Niecodzienny Hilux VII - 1 UZFE 4.0
Kilka dni temu opisywaliśmy bardzo ciekawe Hiluxy w specjalnych wersjach Rugged X, Rogue i Rugged oferowane na rynku australijskim. Okazuje się, że na naszym, rodzimym podwórku również spotkać można niesamowite pikapy japońskiej marki, przebudowane przez pasjonata Toyoty, z mocnym benzynowym silnikiem V8.
Jaka jest historia powstania tego auta?
Jeśli ktoś w młodości pokocha offroad i pozna zalety terenowych Toyot, to zostaje mu to na całe życie. Gdy patrzy się na tego Hiluxa, to widać, że wszystkie jego modyfikacje wykonano z ogromną starannością i dbałością. A wszystko zaczęło sie dawno temu, gdy w domu Radosława pojawił się Land Cruiser 90, który woził rodzinę przez wiele lat, bezawaryjnie i został oddany w obce ręce dopiero, gdy jego przebieg doszedł do prawie 500 000 km. Następne auto, tym razem służbowy Hilux, również doskonale się sprawdził, pomimo czasami brutalnego traktowania w terenie, jeśli była taka potrzeba.
Gdy przyszła pora na własny samochód, wybór był tylko jeden - Toyota. Wprawdzie Hiluxy VII generacji były oferowane z silnikami 3.0, ale dla osoby, która kocha motoryzację, to było jeszcze za mało. Do zakupionego auta postanowiono włożyć więc serce z Lexusa, czyli legendarny 1-UZFE vvti, skrzynię biegów również z Lexusa oraz reduktor z Land Cruisera 120. Całość prac wykonała firma nicecar4x4.pl. Co dało włożenie benzynowej V8-ki do takiego auta? Na pewno większą moc (286 KM), ale przede wszystkim ten charakterystyczny dźwięk widlastej benzyny...
Oczywiście to nie była jedyna zmiana w aucie. W terenowych przeprawach pomagać miały aluminiowe osłony, powłoka z farby RAPTOR naniesiona na karoserię, opony Cooper Discoverer STT, stalowe progi, snorkel, halogeny.
W aucie zadbano nie tylko o sprawne działanie wszystkich podzespołów, ale wymuskano również szczegóły. Stąd malowanie niektórych elementów na czarno plus czerwone dodatki, sportowe fotele od Toyoty GT, nowe obszycie kierownicy z perforowanej skóry z czerwoną nitką, czarna wykładzina podłogi z nowszej wersji.
Jak auto radziło sobie w terenie? Jak wyglądała kwestia jego trwałości? Tutaj przez cały czas użytkowania zdażyła się tylko jedna awaria, związana z cieknącymi uszczelniaczami przednich półosi. Poza tym auto wozi własciciela po świecie niezawodnie i cieszy dźwiękiem sportowego wydechu z benzynowej i niecodziennej na naszych drogach benzynowej V-ki.
MODYFIKACJE
- Swap 1-UZFE vvti 286 KM
- Lift zawieszenia 2 cale
- Lift karoserii 2 cale
- Felgi aluminiowe TRD 16"
- Opony Cooper Discoverer STT 285/75R16
- Powłoka U POLL Raptor
- Lampy biksenon z ringami do jazdy dziennej
- Lampy robocze Led dodatkowe
- Snorkel
- Bagażnik dachowy
- Progi stalowe
- Zderzak tył stal z gniazdem pod hak
- Płyty aluminiowe pod silnik
- Pokrowiec na pakę
- Sportowe fotele
- Dodatkowe wskaźniki
- Sportowy wydech dedykowany do V8 ( niesamowite wrażenia z jazdy )
Ostatnio auto zyskało również zderzak rurowy wykonany w firmie Ironhog 4x4
Okolicznosci życiowe zmusiły właściciela do sprzedazy auta. Jesli chcielibyście cieszyć oko jego widokiem na własnym podjeździe, to polecamy! Kontakt w ogłoszeniu.
GALERIA ZDJĘC