LandCruiserAdventureClub - Czytelnia https://landcruiser.pl/czytelnia Tue, 01 Jul 2025 04:35:32 +0200 Joomla! - Open Source Content Management pl-pl klub@landcruiser.pl (LandCruiserAdventureClub) Lexus - najbardziej niezawodna marka https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1465-lexus-najbardziej-niezawodna-marka https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1465-lexus-najbardziej-niezawodna-marka

Autotrader Drivers’ Choice Awards to brytyjski plebiscyt z dziewięcioletnią historią. Organizatorzy przyznają wyróżnienia w aż 25 kategoriach, a o wynikach decydują opinie i preferencje kierowców z Wielkiej Brytanii. Lexus w plebiscycie Autotradera zdominował kategorię „Najbardziej niezawodnej marki”, w tym roku zdobywając to wyróżnienie po raz czwarty. W 2025 roku w badaniach wzięło udział ponad 225 tys. użytkowników samochodów z Wysp Brytyjskich.

Landcruiser pl Lexus 02

„Lexus nie ma sobie równych pod względem niezawodności i trwałości, a edycja 2025 jest czwartą z rzędu, w której marka wygrała w tej kategorii. To nieprawdopodobne osiągnięcie znajduje potwierdzenie w opiniach przebadanych przez nas użytkowników aut. Jeden z nich stwierdził, że miał już pięć Lexusów i żaden nigdy go nie zawiódł” – powiedziała Erin Baker, dyrektor wydawnicza Autotrader.

„Nie ma większej nagrody niż uznanie w oczach klientów. Nasz wieloletni sukces w plebiscycie Autotradera to potwierdzenie, jak wielką wagę przykładamy do dbałości o jakość w każdym aspekcie naszej działalności. Ma to szczególne znaczenie w momencie, gdy rozszerzamy gamę naszych elektrycznych modeli wraz z nową odsłoną SUV-a RZ oraz limunzyną ES” – powiedział Chris Hayes, dyrektor Lexus UK.

Landcruiser pl Lexus 03

Gwarancja maksymalnego spokoju użytkownika

Bezawaryjność i niezawodność to DNA marki Lexus. Wszystkie sprzedawane w Polsce Lexusy produkowane są w japońskich fabrykach marki, które słyną z najwyższych standardów oraz drobiazgowych kontroli jakości. Marka jest pewna najwyższej niezawodności i trwałości swoich samochodów, czego potwierdzeniem są rozbudowane i kompleksowe programy gwarancyjne. Każdy nowy model objęty jest fabryczną gwarancją na trzy lata lub do 100 tys. km oraz 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Hybrydy i hybrydy plug-in mają dodatkową gwarancję na elementy układu hybrydowego, w tym akumulator trakcyjny. W tym wypadku ochrona jest na pięć lat lub do 100 tys. km, którą w ramach programu Battery Care można przedłużyć nawet do 10 lat lub miliona kilometrów pod warunkiem wykonania kontroli akumulatora trakcyjnego w autoryzowanym serwisie marki.

Lexus dba również o użytkowników starszych aut, którym wygasła gwarancja fabryczna. Po spełnieniu określonych warunków ochronę na samochód można wydłużyć nawet do 10 lat w ramach Lexus Relax. Do programu mogą przystąpić pojazdy, których wiek nie przekracza 10 lat od daty pierwszego zakupu i mają przebieg mniejszy niż 185 tys. km.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 25 Jun 2025 09:15:15 +0200
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid najlepsza wg Consumer Reports https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1464-toyota-rav4-plug-in-hybrid-najlepsza-wg-consumer-reports https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1464-toyota-rav4-plug-in-hybrid-najlepsza-wg-consumer-reports

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid znalazła się wśród 10 polecanych aut w 2025 roku i została wybrana liderem w kategorii ekonomicznych SUV-ów przez cenioną organizację konsumencką Consumer Reports. Niezależni eksperci docenili RAV4 z hybrydą plug-in za bardzo dobrą dynamikę, wyjątkowo oszczędny napęd oraz wysoki komfort podróżowania i przyjemność z prowadzenia.


Amerykańska organizacja Consumer Reports to wiarygodne źródło satysfakcji konsumenckiej i potwierdzenie jakości produktów, w tym samochodów. Rankingi tego niezależnego podmiotu, które są prowadzone od 1936 roku, skupiają się na podkreśleniu największych zalet oraz wad istotnych z punktu widzenia użytkowników i pomagają w decyzjach zakupowych milionom osób.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid pewnym wyborem wg Consumer

W najnowszych zestawieniach koncentrujących się na najważniejszych aspektach towarzyszącym klientom przy wyborze nowego samochodu, wysokie noty zdobyła Toyota RAV4 w topowej wersji napędowej Plug-in Hybrid. Najchętniej kupowany SUV w Stanach Zjednoczonych został doceniony przez niezależne jury za osiągi i przyjemność prowadzenia, ale przede wszystkim oszczędność i wydajność hybrydowego napędu z gniazdkiem. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid najlepszym wyborem wg Consumer Reports Low resHigh res Szybka, cicha i komfortowa hybryda plug-in o mocy 306 KM została wybrana przez Consumer Reports najbardziej ekonomicznym SUV-em na rynku i trafiła do zestawienia 10 polecanych aut w 2025 roku. We wszechstronnych testach drogowych model zdobył uznanie ekspertów niskim zużyciem paliwa oraz dużym zasięgiem czysto elektrycznym, który dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 18,1 kWh sięga w cyklu mieszanym do 75 km (wg WLTP). Toyota RAV4 Plug-in Hybrid imponuje także dynamiką i osiągami, oferując przyspieszenie od 0 do 100 km/h w równe 6 sekund.

Napęd elektryczny zdecydowanie odciąża silnik benzynowy, który rzadko pracuje pod dużym obciążeniem, co pozytywnie wpływa na średnie zużycie paliwa (od 1,0 l/100 km), emisję CO2 (od 22 g/km) i poziom hałasu. RAV4 Plug-in Hybrid to także inteligentny napęd na cztery koła AWD-i oraz zmodyfikowane w porównaniu z pełną hybrydą zawieszenie, co przyczynia się do komfortu podróżowania – za te walory model również został doceniony przez Consumer Reports.

Landcruiser pl RAV4 Hybrid plug in 02

Toyota RAV4 to lider bezawaryjności

Toyota RAV4 wielokrotnie zajmowała też wysokie miejsca w rankingach Consumer Reports poświęconych najbardziej niezawodnym modelom, oferującym bezproblemową i niskokosztową eksploatację. W zestawieniu opartym na danych zebranych od ponad 300 tysięcy użytkowników pojazdów z lat 2000 - 2024, benzynowy model RAV4 zajął pierwsze miejsce (86 punktów). Drugą pozycję zajęły ex aequo Toyota Corolla oraz Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (84 punkty). To potwierdzenie zaawansowania i trwałości zelektryfikowanych technologii Toyoty.

RAV4 Plug-in Hybrid z rabatem do 30 tysięcy złotych

Łącząca zalety auta elektrycznego oraz pełnej hybrydy Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to samochód dla klientów, którzy chcą rozpocząć przygodę z elektromobilnością, zachowując jednak niezależność od infrastruktury do ładowania podczas dłuższych podróży. Toyota wyposaża każdy RAV4 z hybrydą plug-in w kable niezbędne do ładowania auta, u dealerów dostępne są stacje ładujące Toyota HomeCharge, a przy zakupie auta można też dołączyć do Toyota Charging Network i uzyskać dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie.

RAV4 Plug-in Hybrid imponuje także bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in. konfigurowalne cyfrowe zegary wyświetlane na dużym, 12,3-calowym ekranie, system multimedialny nowej generacji z większym, 10,5-calowym ekranem HD i nawigacją w chmurze oraz asystenta głosowego, który jest wywoływany komendą „Hej Toyota”. System rozumie naturalne komendy głosowe i za jego pomocą możemy ustawić klimatyzację i multimedia, wykonać połączenie telefoniczne oraz otworzyć lub zamknąć okna.

Landcruiser pl RAV4 Hybrid plug in 03

W ramach oferty specjalnej Toyota obniżyła ceny modelu RAV4 Plug-in Hybrid z 2025 roku produkcji, a rabaty na wybrane wersje sięgają 30 000 zł. RAV4 Plug-in Hybrid Dynamic z podgrzewanymi fotelami przednimi i skrajnymi siedzeniami na tylnej kanapie, systemem multimedialnym Toyota Smart Connect z nawigacją działającą w trybach online i offline, wirtualnym kokpitem oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi kosztuje teraz od 219 200 zł. Cena uwzględnia rabat oraz Ekobonus w wysokości 7,3%.

W odmianie Selection, wyposażonej dodatkowo w 19-calowe felgi aluminiowe, dwukolorowe malowanie nadwozia, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) czy cyfrowe lusterko wsteczne, RAV4 Plug-in Hybrid kosztuje z rabatem i Ekobonusem 233 800 zł. Wariant Style, z tapicerką ze skóry naturalnej, dachem panoramicznym i wyświetlaczem HUD, kosztuje od 244 900 zł.

Pełna charakteru odmiana GR SPORT inspirowana sukcesami zespołu TOYOTA GAZOO Racing, jest dostępna od 241 200 zł. Ta wyróżnia się na drodze wyjątkowym wzorem 19-calowych felg aluminiowych, specjalną tapicerką GR SPORT oraz zmodyfikowanym zawieszeniem, które poprawia właściwości jezdne.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 25 Jun 2025 09:05:00 +0200
Hilux Mild-hybrid 48V z limitowanymi lakierami https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1463-hilux-mild-hybrid-48v-z-limitowanymi-lakierami https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1463-hilux-mild-hybrid-48v-z-limitowanymi-lakierami

Paleta lakierów legendarnego pick-upa została wzbogacona o kolejne pozycje. Toyota Hilux z napędem Mild-hybrid 48V ze zelektryfikowanym układem napędowym jest teraz dostępna w limitowanych kolorach nadwozia – żywej czerwieni Chilli Red oraz metalizowanej, głębokiej zieleni Dark Green Mica.

Wytrzymała, niezawodna i gotowa na każde wyzwanie. Od 1968 roku Toyota Hilux jest synonimem auta do pracy w ekstremalnych warunkach. Pick-up ceniony na całym świecie za swoje możliwości w terenie, a wersja z układem Mild-hybrid 48V rozszerzyła gamę dostępnych napędów. Samochód w zelektryfikowanej odmianie ma podwójną kabinę, a klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia – Active, Executive oraz Invincible, które łączą off-roadowy charakter z codziennym komfortem.

Landcruiser pl nowy hilux mild 48v 02

Limitowane lakiery specjalne w ofercie Toyoty Hilux Mild-hybrid 48

Paleta lakierów oferowanych w modelu Hilux liczy dziewięć standardowych opcji, a dla odmiany z układem Mild-hybrid 48V wprowadzono dwa dodatkowe limitowane kolory nadwozia. Oferta ikony bezdroży została wzbogacona o elegancki, metalizowany lakier Dark Green Mica (3200 zł) podkreślający terenowy rodowód modelu oraz lakier Chilli Red (dostępny bez dopłaty). Ciemnozielony odcień można zamówić dla aut z 2025 roku produkcji, a żywą czerwień dla samochodów z rocznika 2024.

Trzy wersje Hiluxa Mild-hybrid 48V

Gamę Toyoty Hilux Mild-hybrid 48V otwiera wersja Active. Standardem w niej są 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.

Ostatnie egzemplarze z rocznika 2024 w wersji Executive wyposażone w napęd Mild-hybrid 48V kosztują od 177 400 zł netto. W tej odmianie Hilux jest dodatkowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.

Topowy wariant Invincible z 2024 roku produkcji ze zelektryfikowanym układem napędowym kosztuje od 196 400 zł netto. W tym wydaniu auto zyskuje czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.

Elektryfikacja bez kompromisów

Zelektryfikowany Hilux to pełnoprawne auto terenowe, a zastosowanie 48-woltowego napędu Mild-hybrid 48V wpłynęło na płynniejszą oraz cichszą pracę wysokoprężnego, turbodoładowanego silnika 2.8 D-4D, który wytwarza teraz 204 KM (150 kW) mocy przy 3 400 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1 600 do 2 800 obr./min. Elektryfikacja Hiluxa pozytywnie wpłynęła również na osiągi na drodze i w terenie. Z pomocą nowego konwertera DC/DC bateria może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Pozwoliło to na obniżenie o 20 procent prędkości biegu jałowego silnika z 720 obr./min do 600 obr./min, a to z kolei zwiększyło zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód.

Co równie istotne, modyfikacja napędu nie ograniczyła ładowności, możliwości holowniczych czy zdolności do pokonywania głębokiej wody. Maksymalna masa holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, ładowność wynosi do 1000 kg, a głębokość brodzenia to 700 mm, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym. Elektryczny generator, litowo-jonowy akumulator 48V i konwerter DC-DC - wszystkie te komponenty zaprojektowano tak, by ich integracja nie wymagała skomplikowanych zmian w dotychczas stosowanym układzie napędowym.

Hilux Mild-hybrid 48V korzysta z typowego dla aut terenowych podwozia o konstrukcji ramowej, zapewniającego trwałość i sztywność skrętną, a układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których klienci oczekują w wytrzymałym aucie użytkowym. Wysoki komfort, prowadzenie podobne do SUV-a - a to wszystko z prześwitem na poziomie 310 mm oraz kątem natarcia oraz zejścia 29 i 26 stopni.

Hilux MHEV z systemem Multi-Terrain Select (MTS) Samochód ze zelektryfikowanym układem został wyposażony w system Multi-Terrain Select, obsługiwany przełącznikiem MTS i selektorem trybów na konsoli środkowej. To rozwiązanie dostosowuje siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych. Do wyboru jest dostępnych sześć ustawień: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow oraz Auto.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 25 Jun 2025 08:57:59 +0200
10. Edycja Toyota Off-Road Festival za nami https://landcruiser.pl/czytelnia/relacje-z-wypraw/wyprawy-klubowe/1462-10-edycja-toyota-off-road-festival-za-nami-2 https://landcruiser.pl/czytelnia/relacje-z-wypraw/wyprawy-klubowe/1462-10-edycja-toyota-off-road-festival-za-nami-2

Toyota Off-Road Festival ma już 10 lat. Jubileuszowe spotkanie fanów Land Cruisera i innych terenówek spod znaku Toyoty odbyło się w Wielkopolsce, czyli miejscu, w którym wszystko się zaczęło. Był to największy Festival w historii tej imprezy, a pośród 150 załóg znaleźli się również goście z zagranicy.

 

TORF 2025 BLUE8184

Żadna dotychczasowa edycja Toyota Off-Road Festival nie cieszyła się tak dużym zainteresowaniem fanów i użytkowników terenowych samochodów Toyoty. W czterodniowym zlocie zorganizowanym przez Land Cruiser Adventure Club zarejestrowano rekordową liczbę 150 załóg, a tym samym pojazdów. Warte podkreślenia jest zainteresowanie festiwalem gości z zagranicy. W tym roku przyjechali z Holandii, Niemiec i Węgier i pod tym względem również padł rekord.

TORF 2025 BLUE8230

W bazie zlotu można było zobaczyć wszystkie generacje Land Cruiserów, od kultowych J4 po aktualne J250, a nie zabrakło też najrzadszych J5 i J6. Po części było to zasługą właściciela prywatnej kolekcji historycznych Land Cruiserów, które można było podziwiać w trakcie zlotu. Tradycyjnie, poza Land Cruiserami na zlocie pojawiło się mnóstwo Hiluxów, a także aut z rynków pozaeuropejskich takich jak Tacoma, 4Runner czy FJ Cruiser.

TORF 2025 BLUE8471

Turystyka 4x4

Bazą zlotu była miejscowość Dolsk i teren biwaku w Villa Natura. Największą atrakcją były trasy turystyczne i terenowe. Łączna długość tras, które można było pokonać z przewodnikiem, na ślad GPS lub tradycyjnie z roadbookiem, liczyła prawie 500 km. Załogi podziwiały na nich piękne krajobrazy Wielkopolski, zwłaszcza w okolicach Warty oraz zabytki i atrakcje turystyczne. Mocnym punktem była wizyta w Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie, po którym gości zlotu oprowadzał wnuk podróżnika i pisarza, Arkady Paweł Fiedler, który kontynuuje rodzinne tradycje.

TORF 2025 BLUE8504

TORF 2025 BLUE8524

Osoby, dla których off-road to głównie jazda w trudnym terenie, jak zawsze mogły liczyć na zorganizowane próby na przeznaczonym do tego torze. Tradycyjne „pieczątki” czekały na uczestników na Autodromie 4x4, gdzie można było sprawdzić możliwości terenowe aut, poprawić swoje umiejętności jazdy w terenie i odbyć szkolenie z jazdy off-road pod czujnym okiem doświadczonego instruktora.

TORF 2025 BLUE7965

Strefa Expo

W czasie czterech dni festiwalu można było spotkać się i nawiązać relacje z przedstawicielami aż 11 wystawców strefy Expo, co jest kolejną rekordową liczbą. Były to najważniejsze firmy z branży off-road, producenci akcesoriów, a także rozwiązań do szeroko rozumianej turystyki offroadowej. Dzięki wymianie doświadczeń z podróżnikami obecnymi na stoiskach można było dowiedzieć się więcej w czasie rozmowy niż przez dziesiątki godzin szukając informacji w internecie. Wystawa ich pojazdów demo stanowiła inspirację do zbudowania własnego, ale też pozwalała zobaczyć i sprawdzić wiele rozwiązań w praktyce, na samochodzie wyprawowym. Wieczorem odbywały się prelekcje i relacje z wypraw.

TORF 2025 partnerzy

W strefie Expo swoje stoiska zaprezentowały najważniejsze firmy z polskiej branży off-road: Steeler4x4, CarsDubai, Rayo4x4, More4x4, Offlander, ARB Polska, Off-road Mania, Wachowicz Expedition, Maturi, Leshy, Wash Innovation.

TORF 2025 BLUE8039

Atrakcje dla najmłodszych

Jak co rok, nie zabrakło atrakcji dla najmłodszych uczestników festiwalu. Malowanie twarzy, warsztaty, podchody, gra w siatkówkę, wspólne malowanie flagi zlotu - każdy znalazł zajęcie dla siebie. Dzieci brały też czynny udział w ceremonii zakończenia imprezy i rozdaniu nagród sponsorowanych przez partnerów festiwalu.

TORF 2025 BLUE8118

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Wyjazdy klubowe Wed, 18 Jun 2025 08:44:23 +0200
Toyota Off-Road Festival po raz dziesiąty https://landcruiser.pl/czytelnia/relacje-z-wypraw/wyprawy-klubowe/1460-toyota-off-road-festival-po-raz-dziesiaty https://landcruiser.pl/czytelnia/relacje-z-wypraw/wyprawy-klubowe/1460-toyota-off-road-festival-po-raz-dziesiaty

Po 10 latach Toyota Off-Road Festival wraca do Wielkopolski, gdzie w 2105 roku odbył się pierwszy zlot miłośników terenowych Toyot. Czego można oczekiwać, co zobaczycie i gdzie będziecie jeździć?


Bazą zlotu w tym roku jest ośrodek Villa Natura w Dolsku, 50 km na południe od Poznania. To pięć hektarów przestrzeni do wykorzystania otoczonej koroną lasów, znajdująca się nad jeziorem Dolskie Wielkie. Przyjazd uczestników zaplanowany jest na 12 czerwca (czwartek), a od piątku zaczyna się festiwal. Festiwal rodzinno-offroadowy, podczas którego każdy odnajdzie atrakcje dla siebie.

TORF 2025 mapa

Dla osób lubiących szwędać się tu i tam przygotowaliśmy trasy turystyczne off-road z przewodnikami i na roadbooka do wyboru - łącznie 500 km tras. Nie obawiajcie się o swoje najnowsze Land Cruisery – nie zniszczycie ich.

TORF 2025 roadbook

Dla tych, dla których offroad to przede wszystkim pokonywanie trudnych przeszkód terenowych, mamy trasy na Autodromie, offroadowym torze z wyśmienitym instruktorem. Możecie się tu sporo nauczyć, ale jeśli już potraficie, to po prostu pojeździć bez oglądania się na strażników leśnych czy policję. My jeździmy tylko legalnie.

W międzyczasie można stale zwiedzać strefę expo, największą do tej pory. Partnerzy wystawiają jak co rok zarówno przygotowane pojazdy, jak i akcesoria do waszych Toyot. Na tegorocznym zlocie pojawią się także przyczepy terenowe.

Również dzieci nie mogą się nudzić, bo i one mają swoją strefę. Wieczorem odbędzie się pokaz slajdów, a po nim czas na tradycyjną biesiadę przy ognisku. W sobotę wieczorem czekają na was nagrody przygotowane przez partnerów Festivalu oraz podsumowanie zlotu.

Program imprezy: https://toyotaoffroadfestival.pl/wp-content/uploads/2025/05/Program-TORF2025-1.pdf

 

Partnerzy 10. edycji Toyota Off-Road Festival

TORF 2025 partnerzy

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Wyjazdy klubowe Mon, 09 Jun 2025 08:28:12 +0200
OFFLANDER wchodzi w rynek kapsuł wyprawowych. Cztery propozycje na nadchodzące lato https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1459-offlander-wchodzi-w-rynek-kapsul-wyprawowych-cztery-propozycje-na-nadchodzace-lato https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1459-offlander-wchodzi-w-rynek-kapsul-wyprawowych-cztery-propozycje-na-nadchodzace-lato

Podróżowanie pick-upem z zabudową to trend, który w ostatnich latach zdobył ogromną popularność wśród miłośników wypraw. To idealne połączenie wygody kampera z terenowymi możliwościami pick-upa, który pozwala dotrzeć tam, gdzie tradycyjne kampery nie mogą dojechać. Dlatego OFFLANDER wchodzi w trend tworzenia zabudów wyprawowych oferując cztery ciekawe propozycje na nadchodzące lato.

 Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 04


Moda na mobilne kapsuły kamperowe wywodzi się z krajów takich jak Australia i Stany Zjednoczone. Użytkownicy doceniają te lekkie, ale pojemne konstrukcje, które praktycznie nie ograniczają zdolności terenowych samochodu, a podczas postoju zapewniają dużo bardziej komfortowe warunki niż tradycyjne zabudowy z namiotem dachowym montowanym oddzielnie.

W Europie moda na takie zabudowy zaczyna nabierać tempa. Również w Polsce zainteresowanie takimi zabudowami rośnie dynamicznie, ponieważ stanowią one kompromis między codzienną funkcjonalnością, a możliwością szybkiego przygotowania auta do wyjazdu. W odpowiedzi na ten trend powstały cztery kapsuły OFFLANDER, które w tym materiale opiszemy, byście mogli się rozeznać, która dla was będzie najlepsza.

Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 05

OFFLANDER DRAA

Draa to najmniej rozbudowana i najtańsza zabudowa w ofercie OFFLANDER. Od pozostałych odróżnia się tym, że nie wystaje poza boczny i tylny obrys pojazdu i nie jest wymagany demontaż tylnej burty. Draa jest idealna dla osób, które szukają wszechstronnej zabudowy. Jej kompaktowe wymiary oraz niska masa sprawiają, że pojazd zachowuje swoją dynamikę i właściwości terenowe.

Wykonana z aluminium o grubości 2,5 mm jest nie tylko lekka (ok. 350 kg), ale również odporna na warunki terenowe. Idealna do off-roadu i codziennego użytkowania. Powierzchnia spania w kapsule to 265 × 150 cm. Gruby, 8-centymetrowy materac oraz możliwość złożenia podłogi sprawiają, że sen w Draa to nie kompromis, a wygoda.

Jednym z atutów zabudowy Draa jest samonośna markiza w standardzie, która nie wymaga dodatkowych podpór ani rozkładania nóg, dzięki czemu jej rozłożenie zajmuje dosłownie chwilę. To idealne rozwiązanie na szybki postój bez długotrwałego organizowania biwaku wokół pojazdu.

Inną zaletą zabudowy Draa jest swoboda aranżacji wnętrza, którego układ nie jest w żaden sposób narzucony. Dzięki temu możesz dostosować układ szafek, skrzyń czy dodatkowych akcesoriów do swojego stylu podróży. Minimalistyczna baza konstrukcyjna pozwala zbudować dokładnie taką kapsułę, jakiej potrzebujesz.

Cena zabudowy OFFLANDER DRAA to 49 000 zł.

Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 03

OFFLANDER WAHIBA

Drugą pod względem wielkości jest nieco mocniej rozbudowana kapsuła o nazwie Wahiba, która tworzy złoty środek pomiędzy codziennym komfortem użytkowania pojazdu a możliwościami typowo kamerowej zabudowy. Jej powiększony względem Draa rozmiar powoduje, że wystaje poza obrys pojazdu delikatnie w części tylnej i bocznej. Dzięki temu daje większe możliwości, nieco bardziej zbliżone do tradycyjnego kampera. Podobnie jak w Draa tylna burta pickupa pozostaje na swoim miejscu.

Wahiba to nie tylko schronienie, ale pełnoprawna przestrzeń mieszkalna na wyprawy w każdych warunkach, wyposażona w ogrzewanie postojowe i wiele praktycznych schowków. Po obu stronach wejścia znajdują się tylne bakisty o pojemności 48 litrów każda, a pod sofami umieszczono cztery kolejne schowki po 64 litry – dwa z nich mieszczą zbiorniki na wodę i paliwo do Webasto, pozostałe są puste i gotowe do zagospodarowania. Wahiba to miejsce do spania dla rodziny. Główne łóżko o wymiarach 200 × 150 cm jest opuszczane, co pozwala optymalnie wykorzystać przestrzeń w ciągu dnia. Dodatkowe miejsce do spania można stworzyć, rozkładając sofy i opuszczając kompresyjny stolik – po ułożeniu poduszki powstaje wygodna powierzchnia do spania o wymiarach 150 × 68 cm, idealna dla dzieci lub dodatkowego podróżnika.

Cena zabudowy OFFLANDER WAHIBA to 79 000 zł.

 

Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 07

OFFLANDER HADADA

Model Hadada to kapsuła zaprojektowana z myślą o dłuższych wyprawach dla dwóch osób. Dzięki solidnej konstrukcji i zaawansowanemu systemowi ogrzewania, sprawdzi się w każdych warunkach. Zabudowa ta doskonale chroni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zapewniając ciepło nawet w zimnych regionach. W kapsule Hadada znajdziecie wszystko, czego potrzeba do komfortowego biwakowania. W pełni wyposażona strefa noclegowa pozwala na wygodny sen dla dwóch osób. Wysuwane łóżko o wymiarach 263 × 147 cm gwarantuje wystarczającą przestrzeń. Dzięki solidnej konstrukcji i wysokiej jakości materacowi, miejsce do spania jest nie tylko wygodne, ale także stabilne.

Przemyślane rozmieszczenie oświetlenia pozwala na stworzenie komfortowej i przytulnej atmosfery, a ergonomicznie zaprojektowane wnętrze oferuje praktyczne rozwiązania do przechowywania. Pod rozkładanym łóżkiem znajdują się dwa pojemne schowki o wymiarach 100 × 50 × 16 cm oraz 100 × 50 × 41 cm, idealne do przechowywania większego ekwipunku. Na wyposażeniu znajduje się elektryczna markiza, która zapewnia dodatkową osłonę na zewnątrz, a także prysznic, umożliwiający zachowanie higieny. System energetyczny obejmuje przetwornicę o mocy 2000W i panele solarne 220W. W standardzie jest 50-litrowa lodówka. Hadada została wyposażona w praktyczną kuchnię. Zlew ze stali nierdzewnej z kranem umożliwia wygodne mycie naczyń oraz przygotowywanie posiłków. Kuchenka gazowa z dwoma palnikami pozwala na jednoczesne gotowanie różnych dań. Pod zlewem znajduje się szuflada na akcesoria o wymiarach 58 × 35 × 15 cm oraz specjalny schowek na butlę gazową, co zapewnia bezpieczeństwo i wygodę użytkowania.

Dodatkowym atutem kapsuły Hadada jest funkcjonalne wysuwane siedzisko dla dwóch osób, które zwiększa komfort użytkowania wnętrza. Pod nim znajduje się zamykany schowek o wymiarach 56 × 44 × 11 cm z dodatkową półką, który umożliwia przechowywanie drobniejszych przedmiotów.

Hadada pomimo większych rozmiarów niż Wahiba pasuje do popularnych na naszym rynku pickupów, choć wymaga już demontażu tylnej burty i zabezpieczenia na haku. Wystarczy wsunąć ją na pakę, zabezpieczyć i wyruszyć w drogę – montaż jest szybki i intuicyjny. Po zainstalowaniu Hadada wystaje poza boczny i tylny obrys pojazdu.

Cena zabudowy OFFLANDER HADADA to 99 000 zł.

Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 02 

OFFLANDER TATAWIN

Najbardziej rozbudowanym produktem OFFLANDER jest kapsuła o nazwie Tatawin. Podobnie jak w przypadku zabudowy Hadada wsuwana konstrukcja pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej pick-upa, a montaż trwa zaledwie 30 minut. Zabudowa jest przeznaczona dla wszystkich samochodów typu pickup na rynku Europejskim z przestrzenią ładunkową o szerokości minimum 1450 mm i długości 1500 mm.

Dzięki wytrzymałym materiałom i przemyślanemu projektowi, Tatawin jest odporny na warunki terenowe i pogodowe, oferując jednocześnie maksymalny komfort podczas podróży. Pomimo największych rozmiarów Tatawin dzięki zastosowaniu lekkich materiałów (m.in. włókna szklanego i sklejki) zapewnia niską masę, dzięki czemu nie ogranicza właściwości terenowych pick-upa. Nie wpływa też negatywnie na walory jezdne, kiedy dopiero jedziemy do celu. Za to oferuje pełną niezależność energetyczną dzięki akumulatorowi 120Ah, systemu solarnemu o mocy 220W i przetwornicy o mocy 2000W.

Tatawin jest w pełni wyposażony. Posiada duże rozkładane łóżko o wymiarach 200 × 130 cm, mniejsze łózko (150 × 95 cm) dla dwójki dzieci konwertowane z dwóch kanap i przesuwanego oraz demontowanego stolika. W zestawie mamy aneks kuchenny z lodówką 50 l, zlewem z ciepłą i zimną wodą, kuchenką gazową na dwie butle 2 kg. Zbiornik wody o pojemności 85 litrów i 16-litrowy zbiornik na szarą wodę z funkcją szybkiego spustu. Na zewnątrz przed słońcem chroni elektryczna markiza.

Cena zabudowy OFFLANDER TATAWIN to 119 000 zł.

Landcruiser PL Offlander zabudowa pickup 06 

Która zabudowa OFFLANDER będzie dla Ciebie najlepsza?


Każda z kapsuł OFFLANDER ma swoje wyjątkowe atuty:

• Draa – dla tych, którzy budują samochód wyprawowy szyty na miarę.

• Wahiba – idealna dla entuzjastów wymagających tras i ekstremalnych wypraw terenowych.

• Hadada – dla podróżników gotowych na przygody niezależnie od sezonu i ​pogody.

• Tatawin – dla osób szukających wygody pełnowymiarowego kampera, ale nie ​chcących rezygnować z funkcji samochodu poza okresami wakacyjnymi.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 11 Apr 2025 08:11:04 +0200
Zabudowa Pick-up – Flatbed – Bed Replacement System od More 4×4 https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/porady/1458-zabudowa-pick-up-flatbed-bed-replacement-system-od-more-4-4 https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/porady/1458-zabudowa-pick-up-flatbed-bed-replacement-system-od-more-4-4

Zabudowa typu flatbed to interesujące, wszechstronne rozwiązanie na zagospodarowanie przestrzeni za kabiną pickupa. Sprawdzi się zarówno w turystyce offroadowej jak i w zastosowaniach profesjonalnych. Jednym z ciekawszych pomysłów użycia flatbed jest produkt More4x4.

More4x4 flatbed 05

Oczywiście rozwiąznie typu flatbed nie jest niczym nowym, choć na polskim rynku wciąż mało popularnym ze względu na niewielką popularność pickupów. W skrócie flatbed (z ang. płaska platforma) to rodzaj zabudowy z całkowicie płaską podłogą i bez żadnych burt bocznych czy tylnych. Początkowo stosowane w pełnowymiarowych pojazdach ciężarowych jako platformy do transportu różnorakich ładunków, ale znalazły zastosowanie także w mniejszych ciężarówkach, w tym pickupach.

Klasyczny flatbed montowany w pickupach w miejsce standardowej paki powiększa dostępną przestrzeń ładunkową i co więcej, pozwala przewozić przedmioty nawet wystające poza przestrzeń ładunkową, co nie jest takie proste na tradycyjnych pakach, gdzie ładunek może najwyżej wystawać z tyłu.

More4x4 flatbed 03

Produkt Flatbed More 4x4 - czym różni się od klasycznego flatbed? 

Flatbed More 4x4 występuje w kilku różnych wariantach: • platforma podstawowa, służąca do transportu lub jako baza do dalszej zabudowy • platforma z burtami bocznymi do transportu z większą powierzchnią ładunkową niż standardowa paka pickupa • platforma z zabudową typu hardtop – transportowa • platforma z zabudową wyprawową

Zabudowa klasyczna flatbed oferuje powierzchnię ładunkową o wymiarach 182 cm x 200 cm oraz nieduże schowki boczne na tzw. brudny szpej. Masa zabudowy, w zależności od wersji, mieści się w przedziale od 117,5 kg do 254,5 kg. Dzięki lekkiej konstrukcji oraz nisko osadzonemu środkowi ciężkości zabudowy typu hardtop, pojazd ma bardzo zbliżone możliwości terenowe do klasycznego pickupa z paką, a sam hardtop nie wystaje poza obrys pojazdu. Na zabudowie użytkowej lub wyprawowej można zamontować dodatkowo namiot dachowy czy inny rodzaj ładunku dzięki standardowym relingom.

More4x4 flatbed 02

Zabudowa wyprawowa More 4x4

Zabudowa wyprawowa została skonstruowana dokładnie tak samo jak hardtop użytkowy, jest osadzona na platformie flatbed. Jednak różnice znajdziemy wewnątrz, ponieważ jej przeznaczenie zdeterminowało sposób otwierania hardtopa i jego wyposażenia wewnątrz. 

Wnętrze jest podzielone na część sypialną i funkcjonalną. Materac do spania ma wymiary 200x130 cm, ale można go skrócić z jednej strony dokładając dodatkowy przedział techniczny z wyposażeniem typu przetwornica, webasto, kompresor, itp.

More4x4 flatbed 05

Materac nie zajmuje całej szerokości przestrzeni zabudowy, ponieważ po prawej stronie znajduje się przedział funkcjonalny do dowolnego zagospodarowania (np. jako kuchnia czy schowki na ubrania).

Do sypialni wchodzimy z lewej strony zabudowy lub z tyłu. Przedział funkcjonalny znajduje się po prawej stronie pojazdu. Zmieści się tu sporej wielkości lodówka, kuchenka, naczynia i półki.

Więcej informacji na stronie producenta https://www.expedycja.pl/zabudowa-pick-up-flatbed-bed-replacement-system-more-4x4/

Zdjęcia: arch. More4x4

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Porady Sat, 22 Mar 2025 07:15:58 +0100
Jaką przyczepę można ciągnąć samochodem terenowym? https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/porady/1457-jaka-przyczepe-mozna-ciagnac-samochodem-terenowym-zasady-przepisy-uprawnienia-oplaty-najlepszy-poradnik-w-polskim-internecie https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/porady/1457-jaka-przyczepe-mozna-ciagnac-samochodem-terenowym-zasady-przepisy-uprawnienia-oplaty-najlepszy-poradnik-w-polskim-internecie

Zasady, przepisy, uprawnienia, opłaty 
Często zadajecie pytanie: jaką przyczepę mogę pociągnąć swoim samochodem? Wbrew pozorom, zależy to od kilku czynników i odpowiedź nie jest jednoznaczna. I uwaga – nie tylko do dmc przyczepy wpisanej w dowód rejestracyjny czy posiadanych uprawnień. 

Na wstępie dwie definicje, których zrozumienie, przyjęcie i nie mylenie ze sobą jest kluczowe dla zrozumienia całego tematu ciągnięcia przyczep:

1. Rzeczywista masa całkowita (dalej masa rzeczywista) – jest to masa pojazdu (samochodu lub przyczepy) w danej chwili, czyli jest taka, ile waży dany pojazd. Prosty przykład - Toyota Hilux waży 2200 kg (konkretny egzemplarz) z pełnym zbiornikiem paliwa. Kierujący Toyotą Hilux waży 80 kg. Rzeczywista masa Toyoty Hilux ciągnącej przyczepy to 2280 kg zaraz po zatankowaniu, ale po opróżnienia zbiornika paliwa auto z kierowcą waży 2200 kg i to jest jego masa rzeczywista. Co bardzo istotne, masa rzeczywista nie ma nic wspólnego z podaną w dowodzie rejestracyjnym masą własną (rubryka G).

2. Dopuszczalna masa całkowita (dalej DMC) - jest to maksymalna dopuszczona prawem masa pojazdu poruszającego się po drodze publicznej. Inaczej – dany pojazd nie może mieć wyższej masy rzeczywistej niż określona dla niego dopuszczalna masa całkowita. Przykład - Toyota Hilux waży 2200 kg, a jej DMC to 3210 kg. W praktyce auto można obciążyć pasażerami, ładunkiem i wyposażeniem o masie do 1010 kg.

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy ma dokładnie taką samą definicję jak dopuszczalna masa całkowita pojazdu, ponieważ przyczepa również jest pojazdem. Ważna jest tu jedna zależność - dla samochodu określona jest DMC przyczepy, co oznacza, że dany samochód może pociągnąć przyczepę o DMC nie wyższej, niż jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O.1 dla przyczepy hamowanej lub O.2 dla przyczepy niehamowanej. DMC przyczepy nie ma nic wspólnego z jej masą rzeczywistą. Oznacza to w praktyce, że jeśli pojazd może pociągnąć przyczepę o DMC 2000 kg, to nie oznacza jednocześnie, że może pociągnąć przyczepę o takiej masie rzeczywistej.

Info przyczepa intro

Ile auto może pociągnąć? Odpowiedź jest prosta

Jeśli mówimy o samochodzie osobowym lub ciężarowym o DMC do 3,5 tony (tylko ten zakres rozpatrujemy w tym artykule), to może on pociągnąć dokładnie tyle, ile wynosi jego masa rzeczywista, pod warunkiem, że DMC określone dla przyczepy nie jest przekroczone. Wynika to wprost z art. 62.1: “Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego”.

Trzymając się ściśle przepisów prawa, można to wytłumaczyć na dwóch przykładach:

Przykład 1: Masa rzeczywista Toyoty Hilux to 2280 kg z kierowcą. Dla tego pojazdu określono DMC przyczepy 3500 kg. Maksymalna masa rzeczywista przyczepy to 2280 kg. W praktyce jednak, na dłuższy dystans powinna być to masa 2200 kg, bo paliwo mieści się w 80-litrowym zbiorniku, więc po jego wypaleniu auto stanie się lżejsze.

Przykład 2: Masa rzeczywista Toyoty Hilux to 2280 kg z kierowcą. Dla tego pojazdu określono DMC przyczepy 3500 kg. Kierowca chce pociągnąć przyczepę o masie rzeczywistej 3000 kg. Musi więc załadować na auto obciążenie 720 kg w jakiejkolwiek postaci. Wtedy może pociągnąć przyczepę o masie rzeczywistej 3000 kg.

Jednak w praktyce powinien załadować na auto 800 kg uwzględniając zużycie paliwa.

Info przyczepa 2 

Dlaczego DMC dla przyczepy jest wyższe niż DMC samochodu?

Co do zasady, samochody osobowe i ciężarowe do 3,5 tony mają DMC dla przyczepy niższe lub równe własnej DMC. Wyjątek stanowią samochody terenowe zgodnie z przepisami homologacyjnymi, czyli takie, które w dowodzie rejestracyjnym w rubryce J mają dopisek G. N1G to ciężarowy terenowy (np. Hilux), a M1G to osobowy terenowy (np. Land Cruiser). Takie pojazdy różnią się tym od nieterenowych, że dopuszczalna masa całkowita przyczepy może być wyższa o 50% od ich własnej dopuszczalnej masy całkowitej. Wynika to wprost z poniższego przepisu:

Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

1. wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

2. dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

3. maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

4. 3500 kg,

- z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4.


Warto w tym miejscu stanowczo podkreślić, że powyższy zapis nie ma absolutnie nic wspólnego z praktyką użytkowania pojazdu. Jest to zapis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Dotyczy wyłącznie dopuszczenia pojazdu do ruchu. Dla kierującego powyższy przepis nie ma żadnego zastosowania.

Wiele osób rozumie ten przepis: a) jako mający zastosowanie i b) błędnie, myląc DMC z masą rzeczywistą. Tymczasem wynika z niego jedynie to, że DMC przyczepy samochodu terenowego może być wyższe niż DMC samochodu. Nic więcej. Zastosowanie praktyczne wciąż ma art. 62. “kodeksu drogowego”, mówiący o zależności rzeczywistej masy przyczepy od rzeczywistej masy samochodu.

 Info przyczepa 3

Uprawnienia do kierowania pojazdem z przyczepą

Kategoria B prawa jazdy uprawnia do kierowania zespołem pojazdów (samochód i przyczepa) o DMC do 3500 kg. W tym akurat przypadku nie ma znaczenia masa rzeczywista. Znaczenia nie ma również przyczepa lekka, czyli o DMC do 750 kg. Taka w ogólnie nie wlicza się do zespołu pojazdów.

Przykład 1: pojazd ma DMC 2000 kg, a przyczepa DMC 1500 kg - łącznie DMC wynosi 3500 kg. Kierowcy wystarczy kategoria B.

Przykład 2: pojazd ma DMC 3300 kg, a przyczepa DMC 750 kg - łącznie DMC wynosi 4050 kg. Kierowcy wystarczy kategoria B.

Przykład 3: pojazd ma DMC 2600 kg, a przyczepa DMC 1000 kg - łącznie DMC wynosi 3600 kg. Kierowcy nie wystarczy kategoria B.

W trzecim przypadku kierowca ma dwa wyjścia, jeśli chce kierować takim zestawem. Albo zdaje dodatkowy egzamin praktyczny do kierowania zespołem pojazdów od DMC 4250 kg (tzw. kod 96 do kategorii B), albo przechodzi kurs na kategorię E, zakończony takim samym egzaminem praktycznym, który również uprawnia do kierowania zespołem pojazdów, ale do DMC 7000 kg.

Niektórzy mają wyobrażenie, że kierowca z uprawnieniami C (na ciężarówki), może kierować pojazdem do 3,5 tony z dowolną przyczepą. Nie jest to prawda.

Opłaty drogowe w Polsce 

Ostatni aspekt podróżowania z przyczepą to opłaty drogowe. Te wnosimy zawsze, kiedy DMC zespołu pojazdów przekracza 3500 kg. Nie ma tu już wyjątku jak w przypadku uprawnień, że nie wlicza się przyczepy lekkiej. Nawet jeśli mamy pojazd o DMC 2800 kg i przyczepę z DMC 750 kg, co daje łącznie 3550 kg, to już trzeba wnosić opłaty drogowe.

Uwaga za granicą, bo w niektórych krajach wnosi się inną opłatę za samo auto, a inną za zespół pojazdów. Co też warto podkreślić, w niektórych przypadkach - szczególnie znanym są Węgry - istotne znaczenie ma również kategoria pojazdu. Opłaty drogowe za Toyotę Hilux są wyższe niż za Toyotę Land Cruiser, choćby oba auta miały to samo DMC, ponieważ Hilux jest samochodem ciężarowym.

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Porady Wed, 05 Mar 2025 13:10:05 +0100
Test namiotu ARB Simpson III https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/testy/1456-test-namiotu-arb-simpson-iii https://landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/testy/1456-test-namiotu-arb-simpson-iii

Blisko 10 tys. zł za namiot dachowy wydaje się być kwotą sporą, ale po kilku latach użytkowania ARB Simpson III łatwiej zrozumieć, że za jakość warto zapłacić. Miałem okazję przetestować ten namiot, ale dopiero kiedy dowiedziałem się, ile ma lat pojąłem, gdzie tkwi jego sekret.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 01

Oczywiście 10 tys. zł to nie jest kwota, która znajduje się choćby blisko szczytu. Znacznie droższy jest choćby model Esperance firmy ARB. Jednak, kiedy uświadomimy sobie, że Simpson to już klasyczny, by nie powiedzieć stary model, to można by się spodziewać niższej ceny. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Tu zaś mamy do czynienia z produktem topornym, ciężkim i kompletnie nie opływowym, a już przy pierwszym podejściu do jego rozłożenia, zaczynamy się zastanawiać: “dlaczego nie zabrałem z domu instrukcji”. Simpson III to prawdziwy klasyk wśród namiotów, ale i model, po którym widać upływ czasu. Użyczony do testu przez Wojtka z BezAsfaltu4x4 egzemplarz miał jednak 12 lat! Kiedy się o tym dowiedziałem, zupełnie inaczej zacząłem go oceniać.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 07

Dwie wady

Już podczas zakładania na naszego Hiluxa miałem wrażenie, że Wojtek go użyczył do testu, ale sam schował się w środku. Na zabudowę wrzucałem go z dwoma pomocnikami i nie było lekko. Rozkładanie, kiedy jest zamontowany wysoko na dachu lub zabudowie, to prawdziwa udręka. Potężny, solidny zamek nie chodzi już lekko, a pokrywa choć miękka, swoją elastyczność już trochę straciła. Ponadto sam namiot jest ogromny, wymaga drabiny lub sporego wzrostu. Ja rozkładałem go w samotności i po godzinie szukania w internecie, jak to się robi, jakoś się udało. Przedsionka nie rozłożyłem, bo brakło czasu i sił. Ale to nic – to już koniec wad.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 05

Jeszcze tylko wtrącę, że zamontowany bezpośrednio na pace pickupa, a nie hardtopie, byłby pewnie postrzegany pod tym kątem zupełnie inaczej. Wówczas cały wysiłek wynikający z unoszenia rąk znika, a jego wielkość po złożeniu przestaje mieć znaczenie, natomiast znaczenie zaczyna mieć jego wielkość po rozłożeniu.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 06 

Solidna konstrukcja

12-letniej eksploatacji nie widać po tym namiocie w ogóle. Wojtek twierdzi, że go specjalnie nie konserwował, a już tym bardziej nie naprawiał. Nie uległ ani jednemu uszkodzeniu przez ten czas. Niejedno auto po 12-latach wymaga już poważniejszych napraw.

Przyglądając się temu egzemplarzowi zauważyłem, że nie jest nowy, ale też nie zauważyłem żadnych poważnych śladów użytkowania. Chyba, że na pokrywie, bo trudno uniknąć zarysowań w terenie z tak wielkim przedmiotem na dachu.

Co więcej, namioty ARB mają zaletę, której nie oferuje wiele firm. Da się w nich wymienić dosłownie każdy element. Cokolwiek się złamie, pęknie czy rozerwie, można zamówić i wymienić. Jeśli więc namiot nie spłonie, jest wieczny.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 04

Druga ogromna zaleta to jego przestronność. Spałem w kilku dużych namiotach, ale ten jak na swój gabaryt po złożeniu, po rozłożeniu jest ogromny. Przestrzeń tę potęguje konstrukcja zapewniająca ogromną pojemność wnętrza. Co prawda trochę trzeba się przy tym narobić, ale efekt jest znakomity. Duża pojemność namiotu pozwala na pozostawienie w nim wielu rzeczy, których nie trzeba ciągle przenosić z namiotu do auta i na odwrót. Wewnątrz zmieścimy dwie poduszki, dwa śpiwory i jakieś drobiazgi, a nadal można go złożyć i pojechać. Przestrzeń jeszcze wzrasta po doczepieniu przedsionka, w którego wnętrzu kryje się drabina, można się też tam wykąpać.

Liczba okienek i otworów jest tak duża, że o odpowiednią wentylację nie trzeba się martwić w największe upały. Moskitiery są szczelne, nie wpuszczają owadów. Materiał jest bardzo cienki, więc jeśli chcecie spać zimą, to koniecznie z webasto. Również przy silniejszym wietrze będzie hałasował, bo nie jest to sztywna kopuła. Materiał jasny, jest dość przeźroczysty, więc osoby lubiące pospać dłużej, mogą nie być zadowolone o poranku. Oryginalny materac jest w porządku.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 03

Czy byłem zadowolony z tego namiotu? Niekoniecznie, bo nie byłem jego właścicielem, lecz chwilowym użytkownikiem. Doceniłem jakość, wielkość, pewne rzeczy, które bardziej musiałem sobie wyobrazić, niż sprawdzić. Natomiast największa jego wada, czyli rozkładanie wymagające wielu operacji została znacząco zwiększona przez wysoki montaż na Hiluxie.

Wyobrażam sobie jednak, że zamontowany na pace pokazałby jeszcze więcej zalet niż pojemność, trwałość i długowieczność. A to najbardziej przekonuje do produktu, który najlepiej kupić raz, ale porządny. Gdybym miał wybrać jeden namiot na całe życie, to nie wykluczone, że ten znalazłby się wysoko na mojej liście.

Landcruiser PL namiot ARB Simpson III 02

Obecnie taki namiot kupicie w sklepie BezAsfaltu4x4 w promocji w cenie 9199 zł. W sklepie, który specjalizuje się w wyposażeniu wyprawowym od sztućców, naczyń przez setki akcesoriów i bagażników dachowych FRONT RUNNER, znajdziecie także inne modele namiotów ARB oraz James Baroud, których BezAsfaltu 4x4 jest autoryzowanym dystrybutorem.

]]>
marcin@landcruiser.pl (Marcin Łobodziński) Testy Tue, 25 Feb 2025 15:27:04 +0100
Toyota RAV4 hitem w USA. Od ośmiu lat https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1455-toyota-rav4-hitem-w-usa-od-osmiu-lat https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1455-toyota-rav4-hitem-w-usa-od-osmiu-lat

Toyota RAV4 w 2024 roku po raz ósmy z rzędu była najczęściej wybieranym SUV-em w Stanach Zjednoczonych i jest trzecim najchętniej kupowanym modelem w tym kraju. 

Amerykański oddział koncernu sprzedał w 2024 roku 2 332 623 samochody (3,7% wzrostu) marek Toyota i Lexus, a ponad milion aut miało napęd zelektryfikowany (wzrost o 53,1%). Klienci Toyoty kupili 1 986 954 auta, a najczęściej wybieranym przez nich modelem w USA jest RAV4. W ubiegłym roku sprzedano 475 193 egzemplarze wszechstronnego i komfortowego SUV-a. To wynik o 9,3% lepszy niż uzyskany w 2023 roku. RAV4 jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na amerykańskim rynku, a także to trzeci najpopularniejszy model 2024 roku w tym kraju.

1LandCruiser PL RAV4 Adventure

Hybrydy i hybrydy plug-in napędzają sprzedaż RAV4

Na amerykańskim rynku RAV4 dostępna jest z napędem konwencjonalnym, z oszczędną hybrydą oraz z wydajną hybrydą plug-in o mocy aż 306 KM. Z danych wynika, że klienci coraz chętniej sięgają po zelektryfikowane warianty RAV4, które stanowią już ponad połowę sprzedaży tego modelu w USA. Na wersję z klasyczną hybrydą zdecydowało się 208 356 klientów, co jest wynikiem aż o 29,3% wyższym niż rok wcześniej. RAV4 Hybrid jest najpopularniejszą klasyczną hybrydą marki w Stanach Zjednoczonych.

Toyota RAV4 najlepiej sprzedającym się SUV-em. Osiem lat dominacji w USA

RAV4 Plug-in Hybrid (w USA znana jako PRIME), która może pokonać nawet do 100 km w bezemisyjnym trybie EV w mieście, sprzedała się w liczbie 31 093 egzemplarzy, co jest wynikiem o 19,3% lepszym niż w 2023 roku. To najchętniej wybierany samochód Toyoty z możliwością ładowania z gniazdka. 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 28 Jan 2025 11:22:26 +0100
Dziewczyny lubią Land Cruisera https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1453-dziewczyny-lubia-land-cruisera https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1453-dziewczyny-lubia-land-cruisera

Nowa Toyota Land Cruiser została wybrana najlepszym autem w kategorii „Best 4x4 & Pick-up” w prestiżowym plebiscycie Women’s Worldwide Car of the Year. To jedyny globalny konkurs, w którym wyróżnienia przyznają dziennikarki motoryzacyjne.

Jest to już 15. edycja Women’s Worldwide Car of the Year. W skład jury wchodzą 82 dziennikarki motoryzacyjne z 55 krajów i pięciu kontynentów. Polskie media mają w tym gremium dwie przedstawicielki. Do tegorocznej edycji zgłoszono 81 pojazdów, które rywalizowały w ośmiu kategoriach. Dziennikarki brały pod uwagę takie kryteria jak bezpieczeństwo, jakość, design, stosunek jakości do ceny, przyjazność dla środowiska czy przyjemność z jazdy.

2024 New Landcruiser 250 Combo 001


Toyota Land Cruiser z tytułem w Women’s Worldwide Car of the Year 2025

Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 6 marca, ale już teraz ujawniono triumfatorów w poszczególnych kategoriach. Nowa Toyota Land Cruiser okazała się najlepszym samochodem terenowym. To trzeci model marki, który został wyróżniony w tym konkursie. W 2016 roku Toyota Prius zdobyła tytuł „Samochodu ekologicznego”, a rok wcześniej Toyotę Auris wyróżniono w kategorii „Samochód ekonomiczny”.

Nowa Toyota Land Cruiser

Najnowsza odsłona Land Cruisera łączy design nawiązujący do kultowych poprzedników, cechy terenówki oraz najnowszych rozwiązań technologicznych, które poprawiają komfort użytkowania auta na co dzień. To wciąż prawdziwy samochód terenowy z konstrukcją opartą na ramie i stałym napędem 4x4.

Nowa platforma ramowa GA-F o wysokiej sztywności i wytrzymałości pozwoliła uzyskać jeszcze lepsze właściwości jezdne. Udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach, to gwarancja niezawodności i sprawnego poruszania się w trudnych warunkach. Zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie podczas jazdy po bezdrożach, a system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM) poprawia właściwości terenowe auta. Land Cruiser jest przy tym bardzo funkcjonalny, wykonana z wysokiej jakości materiałów kabina zapewnia wysoki komfort podróżowania, a bagażnik ma dużą pojemność.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Fri, 24 Jan 2025 08:47:19 +0100
Elektryczny Hilux na testach https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1452-elektryczna-toyota-hilux-na-12-miesiecznych-testach-w-porcie-przeladunkowym-rudy-zelaza https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1452-elektryczna-toyota-hilux-na-12-miesiecznych-testach-w-porcie-przeladunkowym-rudy-zelaza

Toyota i wydobywczy gigant BHP rozpoczęły testy elektrycznego Hiluxa. Przez 12 miesięcy samochód będzie sprawdzany w trudnych warunkach pracy na terenie największego portu przeładunkowego rudy żelaza w Australii.

Elektryczny Hilux ma podwójną kabinę, pojemną skrzynię ładunkową oraz efektowne orurowanie przedniego pasa. Od końca listopada auto jest użytkowane przez pracowników Port Hedland w dokładnie ten sam sposób, co wykorzystywane przez firmę BHP samochody użytkowe z silnikami wysokoprężnymi. Dane i opinie po trwającym rok sprawdzianie zostaną przekazane Toyocie.

Battery Electric Hilux double cab 8034

Elektryczna Toyota Hilux na 12-miesięcznych testach w porcie przeładunkowym rudy żelaza

„Toyota od lat realizuje wielotorową strategię dekarbonizacji. We współpracy z BHP rozwijamy prototyp elektrycznego Hiluxa. To ważny krok w tworzeniu niskoemisyjnych technologii dla segmentu lekkich samochodów użytkowych, które poddawane są wymagającym warunkom pracy w górnictwie” – powiedział Matthew Callachor, prezes Toyota Australia.

Battery Electric Hilux double cab 89b2

Pierwszy był elektryczny Land Cruiser

Hilux nie jest pierwszym elektrycznym prototypem Toyoty, które testuje australijskie BHP. W 2021 roku do pracy w kopalni BHP Nickel West w Australii Zachodniej trafił stworzony do ciężkiej pracy Land Cruiser 70, w którym wysokoprężny silnik V8 został zastąpiony motorem elektrycznym. Trzy lata wcześniej w kopalni miedzi BHP Olympic Dam w Południowej Australii rozpoczął pracę prototyp Voltra eCruiser, czyli Land Cruiser 70, do którego napęd elektryczny opracowała firma Autoline.

Battery Electric Hilux double cab e413

Współpraca z wydobywczym gigantem

W sierpniu 2023 roku zacieśniono kooperację Toyoty i BHP. Podpisano wówczas porozumienie o współpracy (MoU), które przewiduje wspólne działania na rzecz dekarbonizacji w australijskiej działalności BHP, w tym m.in. projektowanie i testy lekkich pojazdów użytkowych.

„Mamy około pięciu tysięcy lekkich pojazdów użytkowych. Naszym celem jest pełna elektryfikacja floty. Testy elektrycznego Hiluxa pozwolą nam ocenić jego potencjał nie tylko w górnictwie, ale także dla przyszłych użytkowników tego modelu“ – stwierdziła Geraldine Slattery, prezes BHP Australia.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 13 Jan 2025 09:49:42 +0100
Lexus GX - Land Cruiser klasy premium https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1451-lexus-gx-land-cruiser-klasy-premium https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1451-lexus-gx-land-cruiser-klasy-premium

Lexus GX to samochód terenowy segmentu premium ze stałym napędem na cztery koła, który cieszy się dużą popularnością w USA oraz w Azji. Obecna generacja jest pierwszą, która sprzedawana jest także w Japonii i Australii. W Europie auto można kupić tylko na wybranych rynkach wschodnich (Armenia, Azerbejdżan, Gruzja, Kazachstan i Ukraina). W Polsce GX jest niedostępny.

lexusgxovertrail titaniumgray front 34 b

Off-roadowy charakter GX-a podkreśla wyrazisty design. Samochód ma mocno zarysowane, ostre kształty oraz nisko poprowadzoną linię maski, która ułatwia widoczność w trakcie jazdy po bezdrożach. Dzięki krótkim zwisom auto może podjechać pod bardziej strome wzniesienia. Grill i przednie światła umieszczono tak wysoko, jak to było tylko możliwe, żeby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy w terenie. Z tyłu auto nawiązuje do innych modeli marki charakterystyczną listwą świetlną oraz napisem LEXUS na tylnej klapie.

lexusgxovertrail titaniumgray rearaction

Prawdziwa terenówka klasy premium

GX został zaprojektowany jako samochód, który w komfortowych warunkach dowiezie swoich pasażerów do każdego celu podróży. Układ jezdny został dostrojony tak, by nowy GX pewnie prowadził się zarówno podczas jazdy po asfalcie jak i po bezdrożach. Model ten został zbudowany na platformie GA-F, a jego konstrukcja została oparta na ramie, co czyni z niego prawdziwą terenówkę segmentu premium, a jazdę poza głównymi szlakami ułatwiają 18-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami AT. Samochód napędzany jest przez turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra (354 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego), który połączony jest z szybką 10-stopniową skrzynią automatyczną Direct Shift.

Kierowcę Lexusa GX wspomagają także innowacyjne rozwiązania technologiczne, w tym system Multi-Terrain Select, który optymalizuje pracę układu przeniesienia napędu do warunków panujących na drodze, w tym jazdy w głębokim śniegu, błocie, w luźnym piasku czy na kamienistych szlakach. Z kolei układ Multi-Terrain Monitor daje doskonały obraz najbliższego otoczenia pojazdu oraz drogi pod autem, co jest szczególnie istotne w najbardziej wymagających warunkach.

lexusgxovertrail titaniumgray rearaction 03

Komfortowa kabina Lexusa GX

Wnętrze nowego GX-a zostało stworzone z myślą o jak największym komforcie podróżowania. Do jego wykończenia wykorzystano najlepsze materiały. Dużo uwagi poświęcono pozycji za kierownicą, by zapewnić jak najlepsze trzymanie boczne, a także by ciało kierowcy jak najmniej męczyło się w trakcie długich podróży. Kierowca ma doskonałą widoczność, a deska rozdzielcza została rozplanowana tak, by wszystkie najważniejsze przełączniki były w zasięgu ręki. System multimedialny obsługiwany jest przy pomocy 14-calowego ekranu dotykowego, a standardem jest też pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 13 Jan 2025 08:55:53 +0100
TopGear nagrodził Toyotę za Land Cruisera i… https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1450-topgear-nagrodzil-toyote-za-land-cruisera-i https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1450-topgear-nagrodzil-toyote-za-land-cruisera-i

W tegorocznej edycji prestiżowego plebiscytu TopGear.com Awards 2024 Toyota została uhonorowana tytułem Producenta Roku. Redaktorzy wiodącego portalu i magazynu motoryzacyjnego docenili markę za zaangażowanie w motorsport oraz tworzenie wyjątkowo pożądanych modeli, takich jak nowy Land Cruiser, Prius i GR Yaris.

W konkursie TopGear.com Awards 2024 Toyota otrzymała nagrodę dla „Producenta Roku”. Brytyjscy dziennikarze zwrócili uwagę, że Toyota z pasją i wizją rozwija swoje produkty, jednocześnie utrzymując pozycję jednego z największych producentów samochodów na świecie.

2024 New Landcruiser 250 Bronze Statics 006

Toyota nagrodzona tytułem Producenta Roku w plebiscycie TopGear.com Awards 2024

„W tej nagrodzie nie chodzi o wielkość czy skalę, ale o emocje i ambicje. Jest to stosunkowo łatwe do osiągnięcia w pojedynczym samochodzie, znacznie trudniejsze do osiągnięcia w całej gamie modelowej” - powiedział Ollie Marriage, szef działu testów samochodów TopGear.com

Marriage podkreślił biznesową odwagę Toyoty, która wyraża się poprzez oferowanie szerokiej gamy samochodów z różnych segmentów oraz konsekwentną obecność w motorsporcie na najwyższym światowym poziomie. Zwrócił też uwagę na rolę modeli, które są pożądane przez klientów, jak wytrzymały i niezawodny Land Cruiser, przełomowy Prius oraz GR Yaris, który wciąż jest jednym z najbardziej ekscytujących aut na rynku.

2024 New Landcruiser 250 Sand Dynamics 025

„Dla nas w Toyocie bliska jest nie tylko mobilność dla wszystkich, ale także czysta przyjemność, jaką może przynieść jazda samochodem. Nasza gama modelowa doskonale to odzwierciedla, dlatego zostaliśmy uhonorowani tą prestiżową nagrodą” – przyznał Stuart Sanders, dyrektor ds. komunikacji i produktu Toyota (GB). 

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 17 Dec 2024 10:45:57 +0100
Toyota Hilux z pakietami Black i Chrome https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1449-toyota-hilux-z-pakietami-black-i-chrome https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1449-toyota-hilux-z-pakietami-black-i-chrome

Toyota Hilux otrzymała 2 pakiety specjalne - Black i Chrome. W salonach auto można doposażyć nie tylko w elementy stylistyczne, ale także dodatki zwiększające użyteczność pick-upa. Zamawiając Hiluxa w ofercie specjalnej z pakietami dodatkowymi można zyskać nawet 17 382 zł netto.

Toyota Hilux od blisko 60 lat wyznacza standardy w segmencie pick-upów. Kolejne generacje zbudowały renomę modelu jako niezawodnego i wytrzymałego auta, które sprawdzi się w każdych warunkach. Konstrukcja oparta na ramie i napęd na cztery koła czynią z Hiluxa jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych, a nowoczesne technologie i zaawansowane systemy bezpieczeństwa pozwalają z auta korzystać na co dzień.

Landcruiser PL Toyota Hilux Black 02

Pakiety Black i Chrome dla Toyoty Hilux. Atrakcyjny wygląd i większa funkcjonalność

Atrakcyjność i wszechstronność Hiluxa wzmacnia nie tylko szeroka gama, na którą składają się dwa rodzaje kabiny, dwa silniki i skrzynie biegów oraz pięć wersji wyposażenia – Live, Active, Executive, Invincible oraz GR SPORT II, ale także szeroki zestaw akcesoriów, który umożliwia indywidualne dostosowanie samochodu do potrzeb właściciela – zarówno profesjonalnych, jak i rekreacyjnych.

Specjalne pakiety wyposażenia dodatkowego obejmują m.in. elementy stylistyczne, hak czy zabezpieczenie przestrzeni ładunkowej. Rasowy wygląd autu nadają pakiety Black oraz Chrome (18 700 zł netto), które dostępne są dla wersji Live, Active oraz Executive. W pakiecie Black auto zyskuje czarne orurowanie kapotażowe oraz orurowanie boczne ze stopniami, poszerzenia błotników ze srebrnymi wstawkami, a także manualną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, która zapewnia ochronę przewożonym przedmiotom. W pakiecie Chrome orurowanie jest chromowane, a roleta w kolorze srebrnym.

Landcruiser PL Toyota Hilux Black 01

Pakiety do Hiluxa z wysoką korzyścią

Najwięcej można zyskać decydując się na Toyotę Hilux z silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM z automatyczną skrzynią biegów oraz w wersji Active. Wybierając pakiet Black lub Chrome, a także pakiety Protection oraz Holowniczy (stały hak holowniczy z wiązką 13 PIN) łączna korzyść wynosi do 17 382 zł netto, a cały zestaw pakietów kosztuje 18 700 zł netto. W ramach pakietu Protection klient otrzymuje wykładzinę przestrzeni ładunkowej i klapy, a także teleskop tylnej klapy.

Toyota Hilux w wersji Active ma podwójną kabinę, 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, 8-calowy ekran systemu Toyota Touch 2, a ze smartfonami łączy się poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Standardem są też systemy bezpieczeństwa Toyota T-MATE, inteligentny tempomat adaptacyjny czy kamera cofania. Auto z silnikiem 2.4 D-4D i automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 153 900 zł netto.

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Wed, 11 Dec 2024 08:08:18 +0100
Sukces nowego Land Cruisera 250 https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1448-sukces-sprzedazowy-nowego-land-cruisera-250 https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1448-sukces-sprzedazowy-nowego-land-cruisera-250

Nowa Toyota Land Cruiser została doskonale przyjęta na polskim rynku. Od rozpoczęcia przedsprzedaży złożono 1051 zamówień na najnowszą odsłonę legendarnego samochodu terenowego. Większość klientów decyduje się na topową odmianę Executive.

Toyota Land Cruiser 250 Prado 004

Nowa Toyota Land Cruiser zachowała wszystkie cechy prawdziwego samochodu terenowego, korzystając przy tym z najnowszych rozwiązań technologicznych, które poprawiają komfort użytkowania auta na co dzień. Samochód wykorzystuje nową platformę ramową GA-F o wysokiej sztywności i wytrzymałości. Land Cruisera napędza udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach.

2024 New Landcruiser 250 Sand Dynamics 015

Polscy klienci zamówili już ponad tysiąc nowych Land Cruiserów

Jak na terenowy samochód przystało nowy Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, a zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie w najtrudniejszych warunkach. Auto jest przy tym bardzo funkcjonalne, kabina zapewnia wysoki komfort, a bagażnik ma dużą pojemność.

Nowy Land Cruiser przyciąga uwagę designem, który czerpie z ponad 70-letniej historii modelu. Samochód, który stylistyką nadwozia i wnętrza nawiązuje do kultowych poprzedników, idealnie trafił w gusta polskich klientów. Od rozpoczęcia przedsprzedaży zamówiono w naszym kraju 1051 egzemplarzy Land Cruisera, a auto nr 1000 to samochód w wersji Invincible w kolorze Dark Grey.

2024 New Landcruiser 250 Bronze Statics 008

Wersja Executive najczęstszym wyborem

43% zamówionych do tej pory Land Cruiserów to auta w najwyższej wersji wyposażenia Executive, która demonstruje pełnię możliwości najnowszej generacji terenówki. Tę odmianę charakteryzują 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), który poprawia właściwości terenowe auta, podgrzewane i wentylowane skrajne siedzenia na tylnej kanapie oraz 14-głośnikowy system Premium Audio JBL.

40% aut, na które zdecydowali się klienci, to Land Cruiser Invincible. Te auta można rozpoznać po ciemnych 18-calowych felgach aluminiowych, a standardem w tej odmianie są 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10 głośników, 12,3-calowy ekran HD z systemem multimedialnym Toyota Smart Connect, nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych, reflektory w technologii Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi czy monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM).

Ostatnie egzemplarze Land Cruisera Invincible z 2024 roku produkcji wciąż są dostępne u dealerów Toyoty. Auto kosztuje od 373 900 zł, a rata Leasingu KINTO One dla firmy wynosi od 3076 zł netto miesięcznie przy umowie na 36 miesięcy z 10-procentową opłatną wstępną i 60 tys. km limitu przebiegu.

Toyota Land Cruiser 250 Prado 009

Sukces Land Cruisera First Edition

Już w pierwszym okresie przedsprzedaży wyczerpała się cała przeznaczona na nasz rynek pula Land Cruiserów w limitowanej wersji specjalnej First Edition. Nowy Land Cruiser w tej odmianie wyróżnia się m.in. okrągłymi reflektorami Bi-LED, dwukolorowym malowaniem nadwozia czy specjalną tapicerką, a także ma przełomowy system SDM. Po 2% klientów zdecydowało się na wersje Prestige oraz Prado. Low resHigh res Z palety lakierów najczęstszym wyborem jest efektowny Avant-garde Bronze, na który do tej pory zdecydowało się 29% klientów. Klienci chętnie zamawiają auto także w eleganckim kolorze Attitude Black (18% zamówień). 16% do tej pory zamówionych aut miało lakier Sand, który idealnie podkreśla ewolucję ikony samochodów terenowych. Z kolei właściciele Land Cruiserów First Edition najczęściej wybierali dwukolorowe malowanie nadwozia, które łączyło lakier Sand z jasnoszarym dachem.

 

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 09 Dec 2024 10:03:35 +0100
Hilux Mild-hybrid 48V - ceny od 170 900 netto https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1447-hilux-mild-hybrid-48v-ceny-od-170-900-netto https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1447-hilux-mild-hybrid-48v-ceny-od-170-900-netto

Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki wprowadzeniu zelektryfikowanego układu napędowego, pozostając atrakcyjną propozycją dla firm. Niezawodne auto terenowe o ładowności 1 tony kosztuje teraz od 170 900 zł netto.

Debiutujący na rynku Hilux Mild-hybrid 48V to pierwsza zelektryfikowana wersja tego modelu w jego ponad 50-letniej historii. 48-woltowy napęd Mild-hybrid pracuje płynnie, generuje mniej hałasu i wibracji, niezależnie od tego, czy auto porusza się po utwardzonych drogach, czy w terenie. Co istotne, nowy napęd nie ma wpływu na najważniejsze właściwości auta użytkowego. Maksymalna masa holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, a ładowność wynosi do 1000 kg, dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym.

Podobnie jak pozostałe warianty pick-upa, Hilux Mild-hybrid 48V ma typowe dla aut terenowych podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Wytrzymały układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których oczekuje się od wytrzymałego auta użytkowego, z komfortem jazdy i prowadzeniem podobnym do SUV-a.

Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-Terrain Select, który zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od warunków drogowych.

Nowy układ Mild-hybrid 48V

Układ hybrydowy 48V wykorzystuje sprawdzony 2,8-litrowy wysokoprężny silnik turbodoładowany Hiluxa, który został wyposażony w nowy elektryczny silnik/generator, litowo-jonowy akumulator 48V oraz konwerter DC-DC. Komponenty te zostały tak zaprojektowane, aby ich montaż był prosty i nie wymagał skomplikowanych zmian w układzie napędowym.

Litowo-jonowy akumulator 48V składa się z 13 ogniw i ma pojemność 4,3Ah. Ważąc zaledwie 7,6 kg, jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnymi siedzeniami pojazdu, co minimalizuje jego wpływ na przestronność kabiny. Zarówno bateria hybrydowa, jak i konwerter DC-DC są chronione przed wilgocią. Po naładowaniu akumulator może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Cały układ został dostosowany do pracy w najtrudniejszych warunkach. Zachowano zdolność pojazdu do brodzenia w wodzie o głębokości do 700 mm.

Silnik Diesla DOHC o pojemności 2,8 l wytwarza 204 KM (150 kW) mocy przy 3 400 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1 600 do 2 800 obr./min. Dodatkowa moc systemu Mild-hybrid 48V przekłada się na lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Na nierównych drogach i w terenie silnik elektryczny zwiększa zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Pomaga w tym także 20-procentowe obniżenie prędkości biegu jałowego silnika, z 720 obr./min do 600 obr./min.

Podobnie jak inne modele Hiluxa, wersja Mild-hybrid 48V jest kompatybilna z paliwem HVO100, wytwarzanym w 100% ze źródeł odnawialnych.

Trzy wersje Hiluxa Mild-hybrid 48V

Gama Toyoty Hilux Mild-hybrid 48V to obecnie trzy wersje wyposażenia – Active, Executive oraz Invincible. Auto dostępne jest wyłącznie w wariancie z podwójną kabiną, a samochody z 2024 roku produkcji w wersjach Executive i Invincible objęto specjalną ofertą wyprzedażową.

Bazowa dla Hiluxa Mild-hybrid 48V odmiana Active kosztuje 176 900 zł netto. W tej wersji standardem są 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Touch 2, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.

Odmianę Executive z napędem Mild-hybrid 48V wyceniono w wyprzedaży rocznika na 170 900 zł netto. Auto zyskuje 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.

Invincible, topowa wersja Hiluxa Mild-hybrid 48V, kosztuje w wyprzedaży aut z 2024 roku produkcji 189 900 zł netto. Auto w tej odmianie ma czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Mon, 02 Dec 2024 11:32:08 +0100
Ten model jest hitem Lexusa. Sprzedano już 4 miliony tych aut https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1444-ten-model-jest-hitem-lexusa-sprzedano-juz-4-miliony-tych-aut https://landcruiser.pl/czytelnia/aktualnosci-nowosci-swiat-inne/64-nowosci/1444-ten-model-jest-hitem-lexusa-sprzedano-juz-4-miliony-tych-aut

Lexus RX już w momencie rynkowej premiery w 1998 roku stał się sprzedażowym hitem. To samochód, który stworzył segment luksusowych SUV-ów i odważnie wprowadzał do niego najnowocześniejsze rozwiązania. W 2005 roku wraz z debiutem drugiej generacji auta Lexus rozpoczął elektryfikację klasy premium – model RX 400h był pierwszym hybrydowym SUV-em. Obecnie oferowana jest już piąta generacja tego auta, która w Polsce występuje w aż trzech hybrydowych wariantach.

Bogate wyposażenie seryjne, najwyższa jakość wykonania, wyjątkowe właściwości jezdne gwarantujące komfort podróżowania, a także szeroka gama oszczędnych i niezawodnych napędów sprawiły, że od debiutu do końca września 2024 roku nabywców znalazło dokładnie 4 023 859 RX-ów wszystkich generacji, co czyni ten model najpopularniejszym autem w historii marki. 28% Lexusów, które wyjechały z salonów, to właśnie RX. Globalnymi hitami są także limuzyna ES (3,3 mln. egz.), SUV NX (1,5 mln. egz.), a także sedan IS (1,3 mln. egz.). Lexus od 1989 roku sprzedał na świecie już ponad 14,2 mln. aut.

LexusRX 1

Lexus RX 1. generacji

Lexus RX napędza sprzedaż SUV-ów i hybryd

Za sprawą RX-a bardzo mocną pozycję w gamie Lexusa mają SUV-y i crossovery. Już ponad połowa dotychczasowej sprzedaży marki (8,7 mln. egz.) to samochody z takimi nadwoziami. RX to także najpopularniejsze hybrydowe auto Lexusa. Sprawdzona od blisko 20 lat i stale rozwijana technologia hybrydowa, niezawodność i niskie koszty eksploatacji przemawiają do klientów na całym świecie. Do tej pory sprzedano 782 670 RX-ów wyposażonych w zelektryfikowany napęd, z czego 24 970 egzemplarzy to dostępna od dwóch lat hybryda plug-in. 


W Polsce Lexus sprzedał do tej pory 13 036 egzemplarzy modelu RX, z czego 67% aut to wersje z napędem zelektryfikowany. Wraz z piątą generacją modelu klienci zyskali wybór aż trzech układów hybrydowych – RX 350h to klasyczna, komfortowa hybryda, RX 450h+ to pierwsza w tym modelu hybryda plug-in, a RX 500h to mocna hybryda łącząca turbodoładowany silnik 2,4 l z sześciobiegową skrzynią automatyczną i napędem DIRECT4. Tak szeroka gama hybryd o różnorodnym charakterze sprawiła, że 2023 rok był najlepszym w historii RX-a na polskim rynku – sprzedano 2746 egzemplarzy tego auta.

]]>
michal@horodenski.pl (Michał Horodeński) Nowości Tue, 19 Nov 2024 16:22:28 +0100