Nowa Toyota Grand Highlander - prosto z USA
Toyota Highlander jest na naszym rynku dużym SUV-em, ale w Stanach Zjednoczonych należy do klasy midsize. Osoby, które chcą czegoś większego, ale i przyjemniejszego w prowadzeniu niż oparta na konstrukcji pickupa Toyota Sequoia teraz mogą pozostać przy swojej ulubionej marce. Toyota zaprezentowała bowiem dużego Hihghlandera.
Debiut w USA
Premiera nowej Toyoty Grand Highlander miała miejsce tuż przed rozpoczęciem tegorocznego Chicago Auto Show. Jest to nie tylko większe wcielenie popularnego Highlandera. Sątu widoczne spore zmiany w stylistyce modelu i mniejsze w jego wnętrzu, co niejako zapowiada lifting mniejszej odmiany. Bryła nadwozia stała się bardziej kanciasta, przez co wygląda poważniej i zbliża tego SUV-a wyglądem do dużych konkurentów.
Przewaga Granda nad standardowym modelem polega na zwiększeniu przestrzeni bagażowej o 392 litry oraz wygospodarowaniu jeszcze jednego miejsca dla pasażera w trzecim rzędzie. Trzyrzędowy układ siedzeń pomieści więc 2+3+3 osoby i jeszcze zostanie sporo przestrzeni na walizki. Aby zaspokoić potrzeby każdego podróżującego, zainstalowano w aucie więcej, bo aż 7 gniazd USB oraz 13 uchwytów na kubki. Dla pasażerów tylko w trzecim rzędzie przewidziano osobne porty USB, schowek na smartfon lub tablet oraz dwa uchwyty na kubki i butelki. Dodatkowo w kabinie znajdzie się gniazdo o mocy 1500 W. Do takiego można już podłączyć elektronarzędzia.
Producent nie zdradził żadnych innych szczegółów dotyczących wielkości samochodu. Z pewnością takie informacje pojawią się w trakcie salonu Chicago Auto Show. Media mówią o tym, że Grand Highlander wypełni lukę między standardowym Highlanderem a modelem Sequoia. My jednak wiemy, że Grand Highlander po prostu zastąpi w USA Land Cruisera 300.
Zupełnie nowy napęd MAX
Od 2006 roku Toyota Highlander jest oferowana za Oceanem z napędem hybrydowym. W nowym wydaniu pojawia się nowa konstrukcja o nazwie Hybrid MAX z 2,4-litrowym silnikiem turbo. Nie zastąpiła, lecz uzupełniła znany napęd z 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym, takim jak w Europie. Hybrid MAX pochodzi z modelu Crown i być może pojawi się też w Land Cruiserze. Trzecim wariantem ma być odmiana czysto spalinowa 2.4 Turbo. Co ważne, to nie ta, lecz hybryda MAX będzie najmocniejsza, bo generuje ona aż 362 KM. Czas rozpędzania od 0 do 60 mil na godzinę to 6,3 sekundy. Maksymalny uciąg to 5000 funtów (2268 kg).
Klienci będą wybierać pomiędzy odmianami z napędem na przednią oś lub AWD. W Toyocie Grand Highlanderpojawił się (raczej nieprzypadkowo) system znany z Toyoty Land Cruiser o nazwie Multi-Terrain Select z trzema trybami jazdy offroad: Mud & Sand, Rock & Dirt, Snow. Jest oferowany w wariancie benzynowym orazHybrid MAX.
Lepsze wyposażenie
Jak przy każdej premierze Toyota uzupełniła listę wyposażenia nowego modelu o najnowsze rozwiązania. Są to m.in. sterowanie głosowe oraz inteligentne opcje systemu nawigacji. Pasażerowie będą mogli korzystać z samochodowej sieci WiFi 4G – połączenie do pięciu urządzeń jednocześnie. O dobre doznania akustyczne zadba zaś audio marki JBL z 11 głośnikami i technologią Clari-Fi. Dzięki usłudze Remote Connect będzie można zdalnie kontrolować oświetlenie, zamki czy uruchamiać pojazd.
Dostępne wersje wyposażenia nowej Toyoty Grand Highlander na rynku USA to: XLE Grade, Limited Grade oraz Platinum Grade.