Od 1968 roku, kiedy Toyota Hilux zadebiutowała na rynku, Hilux wielokrotnie udowodnił, że jest nie do pobicia pod względem możliwości terenowych i odporności na trudne warunki. Od niedawna fani tego auta mogą nabyc jego janowsze wcielenie. Nowy Hilux 2020 łączy jeszcze bardziej atrakcyjny styl przodu z nowym, dynamicznym silnikiem 2.8. Samochód został poddany także zmianom w zakresie komfortu i jakości jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie. Nowości pojawiły się również w wyposażeniu, z myślą o kierowcach korzystających z pick-upów dwutorowo – do pracy i dla przyjemności.

 

Hilux DPL 2020 008

 

Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia Hiluxowi bardzo konkurencyjne osiągi w swoim segmencie. Nowy silnik został dodany do gamy napędów z myślą o bardzo wymagających klientach indywidualnych i flotowych. Silnik 2.8 jest dostępny z podwójną kabiną, z napędem 4x4, 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną oraz systemem Stop & Start. Sparowany z 6-biegową skrzynią manualną silnik 2.4 jest oferowany ze wszystkimi rodzajami nadwozia (pojedynczą, półtorej i podwójną kabiną) oraz z napędem 4x2 i 4x4. Automatyczna 6-biegowa skrzynia jest dostępna dla nadwozia z podwójną kabiną.

Wraz z faceliftingiem Hiluxa skrzynia biegów została udoskonalona. Działanie blokady przekładni hydrokinetycznej zostało rozszerzone na 4., 5. i 6. bieg. Poprawia to reakcję samochodu na pedał przyspieszenia i daje bardziej bezpośrednie odczucia podczas zwiększania prędkości.

 

Hilux DPL 2020 037


Nowy wysokoprężny silnik 2.8

Nowy 16-zaworowy silnik Diesla DOHC o pojemności 2755 cm3 spełnia normę Euro 6d. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min. Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km i emituje od 250 g/km CO2 (w cyklu WLTP; średnie zużycie paliwa zależy od rodzaju nadwozia i wyposażenia). Silnik 2.8 otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Aby zwiększyć moc silnika i ograniczyć emisję spalin, zoptymalizowano kształt bloku silnika i płaszcza wodnego, kolektor wydechowy, chłodnicę oraz materiał, z którego wykonano uszczelki. Udoskonalone rozwiązania poprawiające sztywność, chłodzenie i uszczelnienie przyczyniły się do poprawy osiągów. W silniku 2.8 zastosowano nowo opracowaną, wytrzymałą turbosprężarkę. Zwiększono rozmiar łopatek wirnika sprężarki i turbiny – odpowiednio z 48 do 58 mm i z 41,5 do 52 mm, zwiększając ilość doładowanego powietrza. Zastosowanie łożyska kulkowego ogranicza tarcie i umożliwia zwiększenie prędkości obrotowej turbiny. Nowo opracowany mechanizm zmiennej geometrii łopatek pozwala zwiększyć temperaturę spalin, jednocześnie ograniczając deformację cieplną, zużycie i utlenianie, i poprawiając niezawodność. Wszystkie te modyfikacje pozwalają nowej turbosprężarce zarówno zwiększyć moc silnika, jak i ograniczyć zużycie paliwa.

Nowy silnik jest wyposażony w elektronicznie sterowany układ wtryskowy typu common rail o maksymalnym ciśnieniu paliwa 250 MPa, łączący wysoką moc z niskim zużyciem paliwa. Do zwiększenia mocy silnika oraz ograniczenia emisji spalin i zużycia paliwa do poziomu zgodnego z normą Euro 6d przyczynia się także intercooler chłodzony cieczą, który zwiększa wydajność chłodzenia.

 

Kolejne rozwiązania poprawiające osiągi i ograniczające zużycie paliwa silnika 2.8:

Komora spalania, tłoki i pierścienie tłokowe zostały zoptymalizowane. W celu ograniczenia tarcia zewnętrzną część pierścieni tłokowych pokryto specjalnym materiałem DLC (Diamond-Like Carbon), a przepływ gazów spalinowych został spowolniony, aby ograniczyć straty chłodzenia. Dwustopniowa pompa olejowa optymalizuje ciśnienie oleju, aby zmniejszyć siłę wymaganą do jej napędu, gdy silnik jest zimny lub pod niewielkim obciążeniem, oraz aby ograniczyć tarcie tłoka podczas fazy rozgrzewania silnika.

Kształt kanału EGR w kolektorze dolotowym został zoptymalizowany, aby zmniejszyć pulsację gazów. Pozwoliło to na usunięcie przepustnic, które powodowały dodatkowe zawirowanie, poprawiając sprawność układu dolotowego.

W celu spełnienia surowych wymagań normy Euro 6d, kontrolowany jest przepływ spalin z turbosprężarki do katalizatora, zwiększona została pojemność układu SCR oraz dodany czujnik cząstek stałych, a także zastosowano intercooler chłodzony cieczą.

Dodatkowo, zmiana kształtu kanału EGR w kolektorze dolotowym oraz osłona katalizatora wpłynęły na ograniczenie hałasu i wibracji generowanych przez silnik.

Silnik 2.4 Global Diesel

Sprawdzony, 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik DOHC o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km, zaś średnia emisja CO2 od 245 g/km (wg WLTP).

W celu spełnienia surowych wymagań normy Euro 6d, silnik 2.4 otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Komora spalania, tłoki i pierścienie tłokowe zostały zoptymalizowane. W celu ograniczenia tarcia zewnętrzna część pierścieni tłokowych została pokryta specjalnym materiałem DLC (Diamond-Like Carbon), a przepływ gazów spalinowych został spowolniony, aby ograniczyć straty chłodzenia.

Dwustopniowa pompa olejowa optymalizuje ciśnienie oleju, aby zmniejszyć siłę wymaganą do jej napędu, gdy silnik jest zimny lub pod niewielkim obciążeniem, oraz aby ograniczyć tarcie tłoka podczas fazy rozgrzewania silnika.

 

Hilux DPL 2020 070

 

DYNAMIKA JAZDY I MOŻLIWOŚCI W TERENIE

Celem zespołu inżynierów pracującego nad faceliftingiem Hiluxa była poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu legendarnych możliwości off-roadowych auta. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki mocnej i trwałej konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami.

 

Hilux DPL 2020 049

 

Jazda po utwardzonych drogach

Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.

Mocne, wytrzymałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi zostało zoptymalizowane, aby połączyć możliwości off-roadowe, których oczekuje się od roboczego terenowego pick-upa, z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia jak w SUV-ie.

Ulepszona konstrukcja resorów piórowych oraz ich tulei mocujących pozwoliła na zmniejszenie tarcia i płynniejszą pracę zawieszenia. Zapewnia bardziej komfortową jazdę na nierównej nawierzchni.

Wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym wydatku poprawia odczucia podczas kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Sprawia, że kierownica pracuje lżej przy niskich prędkościach, co ułatwia manewrowanie pojazdem, natomiast podczas szybkiej jazdy zwiększa opór, zapewniając większą kontrolę. Układ przechodzi w tryb czuwania, wyłączając pompę wspomagania, gdy samochód jedzie na wprost – to przyczynia się do większej oszczędności paliwa.

 

Hilux DPL 2020 080

 

Jazda w terenie

Ogromne możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą kilku rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczny system działający jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Dostępny jest on w wersjach 4x4 i działa w trybie jazdy z napędem na jedną oś, zwiększając przyczepność na luźnej nawierzchni. Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Wprowadzono również specjalne oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku zwiększające precyzję prowadzenia. Samochód otrzymał nowy monitor kąta skrętu kół w czasie manewrowania.

O możliwościach terenowych Hiluxa świadczy także wiodący w klasie prześwit 310 mm ( w wersji z podwójną kabiną), kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni, możliwość brodzenia na głębokości 700 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni.

 

 

NOWE ROZWIĄZANIA STYLISTYCZNE I ZAKTUALIZOWANE TECHNOLOGIE

Przód Hiluxa 2020 został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Teraz auto wygląda jeszcze bardziej okazale, kojarząc się z trwałością i możliwościami terenowymi potężnego pick-upa.

Mocny wygląd Hiluxa podkreślają nowo zaprojektowane, opcjonalnie dostępne światła LED z przodu i z tyłu, nowe czarne, polerowane koła aluminiowe 18" oraz nowy metalizowany kolor nadwozia Oxide Bronze.

Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay® oraz Android Auto™.

 

Hilux DPL 2020 021

 

Bogata lista wyposażenia zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8 Nowa Toyota Hilux – mocniejszy silnik 2.8