Najlepszy projekt tego roku. Toyota Land Cruiser 250 wyróżniona w plebiscycie Top Gear
Słynie z niesamowitych zdolności terenowych, a z każdą kolejną generacją jest coraz lepsza. Technologicznie nowa Toyota Land Cruiser 250 zrobiła wielki krok naprzód, jednak swoim wyglądem wraca do korzeni. Za ponadczasowy design najnowsza generacja została doceniona w plebiscycie TopGear.com Awards.
Jeszcze nie wyjechała na drogi, a już zdobyła prestiżową nagrodę. W tegorocznym konkursie Topgear.com Awards nowa Toyota Land Cruiser 250 wygrała w kategorii „Design Roku”. Terenówka została wyróżniona za swój ponadczasowy wygląd, którym nawiązuje do kanciastych modeli serii J7 oraz kultowego już FJ Cruisera. Zdaniem redaktorów brytyjskiego magazynu, łącząc tradycję z nowoczesnością, styliści spisali się na piątkę z plusem.
„Na rynku faux-roaderów i traktorów Chelsea, wydaje się, że nowy Land Cruiser 250 zachowuje właściwą równowagę. Czerpiąc inspirację z przeszłości i przywracając Land Cruiserowi bardziej atletyczną, bardziej szczerą i bardziej charakterystyczną wizję, Toyota, szczerze mówiąc, dopięła swego” - powiedział Tom Ford, redaktor naczelny Topgear.com
Stylowa i praktyczna sylwetka
Na zewnątrz solidna i kanciasta, a w środku nowoczesna i praktyczna. Nowa Toyota Land Cruiser 250 łączy przeszłość z przyszłością w najlepszy możliwy sposób. Nadwozie mierzy 4920 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1870 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2850 mm. Nowa Toyota Land Cruiser 250 to kawał samochodu, który występuje w 5- lub 7-miejscowej wersji, jednak krótkie zwisy, ostre krawędzie karoserii i zwężenia w dolnej części nadwozia sprawiają, że nie straci legendarnych właściwości terenowych. Komfort jazdy po bezdrożach podnosi także wysoka widoczność w zakresie 180 stopni, która jest efektem nisko poprowadzonej linii okien bocznych czy przesuniętych do przodu słupków A ustawionych pod mniejszym kątem.
Nowoczesna i wygodna w obsłudze
Choć w kabinie pojawiły się dwa wielkie ekrany, obsługa najważniejszych funkcji odbywa się za pośrednictwem przełączników, pokręteł i fizycznych przycisków. Każdy ma swoje osobne miejsce i jest na tyle duży, by z łatwością go odnaleźć i w niego trafić. Jednocześnie obecność cyfrowych wskaźników pozwala wyświetlać więcej informacji pomocnych do jazdy w trudnych warunkach, podczas gdy nowy system multimedialny umili codzienne podróże bezprzewodową łącznością Apple Carplay i Android Auto. Ponadto w kabinie znajdziemy liczne gniazda ładowania czy dedykowane miejsce na smartfon z funkcją bezprzewodowego ładowania.
Silna i oszczędna
Pod maską nowego Land Cruisera pracuje sprawdzony i mocny, turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,8-litra (204 KM i 500 Nm). Oszczędny i dynamiczny „ropniak” został połączony z nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnią Direct Shift. Ten zgrany duet pozwala na holowanie przyczepy o masie do 3,5 tony. To jedyna jednostka w ofercie, jednak w 2025 roku do gamy dołączy zelektryfikowany napęd, który łączy efektywność jednostki 2,8 l z 48-woltowym układem mild hybrid.
Nowe rozwiązania z zakresu jazdy i bezpieczeństwa
W nowej generacji po raz pierwszy w historii modelu debiutuje elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), którego obecność sprawia, że jazda i manewrowanie będzie przyjemniejsza. Wprowadzenie tego rozwiązania pozwoliło również na wyposażenie nowego Land Cruisera w asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), będącego częścią pakietu Toyota Safety Sense, w którego skład wchodzą najnowsze systemy wsparcia kierowcy.
Na wyposażeniu znajdzie się również system odłączania przedniego drążka stabilizatora. Technologia SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism), zastosowana po raz pierwszy w samochodzie Toyoty, umożliwia kierowcy zmianę stanu stabilizatora za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
W najnowszym wydaniu system Multi-Terrain Monitor został rozbudowany o widok z kamer 360 stopni, co pozwala kierowcy jeszcze lepiej ocenić sytuację w trudnych warunkach na nieutwardzonych szlakach.