Fernando Alonso uzupełnił zbiory swojego motorsportowego muzeum o wyjątkową Toyotę Hilux. Dokładnie tym samochodem w 2020 roku dojechał do mety swojego pierwszego Rajdu Dakar.

 

 

Dakarowa Toyota Hilux to maszyna stworzono do pokonywania najtrudniejszych etapów najbardziej wymagającego rajdu cross country na świecie. W 2019 roku Nasser Al-Attiyah triumfował takim samochodem w tej imprezie. Rok później w takim samym aucie z dakarowym wyzwaniem po raz pierwszy mierzył się Fernando Alonso. To jedna z największych ikon motorsportu XXI wieku. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 pod koniec drugiej dekady związał się z Toyotą. W wyścigach długodystansowych zdobył dwa tytuły mistrza świata, wygrał też dwukrotnie wyścig 24 Hours of Le Mans.

W debiutanckim Rajdzie Dakar pilotowany przez Marca Comę Alonso dojechał na 13. miejscu, co było najwyższą lokatą spośród wszystkich debiutantów. Alonso do rajdów terenowych od tamtej pory nie wrócił, ale auto ma dla niego niesamowitą wartość sentymentalną. Dlatego sprowadził je do swojego muzeum motorsportu nieopodal Oviedo. Auto dołączyło do niesamowitej kolekcji wyścigówek z F1 czy Toyoty TS050 Hybrid, którą wygrywał w Le Mans.

Link do muzeum: https://www.museoycircuitofernandoalonso.com/gb/ 

 

“Sercem mojej wystawy są pamiątki związane z Formułą 1, ale prototypy z Le Mans czy Daytony, a także to auto z Dakaru mają dodatkową wartość dla zwiedzających. Dzięki temu mogą nieco więcej dowiedzieć się o zawodach, w którym brałem udział w ostatnich latach” - tłumaczy Alonso. Muzeum jest otwarte dla zwiedzających

 

 

 

Ile Hiluxa w dakarowym Hiluxie?

Nie trzeba mrużyć oczu, by dostrzec podobieństwa między wersją dakarową a cywilną Toyoty Hilux. Ale jednak więcej oba auta dzieli niż łączy. Ten przygotowany do startów w rajdach Hilux  jest szerszy, krótszy, ma wyższy prześwit i mniejszy rozstaw osi od drogowego odpowiednika. Wszystko po to, by lepiej radził sobie podczas pokonywania wydm. Ma też niższą masę - 1850 kg wobec 2095 kg w przypadku odmiany cywilnej. Auto rajdowe ma również ogromny, 520-litrowy zbiornik paliwa.

Kolejne różnice są ukryte pod ultralekkim nadwoziem, które pokrywa rurową konstrukcję klatki bezpieczeństwa. Przygotowany przez TOYOTA GAZOO Racing Hilux, którym wystartował Alonso, napędzany był 5-litrowym silnikiem V8, który wytwarzał 325 KM i 620 Nm. Samochód wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię sekwencyjną Sadev, a także przedni, centralny i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Do tego potężne sprężyny z przodu i tyłu z amortyzatorami firmy Reiger, a także 16-calowe obręcze z terenowymi oponami.

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso1-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso11-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso12-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso13-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso3-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso4-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso6-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso7-2
toyotahiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso8-2
toyotats050hybrid-museoycircuitofernandoalonso1-2
toyotats050hybrid-museoycircuitofernandoalonso2-2
toyotats050hybrid-museoycircuitofernandoalonso3-2

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_READMORE_TEXT