Nowa, ósma generacja Hiluxa, którą ficjalnie zaprezentowano 21 maja 2015 roku jednocześnie w Bangkoku i Sydney, pod nową nazwą Toyota Hilux Revo już nie jest tak surowa i spartańska jak jej poprzednik.  Konstruktorzy auta coraz bardziej ukierunkowują jego parametry i wyposażenie na wygodę i komfort podróżowania. Czy to auto zatem sprawdzi się w terenie? Czy da radę pokonać  trudy ukraińskich szlaków w kierunku na Drogę Legionów i połoninę Krasna? Dzieki ekipie BEZASFALTU4x4.COM mamy okazję przekonać się jak te auta poradzą sobie podczas offroadowych przepraw przez szlaki Ukrainy.

 

 

 

W trasę wyrusza konwój składający się z dwóch pick-upów Toyoty w wersji DLX oraz krótkich Nissanów Patroli. Start  w środę wieczorem. Dosyć szybko, bo już w czwartek, późnym popołudniem ekipa dociera na nocleg w okolice słynnej ze swojej trudności Drogi Legionów. Jak Hiluxy radziły sobie podczas pokonywania tej trasy? Czy Nissany Patrole na swoich wielkich kołach musiały ratować pick-upy z opresji? Jak sie okazało obie Toyoty pokonały drogę tak w górę jak i w dół bez wiekszych problemów, nawet pomimo nie za wielkich przecież kół w rozmiarze 32" (to maks jaki można założyć do nowego Hiluxa). Obyło się nawet  bez konieczności użycia wyciągarki. Na tej trasie w niczym nie ustępowały krótkim Patrolom które słynną przecież z dzielności w terenie i ani razu "nie wisiały" na brzuchu.

 

 

Po Drodze Legionów ekipa kontynuuje wyprawę kierując się na połoninę Krasna. Pogoda pogorsza się, zaczyna padać, nawierzchnia połoninowych dróg zmieniła się więc w słynne Bieszczadzkie błotko. W takiej sytuacji bardzo przydatna okazuje się kontrola trakcji w którą wyposazone są Toyoty. Bez większych problemów udało się zatem zdobyć kolejne szyty na prawie 40 kilometrowej połoninie.

 

 

Spotkany po drodze miejscowy, własciciel wojskowego Ziła 6x6, życzliwie informuje ekipę, że czeka spora truność. Szczyt który mają do pokonania jest bardzo wymagający więc szczerze wątpi, że dadzą radę, a już na pewno nie Toyoty. Przecież nawet jego ciężarówka czasami ma spore problemy żeby tam wyjechać…

Wyzwanie zostało podjęte. Największe niespodzianki jak zwykle czekały na końcu. Okazało się że podjazd poza nachyleniem pewnie ze 45 stopni kończy się progiem skalnym… Niestety trzeba było troszkę popracować fizycznie i używając kamieni zbudować rampę by choć trochę zmniejszyć różnice wysokości. Jako pierwsze pojechały Patrole z założeniem, że Hiluxy raczej nie dadzą rady i trzeba bedzie je ratować. Nissany z niemałym trudem przeskoczyły próg i wylądowały na szczycie natychmiast wyciągając liny z wyciągarek i szykując się do asekuracji Toyot. I tu „szok i nie dowierzanie” oba pick-upy równie sprawnie dotarły na szczyt! 

Dalsza droga to jeszcze wiele mniejszych i wiekszych trudności, zakończona szczęśliwiwym dotarciem do twardych dróg i cywilizacji.

 

 

PODSUMOWANIE

Hilux to absolutnie rasowy samochód terenowy który jest w stanie pokonać naprawdę trudny teren. Silnik 2.4 TD doskonale sobie radzi w trudnych warunkach, nie ma problemu z brakiem mocy i momentu. Systemy wspomagania kierowcy – czyli kontrola trakcji, nowy reduktor, 100% blokada mostu działają bez zarzutu. Do wad jakie uczestnicy wypadu mogliby zalczyć nowej konstrukcji toyotowego pick-upa zaliczyć można brak możliwości założenia kół większych niż 32 cale. Kolejnym delikatna konstrukcja tylnego zderzaka. Oryginalny jest papierowy, wygina się pod naporem nawet małych gałęzi, wiięc konieczna jest jego wymiana na mocniejszy, stalowy. Zdaniem ekipy BezAsfaltu4x4.com wskazane jest też stosowanie w tym modelu stalowych płyt osłaniających spód samochodu. Dostępne na rynku aluminiowe nie są wstanie utrzymać ciężaru auta wyprawowego i często ulegają odkształceniu.

 

Specyfikacja samochodów biorących udział w wyprawie:

1. Toyota Hilux Revo DLX

  • zawieszenie Pedders Trakryder +2 inch i +300kg stałego obciążeni
  • amortyzatory Pedders Trakryder Foam Cell
  • opony Coopers STT Pro 265/70/17
  • felga stalowa ET -0

2. Toyota Hilux Revo DLX

  • zawieszenie Pedders Trakryder +2 inch i +300kg stałego obciążeni
  • amortyzatory Pedders Trakryder Foam Cell
  • whacze przednie górne Pedders Extreme Control Arms
  • kpl. płyt osłonowych podwozia z osłoną zbiornika paliwa i adblue
  • opony Goodyear Duratrack 265/75/16
  • felga stalowa ET +10

 

Tekst i zdjęcia: BEZASFALTU4x4.com

  

GALERIA ZDJĘĆ

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

ukraina-105-870x480
ukraina-110-870x480
ukraina-116-870x480
ukraina-124-870x480
ukraina-13-870x480
ukraina-33-870x480
ukraina-39-870x480
ukraina-41-870x480
ukraina-44-870x480
ukraina-48-870x480
ukraina-53-870x480
ukraina-59-870x480

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_READMORE_TEXT