Lexus LX z trzema rodzajami kabiny i wersją F sport
Lexus LX jest największym SUV-em marki. Samochód zadebiutował w 1996 roku i do tej pory znalazł ponad 500 tys. nabywców. Na Starym Kontynencie samochód pojawił się w 2002 roku, a obecna czwarta generacja swoją premierę miała w październiku 2021 roku i jest oferowana na rynkach Europy Wschodniej. Model nie jest dostępny w Polsce.
Najnowsza generacja LX-a powstaje na platformie GA-F. Wykorzystanie wytrzymałych i sztywnych, ale jednocześnie lekkich materiałów pozwoliło obniżyć masę o 200 kg w porównaniu z poprzednikiem. Do napędu służą dwa dynamiczne silniki V6 twin-turbo - benzynowy o pojemności 3,5 l (LX 600) oraz 3,3-litrowy silnika Diesla (LX 500d). Obie jednostki oferują lepsze osiągi niż stosowany w poprzedniku silnik V8. W LX zastosowano też 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów, która przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Model ma też udoskonalony napęd na cztery koła oraz zawieszenie.
Design LX-a nawiązuje do najnowszych modeli marki. Z przodu uwagę zwracają charakterystyczne reflektory oraz kształt atrapy chłodnicy, a z tyłu listwa świetlna oraz napis LEXUS na tylnej klapie, który zadebiutował w modelu NX. Czwarta generacja LX-a ma też zupełnie nowy kokpit kierowcy z najnowszym systemem multimedialnym Lexusa. W konsoli centralnej umieszczono dwa duże ekrany dotykowe. Górny o przekątnej 12,3 cala służy do obsługi systemu audio oraz klimatyzacji, a także wyświetla obraz z kamer systemu Multi-Terrain Monitor podczas jazdy w terenie lub kamer 360 stopni podczas parkowania w mieście. Przy pomoc dolnego, 7-calowego ekranu obsługuje się m.in. układ klimatyzacji. Standardem w Lexusie LX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +.
Trzy warianty kabiny Lexusa LX
W zależności od wybranej wersji LX może mieć kabinę ultraluksusową czteromiejscową, klasyczną pięcioosobową lub z siedmioma miejscami.
Od 2023 roku wariant czteromiejscowy dostępny jest z oboma napędami. LX z czterema fotelami oferuje niesamowity poziom komfortu dla pasażerów tylnych miejsc. Siedzenia są większe, a duże zagłówki wykonano z najwyższej jakości, miękkiej, pikowanej skóry. Regulacja foteli jest elektryczna i ma możliwość zapamiętania ustawień. Fotele są podgrzewane i wentylowane, a także mają dodatkowe podparcie dla nóg zamontowane w oparciu przedniego fotela pasażera. Tylne fotele wyposażono w siedmiostopniową funkcję masażu, a klimatyzacja tylnej strefy ma dodatkowe funkcje. Obsługa tych elementów możliwa jest przy pomocy tylnego ekranu dotykowego umieszczonego na szerokim podłokietniku. Ponadto, przy pomocy złącza HDMI można podłączyć urządzenia elektroniczne do 11,6-calowych ekranów w samochodzie. Żeby zwiększyć komfort pasażera na tylnym siedzeniu, przedni fotel można złożyć i przesunąć do przodu, co daje maksymalnie 1100 mm przestrzeni na nogi.
Lexus LX w wersji siedmioosobowej umożliwia łatwą konfigurację wnętrze i dostosowanie liczby miejsc do własnych potrzeb. Dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie są elektrycznie składane lub można pochylić je o 10 stopni. Dostęp do trzeciego rzędu jest łatwiejszy dzięki zastosowaniu funkcji elektrycznego przesuwania drugiego rzędu siedzeń. Dzięki przyciskom w bagażniku można w łatwy sposób złożyć fotele, a tym samym powiększyć przestrzeń bagażową.
LX w sportowym wydaniu
W 2023 roku w gamie LX-a debiutuje wersja F SPORT, która wyróżnia się zmienionym wzorem przedniego grilla, który został pomalowany na czarno, przeprojektowanymi przednimi i tylnymi zderzakami, ogromnymi, 22-calowymi felgami F SPORT w czarnym kolorze, a także dostępnym tylko w tej wersji białym lakierze „F white”. We wnętrzu zwracają uwagę sportowe fotele, a także wstawki z aluminium Hadori. Logotyp F SPORT widoczny jest na zagłówkach oraz na aluminiowych dekoracjach, z aluminium wykonano pedały oraz podnóżek, a auto ma też sportową kierownicę i specjalnie obszyty lewarek skrzyni biegów.
Wersja F SPORT wyróżnia się także wyjątkowymi, sportowymi wrażeniami z jazdy. W tym celu zastosowano sportowe amortyzatory z tyłu, mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen, a także tylną rozpórkę. Dostosowano także pracę adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej sztywności (AVS), by auto prowadziło się precyzyjniej.