Land Cruiser 250 z najnowszymi technologiami
Przez ponad 70 lat Land Cruiser zyskał globalną renomę ze względu na swoją siłę, niezawodność oraz zdolność do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach. Z czasem auto ewoluowało, łącząc ponadprzeciętną sprawność w jeździe off-roadowej z codzienną użytecznością, nowoczesnymi technologiami i przyciągającą wzrok stylistyką.
Najnowsza odsłona Land Cruisera to przełomowy model, który ma jeszcze lepsze właściwości jezdne w terenie, wykorzystując nową platformę ramową GA-F. Auto jest przy tym bardzo funkcjonalne, kabina jest wygodna, a bagażnik pojemny. Kierowca zyskał jeszcze lepszą widoczność, a auto zostało zaprojektowane tak, by było łatwe w naprawie lub dostosowaniu do własnych potrzeb.
„Założyliśmy, że Land Cruiser powinien być przede wszystkim praktycznym i przystępnym samochodem terenowym. W ten sposób wracamy do korzeni Land Cruisera, co będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości tego modelu” - wyjaśnia główny inżynier Keita Moritsu.
„Powrót do korzeni” widoczny jest w stylistyce nowej generacji Land Cruisera, która jest pełna ostrych linii i ponadczasowa. Auto wygląda solidnie, a jego najmniejsze detale zostały dopracowane tak, by zwiększyć jego funkcjonalność. Przykładem tego jest projekt przedniego pasa. Żeby zwiększyć pole widzenia i zmniejszyć martwe pole bezpośrednio przed pojazdem obniżono środek maski. Z kolei podniesione boki pomagają wyczuć szerokość auta. Co więcej, wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia podczas jazdy w trudnych warunkach. Land Cruiser został także dopracowany pod kątem aerodynamiki, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, chłodzenie silnika i hamulców, czy poprawić właściwości jezdne.
We wnętrzu połączono materiały najwyższej jakości z odpornością na zniszczenie. W kabinie może podróżować do siedmiu pasażerów, a bagażnik jest pojemny. Układ ekranów, przełączników i pokręteł został rozplanowany tak, by wszystko było pod ręką, a obsługa poszczególnych funkcji intuicyjna. Przed kierowcą są nowe 12,3-calowe cyfrowe zegary. Boczki drzwi oraz obudowa deski rozdzielczej wykonane są z materiałów, które zapewniają ochronę kolanom podczas jazdy w terenie, a fotele zostały zaprojektowane tak, żeby dawały jak najwięcej komfortu podczas jazdy w terenie.
Nowego Land Cruisera napędza udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM/ 151 kW, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm, a samochód jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. Pod koniec 2025 roku w gamie Land Cruisera zadebiutuje wersja z układem mild hybrid 48V. Auto będzie mieć lepsze osiągi przy cichszej i płynniejszej pracy, jednocześnie właściwości jezdne, także w trudnych warunkach, pozostaną na tym samym poziomie.
Nowy Land Cruiser ma doskonałe właściwości terenowe, jednocześnie zapewnia też komfort w codziennym użytkowaniu, także w ruchu miejskim. Za sprawą konstrukcji opartej na ramie, której możliwości zwiększa zastosowanie nowej platformy GA-F, auto jest mocne i sztywne, a zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie w najtrudniejszych warunkach.
Nowy Land Cruiser jest pierwszym autem w historii modelu z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym, który jest bardziej bezpośredni i ułatwia manewrowanie. Nowością jest także system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach. Auto otrzymało też nowy układ hamulcowy, w przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy, przeprojektowano tylny most oraz udoskonalono system utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control).
Inżynierowie Toyoty dopracowali Land Cruisera pod kątem komfortu podróżowania i wyciszenia wnętrza. Nadwozie zostało lepiej uszczelnione, wykorzystano także więcej materiałów wygłuszających. Nowy Land Cruiser jest komfortowy za sprawą zastosowania konstrukcji ramowej na platformie GA-F o wysokiej sztywności. Zestrojenie zawieszenia stabilizuje przechyły nadwozia i niweluje nurkowanie nadwozia. Zastosowano też nową konstrukcję mocowania silnika oraz nadwozia.
Nowego Land Cruisera wyposażono w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. Pakiet obejmuje najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense z ulepszonymi możliwościami i większym zakresem wykrywania potencjalnych zagrożeń.