Przez ostatnie 55 lat nieprzerwanej obecności na rynku Toyota Hilux zapracowała sobie na miano legendy aut użytkowych, dla której praca w ciężkich warunkach to chleb powszedni. Jej siłę, niezłomność i wytrzymałość cenią sobie klienci na całym świecie, o czym świadczy fakt, że światowa sprzedaż przekroczyła 20 milionów egzemplarzy. Co dziś ma do zaoferowania najchętniej wybierany pick-up na rynku?

LandCruiser PL Toyota Hilux GR Sport Sahara 05

Od 1968 roku Toyota Hilux jest świadectwem tego, że ciężka praca popłaca. Przez ostatnie 55 lat nieprzerwanej obecności na rynku japoński pick-up wyrobił sobie renomę, stał się marką samą w sobie i zdobył serca milionów klientów, odnosząc ogromne sukcesy. Toyota Hilux ma na swoim koncie chociażby zdobycie Bieguna Południowego, wjazd na wulkan na Islandii czy zwycięstwo w Rajdzie Dakar oraz mnóstwo przyznanych nagród w prestiżowych plebiscytach. Tak bogate portfolio w parze z wszechstronnością, jaką prezentuje Hilux, sprawiają, że to nie tylko jeden z najchętniej wybieranych aut użytkowych na świecie, ale również jeden z najczęściej kupowanych samochodów. Dziś Toyota Hilux jest oferowana w 180 krajach, a jej sprzedaż przekroczyła 20 milionów egzemplarzy.

Lepsza z każdą zmianą. To już 8. generacja Hiluxa

Dziś na rynku oferowana jest już 8. generacja kultowego modelu, która pod koniec 2020 roku przeszła skromną, choć potrzebną modernizację. W ramach liftingu inżynierowie podrasowali nieco stylistykę, poprawili właściwości jezdne, wzbogacili wyposażenie i poszerzyli gamę modelową o nowe wersje.

LandCruiser PL Hilux GR SPORT 01

Toyota Hilux w 8 smakach. Wersje dostępne na polskim rynku

Ofertę legendarnej terenówki otwiera wersja DL (od 120 884 zł netto), która występuje wyłącznie w odmianie nadwozia z pojedynczą kabiną i z jednostką 2.4 D-4D o mocy 150 KM, która moment obrotowy przenosi na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W cenie bazowego wydania otrzymujemy m.in. klimatyzację manualną, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, A-TRC, EPS), system audio z wyświetlaczem i odtwarzaczem CD oraz tylny zderzak ze zintegrowanym stopniem. Dla wersji DL dostępny opcjonalnie jest pakiet Toyota Safety Sense (3300 zł netto), w który wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) – Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)

Wersja DLX (od 135 084 zł netto) jest dostępna w wydaniu z pojedynczą kabiną, wydłużoną kabiną lub podwójną kabiną i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM z manualną przekładnią i napędem na cztery koła. Względem wersji DL wariant DLX jest dodatkowo wyposażony w centralny zamek sterowany zdalnie, elektrycznie regulowane cztery szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, tempomat CCS, system Stop & Start oraz kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.

Opcjonalnie do wersji DLX dobrany może zostać pakiet Toyota Safety Sense z układami wspomagającymi kierowcę (3300 zł netto), jak również pakiet Style - zderzak przedni w kolorze nadwozia, światła przeciwmgielne w technologii LED, kołpaki na koła 17 calowe (1900 zł netto), pakiet Comfort - aluminiowe stopnie boczne, centralny zamek tylnej klapy, przednie i tylne czujniki parkowania (4000 zł netto) i pakiet Protection - listwy chroniące burty przestrzeni ładunkowej, wykładzina przestrzeni ładunkowej, wykładzina nadburtowa i czarna owiewka maski.

LandCruiser PL Hilux GR SPORT 04

Toyota Hilux w wersji SR (od 155 384 zł netto) występuje ze średnią lub podwójną kabiną. Do wyboru jest silnik 2.4 D-4D o mocy 150 KM z manualną i automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe względem odmiany DLX jest bogatsze o dwustrefową klimatyzację automatyczną, inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC), światła przeciwmgielne w technologii LED, chromowany tylny zderzak ze zintegrowanym stopniem tylnym i chromowany przedni grill. Na pokładzie zastajemy zaś podgrzewane fotele przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną w proporcji 60:40, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8"), usługi łączności Toyota Connected Car oraz interfejs Android Auto™ i Apple CarPlay.

Od wersji SR5 (od 171 384 zł netto) Toyota Hilux występuje już wyłącznie z podwójną kabiną. Do wyboru są wówczas dwa “ropniaki” - ten o pojemności 2,4-litra z manualną i automatyczną skrzynią biegów z napędem na cztery koła lub mocniejszą (204 KM) o pojemności 2,8-litra z przekładnią ręczną lub automatyczną. Do listy wyposażenia dochodzą 18” felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), światła główne w technologii LED, tylne światła w technologii LED, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map.

LandCruiser Hilux silnik

Ów wariant doposażymy w pakiety Chrome (13 300 zł netto) - stopnie boczne wykonane ze stali nierdzewnej, orurowanie przestrzeni ładunkowej, tapicerka skórzana ze skóry naturalnej, wykładzina ochronna przestrzeni ładunkowej, nakładki na błotniki, Chrome+ (18 600 zł netto) - dodatkowo roleta aluminiowa przestrzeni ładunkowej i nakładki na błotniki, Transport (6900 zł netto) - hak holowniczy stały z wiązką 13PIN, bagażnik dachowy, skrzynia ładunkowa o ładowności 100 kg czy Off-Road (5000 zł netto) - orurowanie przednie, stalowa osłona dyferencjału, stalowa osłona zbiornika paliwa i stalowa osłona silnika.

Wersja SR5+ (od 184 084 zł netto), występująca od tej pory wyłącznie w topowym dieslem, automatyczną skrzynią, napędem na cztery koła i podwójną kabiną, jest względem Toyoty Hilux SR5 dodatkowo wyposażona w monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), podgrzewane fotele przednie i tylne oraz aluminiowe nakładki progowe. Podobnie jak w przypadku SR5, auto możemy wyposażyć w pakiety Chrome, Chrome+, Transport i Off-Road.

LandCruiser PL Toyota Hilux GR Sport zawieszenie

Następna w cenniku jest wersja Invincible (od 202 284 zł netto), dostępna z topowym układem napędowym, posiada w standardzie manualną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, stalowe orurowanie kapotażowe w kolorze czarnym, stopnie boczne w kolorze srebrnym i 18” felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 265/60 R18. Dodatkowo na liście znajduje się system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem oraz tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) w kolorze czarnym z szarymi elementami i podświetlenie clear blue drzwi tylnych.

Bogatsza o kilka czarnych, rasowych smaczków jest odmiana Invincible Sport (od 209 284 zł), która względem “zwykłego” Hiluxa Invincible posiada elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, czarną sportową nakładkę przestrzeni ładunkowej i stopnie boczne w kolorze czarnym.

LandCruiser PL Hilux GR SPORT 06

Największym popisem możliwości japońskich inżynierów jest Toyota Hilux GR Sport (od 220 184 zł netto), inspirowana sukcesami zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Sportowy wariant jest świadectwem najlepszych możliwości pick-upa, o czym świadczą modyfikację, jakie zostały wprowadzone w topowym wydaniu. We flagowej wersji dostajemy usztywnione sprężyny w kolorze czerwonym, zmodyfikowane amortyzatory jednorurowe w kolorze czerwonym, 17" felgi aluminiowe dwukolorowe z oponami typu All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym, czarny dedykowany spojler nad przestrzenią ładunkową, aluminiową osłonę silnika w kolorze czerwonym, aluminiowa osłona tylnego mostu w kolorze czerwonym i stopnie boczne w kolorze czarnym.

W kabinie również można poczuć ducha sportu. Wnętrze zdobi tapicerka skórzana z perforacją, czerwonymi przeszyciami i emblematem GR, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) i nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map.