RV-2 - sportowy kamper Toyoty
Nie tak dawo temu na łamach landcruiser.pl prezentowaliśmy koncepcyjną Toyotę RV-1, która została pomyślana jako pojazd rekreacyjny (stąd w nazwie RV, skrót od recreational vehicle). Z przedłużoną linią dachu i uciętym tyłem auta, model ten zapewniał znaczną przestrzeń bagażową w porównaniu do Celiki coupé, na której był oparty. Auto nie trafiło do produkcji jednak konstrukcja przetarła szlak dla konceptu RV-2 z 1972 r. Nowa propozycja Toyoty była wielkim sportowo-turystycznym coupe, które jednocześnie mogło pełnić rolę praktycznego domu na kółkach. Wszystko to brzmi bardzo nierealistycznie, ale ten samochód istniał naprawdę! Oto Toyota RV-2!
Toyota RV-2 zadebiutowała na Tokyo Motor Show w 1972 roku. Rok później została zaprezentowana na nowojorskim salonie samochodowym. Projekt samochodu był bardzo postępowy – auto zostało wyposażone w prostokątne reflektory, a potężna krata wlotu powietrza rozdzielała przedni zderzak na dwie części.
Samochód niewątpliwie zwracał uwagę swoją nietuzinkową stylistyką, ale nie ona była jego głównym atutem. Najistotniejszą cechą charakterystyczną auta była przestrzeń bagażowa składająca się z elementów, które można nazwać „drzwiami dachowymi”. Po ich otwarciu pojazd przekształcał się w kampera z materiałowym dachem, który mógł pomieścić cztery osoby.
Warto dodać, że sam proces zamiany kombi w kampera był dla japońskich inżynierów nie lada wyzwaniem, przede wszystkim z punktu widzenia sztywności samego nadwozia. Dlatego też konstrukcja pojazdu została specjalnie wzmocniona.
Na liście wyposażenia można było znaleźć między innymi klimatyzację, radio i elektrycznie sterowane szyby. Model RV-2 został zbudowany przy użyciu platformy i podzespołów pochodzących z Toyoty Crown i Toyoty Mark II. Pod maską konceptu znalazł się silnik benzynowy o pojemności 2,6 litra i mocy około 100 KM. Prędkość maksymalna około 190 km/h była stosunkowo wysoka i wynikała z dobrych parametrów aerodynamicznych auta.