Auta z nadwoziem typu pick-up powstały, aby dzięki skrzyni ładunkowej były bardziej użyteczne w różnego rodzaju zastosowaniach wśród przedsiębiorców czy farmerów. Pierwszy Hilux, jeszcze z 1968 roku, posiadał napęd tylko tylnej osi. Jednak wraz z trzecią generacją tego auta, w roku 1979 pick-upy Toyoty zyskały to, co spowodowało, że stały się pojazdami wszechstronnymi i tak chętnie wykorzystywanym w różnych częściach świata. Dziś służą do wożenia towarów i ludzi w miejsca, gdzie drogi są kiepskie albo zupełnie ich nie ma. Taką genezę ma również prezentowany pojazd. Powstał, by dowieźć strażaków z OSP Rzeszów-Słocina w miejsca, gdzie dojechać powinni, a nie zawsze prowadzi tam dobra doga.

 

 

 

SOLIDNA BAZA - HILUX INVINCIBLE

Opisywane auto oparte jest na Hiluxie w wersji INVINCIBLE, której największą zaletą jest duży, 2.8-litrowy silnik diesla o mocy 204 KM oraz dodane do tego modelu systemy terenowe, znacznie poprawiające trakcję i zdolności pokonywania przeszkód poza drogami. Auto już wielokrotnie opisywaliśmy na naszej stronie, zainteresowanych zapraszamy do lektury artykułów na ten temat. To, co czyni tego Hiluxa wyjątkowym, to ludzie, którzy otrzymali go w swoje ręce. Po przebudowie będzie bowiem wspierał  strażaków z OSP Rzeszów-Słocina.

 

 

 

SPECJALISTYCZNA ZABUDOWA

Firma Concept Sp.  z o.o. z Bielska Białej od lat zajmuje się produkcją pojazdów specjalnych różnych typów, nadwozi do pojazdów użytkowych oraz pojazdów do celów wojskowych, a także produkcją łodzi aluminiowych. Toyoty modyfikują od prawie 20 lat, dostarczając pojazdy tej marki przebudowane dla wojska (kilkadziesiąt szt. pojazdów użytkowanych do dzisiaj przez Wojska Specjalne dostarczane w latach 2006-2007), policji, żandarmerii wojskowej, straży pożarnych, GOPR, przebudowanych jako ambulans, pojazd kampingowy itd. Tym razem w ramach przetargu publicznego przystosowali Hiluxa dla potrzeb straży pożarnej.

 

 

 

ZAKRES MODYFIKACJI

  • natryskowa powłoka wnętrza skrzyni ładunkowej Line-X,
  • modyfikacja tylnego zawieszenia (wzmocnienie + 500 kg),
  • wykończenie podłogi kabiny – wykładzina podłogi pokryta powłoką Line-X,
  • montaż niezależnego od pracy silnika ogrzewania kabiny (Webasto 2 kW),
  • montaż niezależnego od pracy silnika ogrzewania w przestrzeni ładunkowej (Webasto 2 kW),
  • zabudowa Hardtop wykonana z aluminium, 3 klapy wspomagane sprężynami gazowymi wyposażone w zamki z kluczem, oświetlenie wewnętrzne LED, oświetlenie zewnętrzne pola pracy LED, dwie belki bagażnika dachowego,
  • dwie belki bagażnika dachowego Thule na dachu kabiny,
  • orurowanie przednie do zderzaka fabrycznego  zabezpieczające przód pojazdu podczas jazdy w trudnym terenie mocowane do ramy pojazdu, wykonana z aluminium, lakierowana proszkowo na kolor  czarny z zabezpieczeniami reflektorów przednich,
  • wyciągarka elektryczna WARN VR EVO 10 montowana w zderzaku przednim,
  • aluminiowe osłony silnika i skrzyni biegów, listwa oświetleniowa LED zamontowana z przodu pojazdu, moc 140 W,
  • radiotelefon VHF Motorola DM 4600e,
  • sygnalizacja świetlno-dźwiękowa pojazdu uprzywilejowanego (lampa zespolona JULUEN Legion FIT, pozostałe komponenty Whelen)
  • oklejenie i oznakowanie,
  • dokumentacja do rejestracji jako specjalny straży pożarnej uprzywilejowany w ruchu (pojazd klasyfikowany jako samochód operacyjny, rozpoznawczo-ratowniczy).

 

Tekst: Ireneusz Rek, Zdjęcia: Concept Sp.  z o.o, OSP Rzeszów-Słocina

 

GALERIA ZDJĘĆ

 

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

10
14
15
2
20210902_143012
20210902_152846
20210903_080200_1
21
25
28
5
tytulowa_Hilux_OSP

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_READMORE_TEXT