Hilux to auto do pracy. Niezawodny, pakowny, radzi sobie w terenie. Takiego samochodu właśnie potrzebował Darek. Profesja  która wykonuje, tj. serwis stacji nadawczych, powoduje, że potrzebuje dojechać tam gdzie nie zawsze dojazd jest łatwy.  Trzeba też dowieźć sprzęt. I jeszcze w całkiem znośnych warunkach  przemieszczać sie w codziennym, miejskim ruchu. Wybór padł więc właśnie na pikapa Toyoty. Ponieważ jest to wersja SR5 z 3 litrowym silnikiem posiada trochę więcej wygód i dodatków niż  modele z mniejszym 2,5 l silnikiem.

 

 

MODYFIKACJE

Auto zakupione jako nowe od razu dostało sie na warsztat   Arka Hasny z COYOT RACING w podwarszawskiej Kobyłce. Najważniejszy aspektem jego przebudowy było dodanie mu punktów spotkaniu w nierównej walce z przyrodą. Pod spód trafiły aluminiowe osłony silnika, skrzyni biegów i zbiornika paliwa, dodano solidne progi zastępujące aluminiowe wydmuszki proponowane przez producenta, założono snorkel SAFARI. Oczywiście auto zyskało 2 calowy lift zawieszenia,  optymalny dla tego modelu  oraz dodatkowe dwa cale bodyliftu.  Firmowe nadkola zdjęto, zastępując je mocniejszymi, przykręcanymi solidnymi śrubami.

Niestety w pojazdach po raz pierwszy zarejestrowanych w Polsce po listopadzie 2006 roku nie można stosować już z przodu stalowych zderzaków. W  aucie pozostawiono więc oryginalny, dodając ukrytą za nim wyciągarkę z lina syntetyczną. Ponieważ wspomniane ograniczenie nie dotyczy tyłu auta, tamże zamontowano solidny zderzak z zaczepami do holowania.

Podczas terenowych wypadów trakcję wspierają odpowiednie opony, na felgi założono bowiem gumy MT firmy BFGoodrich w rozmiarze 265/70/17. Jednak na co dzień, do jazdy po mieście ze względu na komfort podróżowania,  auto przemieszcza sie po miejskich asfaltach na szosowych oponach.

Wykonywana przez Darka praca wymaga przewożenia długich przedmiotów (drabiny, itp), stąd konieczność zamontowania na aucie solidnej zabudowy części bagażowej. Oferowane zwykle na rynku nadbudówki wykonywane są z włókien szklanych. Nie maja one jednak odpowiedniej nośności. Na auto założono więc ciężką ale za to trwałą i o dużej ładowności zabudowę stalową. Dodano do niej aluminiowy bagażnik.

 

 

PODRÓŻE

Posiadanie Hiluxa to kompromis pomiędzy pracą a przyjemnością. Auto jest sprawne terenowo więc poza dowozem sprzętu w miejsca odległe od asfaltu, dostarcza również właścicieli w urokliwe okolice z dala od cywilizacji. Za nawigację odpowiada 10" tablet solidnie zamocowany do deski rozdzielczej. Skrzynię ładunkowa na czas dalszych wyjazdów wyposażyć można w szuflady (na co dzień wyjęte), które posiadają możliwość przedłużenia na nocleg i urządzenia sobie spania w aucie. Ponieważ przestrzeń na pace to 150 cm, żeby nie nocować z "głowa w chmurach"  na tylna część auta zakładana jest namiotowa dostawka.

 

mazuria marzec 2018 IMG 4571

 

JAK AUTO SIĘ SPRAWUJE?

Dotychczasowe ponad 100 000 km przebiegu nie dostarczyły żadnych emocji związanych z awariami. Pojazd jest regularnie serwisowany i zadbany, więc odwdzięcza się właścicielowi jak może.

DLACZEGO TOYOTA?

Wybierając auto do pracy i realizując swoje terenowe hobby poszukiwany był pojazd trwały, który dawał pewność że dojedzie wszędzie i wróci. Dodatkowo jego serwisowanie nie powinno być przyczyną budżetowych frustracji. I to wszystko zapewniała Toyota. Po kilku latach intensywnego użytkowania tego pikapa, można stwierdzić, że auto spełniło pokładane w nim nadzieje.

 

GALERIA ZDJĘC

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

mazuria_marzec_2018___IMG_4241
mazuria_marzec_2018___IMG_4296
mazuria_marzec_2018___IMG_4336
mazuria_marzec_2018___IMG_4400
mazuria_marzec_2018___IMG_4402
mazuria_marzec_2018___IMG_4438
mazuria_marzec_2018___IMG_4524
mazuria_marzec_2018___IMG_4526
mazuria_marzec_2018___IMG_4527
mazuria_marzec_2018___IMG_4528
mazuria_marzec_2018___IMG_4541
mazuria_marzec_2018___IMG_4545

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_READMORE_TEXT