Biegun Północny, dotarł do islandzkich wulkanów, był wykorzystywany na Antarktydzie, a także trzykrotnie wygrał Rajd Dakar. Wodorowy Hilux ma dokładnie to samo DNA, ale jest autem bezemisyjnym. Prototypowy model z wodorowymi ogniwami paliwowymi prezentuje, w jaki sposób wykorzystać ten rodzaj napędu w pick-upie.

Z zewnątrz auto ma te same wymiary co aktualna generacja Toyoty Hilux. Prototyp powstał w wersji z nadwoziem półtorej kabiny, ma 5325 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1810 mm wysokości, ale pod karoserią kryje się innowacyjna technologia. Auto wykorzystuje rozwiązania znane z Toyoty Mirai, czyli pierwszego masowo produkowanego elektrycznego sedana na ogniwa paliwowe, który potwierdził niezawodność tego napędu.

Prognozowany zasięg wodorowego Hiluxa to nawet 600 km, czyli więcej niż można uzyskać po zastosowaniu bateryjnego napędu elektrycznego. Dzięki niskiej masie wodoru można utrzymać wysoką ładowność oraz holować przyczepę o większej masie niż w przypadku innych bezemisyjnych napędów.

Wodór przechowywany jest w trzech zbiornikach o pojemności 2,6 kg (łącznie 7,8 kg). Zbiorniki zostały zamontowane na ramie podwozia. Zestaw ogniw paliwowych umieszczono nad przednią osią. Składa się on z 330 ogniw, w których wykorzystano polimer w stanie stałym. Samochód ma napędzaną tylną oś przy pomocy silnika elektrycznego o mocy 134 kW (182 KM) oraz 300 Nm momentu obrotowego. Podczas jazdy ogniwa paliwowe nie emitują spalin, a jedynym produktem ubocznym jest woda.

Energia produkowana przez wodorowe ogniwa paliwowe przechowywana jest w baterii litowo-jonowej, którą umieszczono z tyłu pod przestrzenią ładunkową oraz nad zbiornikami wodoru. Dzięki temu utrzymano przestronność kabiny.

Landcruiser PL Hilux wodor test 03

Dwa lata intensywnego rozwoju

Projekt wodorowego Hiluxa rozpoczął się na początku 2022 roku od wykonania studium wykonalności przez TMUK oraz TME, które wykazało zdecydowane atuty tego rodzaju napędu i pozwoliło uzyskać finansowanie przez brytyjski rząd za pośrednictwem Advanced Propulsion Center, organizacji pożytku publicznego specjalizującej się w rozwoju czystych technologii oraz nowych koncepcji z dziedziny mobilności.

Pomiędzy czerwcem 2022 roku a styczniem 2023 roku prowadzone były intensywne prace projektowe i rozwojowe, do projektu włączyli się partnerzy - Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research, a dodatkowe wsparcie zapewniła Toyota Motor Corporation.

Produkcja części, w tym spawanie podwozia na ramie, odbyła się między lutym a majem 2023 roku, jeszcze przed powstaniem pierwszego prototypu. W specjalnej przestrzeni zakładów TMUK wdrożono zasady Toyota Production System. Ricardo wspierał przygotowania do procesu produkcji, realizując zadania projektowe i rozwojowe, jednocześnie potwierdzając cały proces z zespołami z TMUK.

Pierwszy prototyp powstał w zaledwie trzy tygodnie, a kolejnych dziewięć egzemplarzy było gotowych przed intensywną fazą ewaluacji, która trwała od lipca do grudnia ubiegłego roku i obejmowała m.in. testy na torze. Obecnie dziesięć prototypów jest sprawdzanych w warunkach normalnego użytkowania oraz bierze udział w prezentacjach dla potencjalnych klientów. Jest to ostatni etap projektu badawczo-demonstracyjnego wodorowego Hiluxa.

Landcruiser PL Hilux wodor test 04

Wodorowe partnerstwa Toyoty

Toyota rozpoczęła prace nad wodorowymi ogniwami paliwowymi w 1992 roku. Od tamtej pory koncern zebrał doświadczenia, stworzył oraz cały czas udoskonala technologię, a także wspiera jej adaptację w szeregu różnorodnych zastosowań w sektorze mobilności. W samej Europie Toyota bierze udział w ponad 20 różnych partnerstwach. Jednym z nich jest pięcioletni projekt dekarbonizacji europejskiej logistyki TME poprzez wdrożenie do floty ciężarówek VDL zasilanych ogniwami paliwowymi. Współpraca ma także przyspieszyć budowę wodorowej infrastruktury w Europie.

Od lutego 2021 roku Toyota wraz z firmą CaetanoBus wytwarza autobusy wykorzystujące ogniwa paliwowe, a z kolei francuska firma GCK, która zajmuje się zieloną mobilnością, wykorzystuje ogniwa paliwowe Toyoty do konwersji autokarów napędzanych silnikami Diesla. Te pojazdy będą jednym ze środków transportu dla ponad pięciu tysięcy gości igrzysk olimpijskich oraz paraolimpijskich w Paryżu.

Wraz z norweską firmą Corvus Toyota opracowała najbezpieczniejsze i najbardziej zaawansowane technologiczne ogniwa paliwowe do transportu morskiego. Z kolei bliska współpraca z Energy Observer zaowocowała pierwszym bezemisyjnym jachtem zasilanym wodorem, który jest także samowystarczalny energetycznie.

Ogniwa paliwowe Toyoty stosowane są także poza sektorem mobilności. EODev wykorzystuje je w swoich generatorach prądu z linii GEH2. W maju 2021 te urządzenia zapewniły zielony prąd dla efektownej, zielonej iluminacji wieży Eiffela w Paryżu.

Landcruiser PL Hilux wodor test 05

Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty

Bazując na ogromnym doświadczeniu Toyota pracuje nad kolejną generacją wodorowych ogniw paliwowych, która ma mieć wiodące osiągi, wydłużony cykl życia oraz obniżone koszty.

Toyota doskonali technologię wodorowych ogniw paliwowych od 1992 roku. Model Mirai w 2015 roku stał się pierwszym masowo produkowanym wodorowym sedanem na świecie i wykorzystywał ogniwa paliwowe pierwszej generacji. Pięć lat później druga generacja tej technologii zadebiutowała w kolejnej odsłonie modelu Mirai i charakteryzowała się o 30% większym zasięgiem (650 km).

Kompaktowe moduły ogniw paliwowych Toyoty umożliwiają zastosowanie wodoru poza sektorem motoryzacyjnym. Najważniejsze podzespoły, w tym zestaw ogniw oraz komponenty odpowiedzialne za dostarczanie wodoru, powietrza, chłodzenia i jednostka sterująca, są zintegrowane w jednej obudowie – płaskiej i prostokątnej lub pudełkowatej, którą można łatwo zaadaptować do różnych produktów i zastosowań, co daje ogromną elastyczność.

Moduły ogniw paliwowych są składane w Europie w centrum badawczo-rozwojowym TME w Belgii, a linia produkcyjna charakteryzuje się najwyższym zaawansowaniem technologicznym oraz najwyższą jakością montażu. Hydrogen Factory Europe pozwoli na zwiększenie możliwości produkcyjnych ogniw paliwowych i jest blisko związana z innymi działaniami Toyoty w obszarze wodoru, co ma znaczenie dla globalnego zasięgu i obsługi.

Trzecia generacja ogniw paliwowych Toyoty jest kluczowym elementem planu na rzecz upowszechnienia wykorzystania wodoru. Sprzedaż nowych ogniw paliwowych ma ruszyć w latach 2026-2027. Te jednostki będą miały większą gęstość mocy, a zasięg pojazdów zwiększy się o 20%. Zaawansowanie technologiczne oraz zwiększony wolumen produkcji przyczynią się do obniżki kosztów.

Toyota prowadzi również badania nad potencjalnym skalowaniem technologii ogniw paliwowych poprzez oferowanie różnych mocy modułów, a także projektowanie zaawansowanych zbiorników na wodór o kształtach dostosowanych do konkretnego pojazdu.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 14 Jun 2024 04:59:45 +0200