Toyota zaprezentowała w Japonii nową generację modelu Harrier, średniej wielkości SUV-a klasy premium, spokrewnionego z RAV4. Oba SUV-y łączy platforma TNGA i gama napędów, jednak nowy model przeznaczony na japoński rynek jest większy i należy do wyższego segmentu. Harrier zadebiutuje jeszcze w tym roku.

 

 

Nowy SUV został opracowany na platformie GA-K, na której zostały oparte najnowsze generacje RAV4, Camry i Avalona. Dzięki architekturze TNGA konstrukcja samochodu jest znacznie sztywniejsza i ma niżej położony środek ciężkości w porównaniu do poprzedniej generacji. To przekłada się na komfort jazdy, stabilność w zakrętach i lepsze reakcje auta na działania kierowcy. TNGA daje także pole do popisu stylistom, co doskonale widać w przypadku Harriera. Nowy SUV przypomina trochę duże, wydłużone coupe, a zarówno jego linie i stylistyczne detale, jak choćby design przodu, sprawiają, że nowy SUV wygląda naprawdę świetnie. Auto ma długość 4,7 m i mieści 5 osób.

 

Napęd i zawieszenie

Toyota Harrier, podobnie jak RAV4, będzie oferowana z silnikiem benzynowym lub układem hybrydowym, w obu przypadkach w konfiguracji 4x2 oraz 4x4. 2-litrowy silnik benzynowy z serii Dynamic Force Engine z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma moc 173 KM i moment obrotowy 207 Nm, i współpracuje z bezstopniową przekładnią Direct Shift-CVT.

Układ hybrydowy opiera się na 2,5-litrowym silniku Dynamic Force Engine o mocy 178 KM, współpracującym ze 120-konnym silnikiem elektrycznym. Moc całego systemu w wersji z napędem na przednią oś wynosi 218 KM. W przypadku Harriera Hybrid 4x4 zastosowano elektryczny system E-Four. Przy tylnej osi pracuje dodatkowy silnik elektryczny 40 KM, a łączna moc tej wersji to 222 KM.

Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu zawieszenie dwuwahaczowe. Przednie hamulce otrzymały wentylowane tarcze. Nowością jest system aktywnego pokonywania zakrętów (ACA), który pomaga kontrolować samochód w zakrętach, zapewniając hamowanie kół po wewnętrznej łuku podczas dynamicznej jazdy, gdy przy większych przeciążeniach występuje zjawisko podsterowności.

 

 

Technologie zwiększające komfort i bezpieczeństwo

Praktycznym rozwiązaniem jest panoramiczny szklany dach, który nie tylko ma elektrycznie sterowane zasłony, ale także elektrochromatyczne szyby. Nowością jest także cyfrowe lusterko wewnętrzne. W wyposażeniu wersji hybrydowej znajduje się 1500-watowe gniazdko 100 V do podłączenia urządzeń elektrycznych. Dzięki temu można w sytuacji awaryjnej potraktować samochód jako generator.

System multimedialny z nawigacją T-Connect SD ma 12,3-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay, Android Auto i Smart Device Link oraz system audio JBL z 9 głośnikami. Wśród systemów bezpieczeństwa znajdziemy nie tylko pakiet Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji, ale także układ detekcji przeszkód (ICS), zapobiegający kolizjom podczas manewrów.

 

GALERIA ZDJĘĆ

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

20200413_01_01
20200413_01_02
20200413_01_03
20200413_01_04
20200413_01_05
20200413_01_06
20200413_01_07
20200413_01_09