Toyota Tundra z napędem hybrydowym i-FORCE MAX to samochód, który jeszcze niedawno trudno sobie było wyobrazić. Jednak Toyota już wielokrotnie udowadniała, że potrafi tworzyć mocne, niezawodne napędy, które pracują bez zarzutu nawet w najbardziej wymagających warunkach. Układy hybrydowe Toyoty sprawdziły się do tej pory w autach sportowych, limuzynach i dużych SUV-ach. Teraz przyszła kolej na samochód terenowy o ramowej konstrukcji, który łączy dzielność terenową i praktyczność dużego pick-upa z oszczędnością i dobrymi właściwościami jezdnymi na drodze, typowymi dla hybrydy.

 

2022 Toyota Tundra TRD Pro Super White 074

 

Samochody terenowe to bardzo ważna część gamy modelowej Toyoty. Terenówki takie jak Land Cruiser czy Hilux są znane jako auta nie do zdarcia, które poradzą sobie z każdą przeszkodą i zawsze dotrą co celu. Legendarna trwałość Hiluxa, Land Cruisera i innych samochodów 4x4 rozsławiły markę Toyota na całym świecie i w ogromnej mierze przyczyniły się do zbudowania jej reputacji jako producenta wyjątkowo niezawodnych samochodów na długie lata.

 

2022 Toyota Tundra TRD Pro Super White 076

 

Na rynkach Ameryki Północnej Toyota oferuje auta zbudowane według tych samych reguł, jednak znacznie większe i dostosowane do upodobań Amerykanów. Flagowym pick-upem marki w regionie jest Tundra, której długość sięga nawet 6,4 m, a dwie poprzednie generacje w najmocniejszych wersjach były napędzane silnikami V8 o pojemnościach od 4,6 l do 5,7 l. Tundra trzeciej generacji, która debiutuje w tym roku, zastępuje klasyczne jednostki V8 zupełnie nowym napędem hybrydowym i-FORCE MAX, opartym na silniku V6 twin-turbo.

Nowa koncepcja terenowego pick-upa

Kiedy zespół badawczo-rozwojowy Toyota Motor North America rozpoczął prace nad Tundrą i-FORCE MAX, inżynierowie doskonale wiedzieli, z jakim wyzwaniem się mierzą: w oczach amerykańskich kierowców oszczędność paliwa i świetne osiągi rzadko idą w parze. Zadaniem nowej Tundry było udowodnienie, że hybrydowy pick-up sprawdzi się w terenie co najmniej równie dobrze jak auto z konwencjonalnym napędem. Tundra i-FORCE MAX miała nie tylko spełnić, ale wręcz przekroczyć oczekiwania amerykańskich kierowców pick-upów, dla których ekologiczne walory zwykle nie mają znaczenia przy wyborze auta.

 

2022 Toyota Tundra Platinum Blueprint Towing 100

 

Rozwiązaniem okazało się połączenie turbodoładowanego silnika V6 z mocnym motorem elektrycznym oraz takie skonfigurowanie napędu, aby oba silniki jak najczęściej pracowały jednocześnie, zwiększając dynamikę auta. Efektem jest napęd zapewniający jeszcze lepsze osiągi niż silnik V8 z Tundry poprzedniej generacji. Aby stało się to możliwe, konieczne było przeprojektowanie napędu hybrydowego według zupełnie nowej logiki.

 

2022 Toyota Tundra Capstone 008