Toyota Highlander - stylistyka i wyposażenie
Highlander to połączenie wyrafinowanej stylistyki oraz trwałości i możliwości terenowych z napędem na wszystkie koła. Jak prezentuje się największy SUV w gamie Toyoty?
Stylistyka nadwozia
Nowy Highlander Hybrid ma 4 966 mm długości, 1 930 mm szerokości i 1 755 mm wysokości. Dzięki rozstawowi osi 2 850 mm auto zyskało przestronne wnętrze dla 7 dorosłych osób. Highlander łączy dynamiczną stylistykę wysokiej klasy SUV-a i dużych możliwości terenowego auta AWD.
Szeroki rozstaw kół o wartościach 1 662 mm z przodu i 1 690 mm z tyłu został wizualnie podkreślony przez nakładki na nadkola i trapezoidalny kształt górnej i dolnej części przedniego grilla.
Mocną linię nadwozia podkreślają przetłoczenia w dolnej części auta, czarne ramki okien, które komponują się z przyciemnianymi szybami oraz chromowanymi felgami aluminiowymi 20’’. Patrząc z tyłu, szerokie nadkola terenowego auta i duża, wyraźnie widoczna osłona podwozia kontrastują ze smukłymi światłami miejskiego SUV-a.
Nowy Highlander Hybrid jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia, w tym z nowym lakierem Moon Dust, nakładanym dwuwarstwowo, aby uzyskać wyraźny połysk czystego metalu.
Stylistyka wnętrza
Wnętrze zostało zaprojektowane, by połączyć praktyczność z przestronnością, komfortem i wysoką jakością wykończenia na poziomie 7-miejscowego SUV-a klasy premium.
Pokryta miękką skórą deska rozdzielcza została podzielona w poprzek wyraźną osią, której granice wyznaczają obudowy nawiewów. Duża konsola centralna zawiera 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Wszystkie przyciski zostały gładko wkomponowane w panele sterowania i są łatwe w użyciu. Na wysokiej jakości wnętrze składają się także wykończenia ze skóry, satynowego metalu i tworzywa o fakturze drewna.
Bogate wyposażenie Highlandera obejmuje 7-calowy ekran TFT między zegarami, 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, obsługujący multimedia i nawigację oraz telefon za pośrednictwem Apple CarPlay™ lub Android Auto™, system audio Premium JBL o mocy 1 200 W z 11 głośnikami oraz wyświetlacz Head-up Display na przedniej szybie. Auto otrzymało także bezprzewodową ładowarkę telefonu, 3-strefową klimatyzację, podgrzewanie siedzeń z przodu i z tyłu, wentylowane przednie fotele oraz wirtualne lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, pokazujące obraz z regulowanej kamery wysokiej rozdzielczości, zamontowanej nad tylną szybą auta. Kierowca zyskuje dzięki temu wyraźny obraz sytuacji za pojazdem, gdy np. przewozi w bagażniku przedmioty zasłaniające tylne okna.
Wnętrze może być utrzymane w czarnej lub grafitowej tonacji. Auto standardowo otrzymuje tapicerkę z perforowanej skóry naturalnej i syntetycznej oraz elementy z materiału o fakturze drewna i satynowego chromu. W wersji podstawowej Prestige górna część deski rozdzielczej została wykończona w kolorze satynowego chromu, zaś w wyższej wersji Executive została pokryta warstwą imitującą włókno węglowe.
Przestronność wnętrza
Duży rozstaw osi na poziomie 2 850 mm sprawił, że Highlander dysponuje wnętrzem zapewniającym komfortową podróż 7 dorosłym osobom. Możliwość przesuwania środkowego rzędu siedzeń w zakresie 180 mm ułatwia wejście do samochodu i zajęcie miejsc w trzecim rzędzie. Z tyłu jest wystarczająco dużo przestrzeni, by na tylnej kanapie mogły wygodnie podróżować dwie dorosłe osoby.
Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki elektrycznie unoszonej klapie, którą można sterować zdalnie, a w wersji Executive jest uruchamiana bezdotykowo ruchem stopy. Przy rozłożonych 7 siedzeniach bagażnik ma pojemność 332 l, w tym 27 l w schowku pod podłogą. Do wysokości rolety mieści się w nim 268 l bagażu. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń bagażnik zyskuje pojemność 658 litrów do wysokości rolety, zaś po złożeniu obu tylnych rzędów powstaje przestrzeń bagażowa o płaskiej podłodze i pojemności 1909 l do linii dachu.
We wnętrzu zaprojektowano przemyślany układ pojemnych schowków, zaś wejścia USB zamontowano przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń.
Wyposażenie
Nowy Highlandera to długa listę udogodnień i rozwiązań podnoszących komfort jazdy oraz zwiększających przyjemność wygodę korzystania z auta.
Podstawowa wersja Prestige otrzymała 20-calowe felgi aluminiowe, podgrzewaną przednią szybę i wycieraczki z czujnikiem deszczu, przyciemniane tylne szyby, manualne rolety tylnych okien, inteligentny kluczyk i podgrzewane przednie fotele. Na oświetlenie składają się główne reflektory z przodu Bi-LED oraz światła stopu i pozycyjne z tyłu, a także przeciwmgielne z przodu i do jazdy dziennej w technologii LED. Do standardowego wyposażenia należą także światłowody LED z przodu, wycieraczki przednich świateł, najnowsza wersja systemu multimedialnego Toyoty z 8-calowym ekranem dotykowym na konsoli centralnej, Android Auto™ i Apple CarPlay™, 7-calowy wyświetlacz TFT między zegarami, bezprzewodowa ładowarka, trzystrefowa klimatyzacja z funkcją wykrywania liczby pasażerów, pakiet Toyota Safety Sense, kamerę cofania z systemem czyszczenia oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Ułatwieniem w korzystaniu z pojemnego bagażnika jest elektrycznie unoszona klapa bagażnika, sterowana również zdalnie.
Wersję Prestige można wzbogacić m.in. o pakiet Tech, który wprowadza 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, nawigację satelitarną w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map, system nagłośnienia Premium Audio JBL o mocy 1200 W z 11 głośnikami i wentylację przednich foteli.
Najwyższa wersja Executive posiada pełne wyposażenie Prestige Tech, zyskując ponadto wirtualne lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania, a także podgrzewane skrajne siedzenia w drugim rzędzie.