Toyota Hilux w 8 smakach. Przegląd gamy modelowej legendarnego pick-upa
Przez ostatnie 55 lat nieprzerwanej obecności na rynku Toyota Hilux zapracowała sobie na miano legendy aut użytkowych, dla której praca w ciężkich warunkach to chleb powszedni. Jej siłę, niezłomność i wytrzymałość cenią sobie klienci na całym świecie, o czym świadczy fakt, że światowa sprzedaż przekroczyła 20 milionów egzemplarzy. Co dziś ma do zaoferowania najchętniej wybierany pick-up na rynku?
Od 1968 roku Toyota Hilux jest świadectwem tego, że ciężka praca popłaca. Przez ostatnie 55 lat nieprzerwanej obecności na rynku japoński pick-up wyrobił sobie renomę, stał się marką samą w sobie i zdobył serca milionów klientów, odnosząc ogromne sukcesy. Toyota Hilux ma na swoim koncie chociażby zdobycie Bieguna Południowego, wjazd na wulkan na Islandii czy zwycięstwo w Rajdzie Dakar oraz mnóstwo przyznanych nagród w prestiżowych plebiscytach. Tak bogate portfolio w parze z wszechstronnością, jaką prezentuje Hilux, sprawiają, że to nie tylko jeden z najchętniej wybieranych aut użytkowych na świecie, ale również jeden z najczęściej kupowanych samochodów. Dziś Toyota Hilux jest oferowana w 180 krajach, a jej sprzedaż przekroczyła 20 milionów egzemplarzy.
Lepsza z każdą zmianą. To już 8. generacja Hiluxa
Dziś na rynku oferowana jest już 8. generacja kultowego modelu, która pod koniec 2020 roku przeszła skromną, choć potrzebną modernizację. W ramach liftingu inżynierowie podrasowali nieco stylistykę, poprawili właściwości jezdne, wzbogacili wyposażenie i poszerzyli gamę modelową o nowe wersje.
Toyota Hilux w 8 smakach. Wersje dostępne na polskim rynku
Ofertę legendarnej terenówki otwiera wersja DL (od 120 884 zł netto), która występuje wyłącznie w odmianie nadwozia z pojedynczą kabiną i z jednostką 2.4 D-4D o mocy 150 KM, która moment obrotowy przenosi na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W cenie bazowego wydania otrzymujemy m.in. klimatyzację manualną, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, A-TRC, EPS), system audio z wyświetlaczem i odtwarzaczem CD oraz tylny zderzak ze zintegrowanym stopniem. Dla wersji DL dostępny opcjonalnie jest pakiet Toyota Safety Sense (3300 zł netto), w który wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) – Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
Wersja DLX (od 135 084 zł netto) jest dostępna w wydaniu z pojedynczą kabiną, wydłużoną kabiną lub podwójną kabiną i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM z manualną przekładnią i napędem na cztery koła. Względem wersji DL wariant DLX jest dodatkowo wyposażony w centralny zamek sterowany zdalnie, elektrycznie regulowane cztery szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, tempomat CCS, system Stop & Start oraz kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.
Opcjonalnie do wersji DLX dobrany może zostać pakiet Toyota Safety Sense z układami wspomagającymi kierowcę (3300 zł netto), jak również pakiet Style - zderzak przedni w kolorze nadwozia, światła przeciwmgielne w technologii LED, kołpaki na koła 17 calowe (1900 zł netto), pakiet Comfort - aluminiowe stopnie boczne, centralny zamek tylnej klapy, przednie i tylne czujniki parkowania (4000 zł netto) i pakiet Protection - listwy chroniące burty przestrzeni ładunkowej, wykładzina przestrzeni ładunkowej, wykładzina nadburtowa i czarna owiewka maski.
Toyota Hilux w wersji SR (od 155 384 zł netto) występuje ze średnią lub podwójną kabiną. Do wyboru jest silnik 2.4 D-4D o mocy 150 KM z manualną i automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe względem odmiany DLX jest bogatsze o dwustrefową klimatyzację automatyczną, inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC), światła przeciwmgielne w technologii LED, chromowany tylny zderzak ze zintegrowanym stopniem tylnym i chromowany przedni grill. Na pokładzie zastajemy zaś podgrzewane fotele przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną w proporcji 60:40, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8"), usługi łączności Toyota Connected Car oraz interfejs Android Auto™ i Apple CarPlay.
Od wersji SR5 (od 171 384 zł netto) Toyota Hilux występuje już wyłącznie z podwójną kabiną. Do wyboru są wówczas dwa “ropniaki” - ten o pojemności 2,4-litra z manualną i automatyczną skrzynią biegów z napędem na cztery koła lub mocniejszą (204 KM) o pojemności 2,8-litra z przekładnią ręczną lub automatyczną. Do listy wyposażenia dochodzą 18” felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), światła główne w technologii LED, tylne światła w technologii LED, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map.
Ów wariant doposażymy w pakiety Chrome (13 300 zł netto) - stopnie boczne wykonane ze stali nierdzewnej, orurowanie przestrzeni ładunkowej, tapicerka skórzana ze skóry naturalnej, wykładzina ochronna przestrzeni ładunkowej, nakładki na błotniki, Chrome+ (18 600 zł netto) - dodatkowo roleta aluminiowa przestrzeni ładunkowej i nakładki na błotniki, Transport (6900 zł netto) - hak holowniczy stały z wiązką 13PIN, bagażnik dachowy, skrzynia ładunkowa o ładowności 100 kg czy Off-Road (5000 zł netto) - orurowanie przednie, stalowa osłona dyferencjału, stalowa osłona zbiornika paliwa i stalowa osłona silnika.
Wersja SR5+ (od 184 084 zł netto), występująca od tej pory wyłącznie w topowym dieslem, automatyczną skrzynią, napędem na cztery koła i podwójną kabiną, jest względem Toyoty Hilux SR5 dodatkowo wyposażona w monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), podgrzewane fotele przednie i tylne oraz aluminiowe nakładki progowe. Podobnie jak w przypadku SR5, auto możemy wyposażyć w pakiety Chrome, Chrome+, Transport i Off-Road.
Następna w cenniku jest wersja Invincible (od 202 284 zł netto), dostępna z topowym układem napędowym, posiada w standardzie manualną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, stalowe orurowanie kapotażowe w kolorze czarnym, stopnie boczne w kolorze srebrnym i 18” felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 265/60 R18. Dodatkowo na liście znajduje się system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem oraz tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) w kolorze czarnym z szarymi elementami i podświetlenie clear blue drzwi tylnych.
Bogatsza o kilka czarnych, rasowych smaczków jest odmiana Invincible Sport (od 209 284 zł), która względem “zwykłego” Hiluxa Invincible posiada elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, czarną sportową nakładkę przestrzeni ładunkowej i stopnie boczne w kolorze czarnym.
Największym popisem możliwości japońskich inżynierów jest Toyota Hilux GR Sport (od 220 184 zł netto), inspirowana sukcesami zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Sportowy wariant jest świadectwem najlepszych możliwości pick-upa, o czym świadczą modyfikację, jakie zostały wprowadzone w topowym wydaniu. We flagowej wersji dostajemy usztywnione sprężyny w kolorze czerwonym, zmodyfikowane amortyzatory jednorurowe w kolorze czerwonym, 17" felgi aluminiowe dwukolorowe z oponami typu All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, czarny dedykowany spojler nad przestrzenią ładunkową, aluminiową osłonę silnika w kolorze czerwonym, aluminiowa osłona tylnego mostu w kolorze czerwonym i stopnie boczne w kolorze czarnym.
W kabinie również można poczuć ducha sportu. Wnętrze zdobi tapicerka skórzana z perforacją, czerwonymi przeszyciami i emblematem GR, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) i nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map.