Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR SPORT. To zupełnie nowa wersja kultowego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy TOYOTA GAZOO Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.

 

HILUX GR IMG E4143

 

Hilux GR SPORT oferuje wszystkie atuty legendarnego już pick-upa Toyoty, w tym znane na całym świecie zdolności terenowe, które pozwalają mu wjechać wszędzie. Samochód ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Do wyższego komfortu na drodze przyczyniła się redukcja drgań i hałasów.

Toyota Hilux GR SPORT kosztuje od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).

 

HILUX GR IMG E4145

 

Mocny silnik i zmodyfikowane zawieszenie

Wersję GR SPORT napędza mocny, 2,8-litrowy silnik Hiluxa, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Wersja GR SPORT zachowuje ponadprzeciętne zdolności przewozowe Hiluxa, które należą do najlepszych w klasie. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.

 

HILUX GR IMG E4156

 

Toyota Hilux GR SPORT ma zmodyfikowane zawieszenie. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR SPORT ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi. Poprawiono też znacznie komfort jazdy dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.

Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.

 

 

HILUX GR IMG E4158

 

Hilux GR SPORT pełen rajdowych akcentów

Wersja GR SPORT rzuca się w oczy nie tylko czerwonymi elementami układu jezdnego. Samochód ma inspirowany Rajdem Dakar grill we wzór w kształcie litery G w ciemnej kolorystyce, a także napis TOYOTA, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Mocna stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych. Hilux GR SPORT wyróżnia się też dwukolorowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi z oponami terenowymi, a także czarnym motywem na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy.

 

HILUX GR IMG E4165

 

W środku wersję GR SPORT wyróżniają nowe sportowe fotele skórzane z perforacją, czerwonymi przeszyciami i emblematem GR na zagłówkach. Logotypy GR SPORT są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, skórzana kierownica ma czerwone obszycie, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają rasowego charakteru, podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi. Przestrzeń ładunkową można przesłonić elektrycznie sterowaną roletą w kolorze czarnym.

 

HILUX GR IMG E4204

HILUX GR IMG E4187

 

Toyota Hilux GR SPORT będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych zarezerwowanych dla tej odmiany. Metalizowane lakiery Royal Grey i Crimson Spark Red to dopłata 3 200 zł, a lakier perłowy Platinum Pearl White kosztuje 3 700 zł.

 

Bogate wyposażenie Hiluxa GR SPORT

Wyposażenie wersji GR SPORT plasuje ją na szczycie gamy Hiluxa. Samochód ma m.in. system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor), a także nawigację satelitarną Toyota Touch 2 w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map i kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym. Łączność ze smartfonem możliwa jest przy pomocy interfejsów Android Auto™ i Apple CarPlay®.

 

HILUX GR IMG E4196

 

Toyota Hilux GR SPORT ma także zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych (PCS+PD), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją hamowania (LDA), wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i tempomat adaptacyjny (ACC). Auto jest wyposażone także w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC).

Pierwsze egzemplarze Toyoty Hilux GR SPORT dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku.