Land Cruiser 150 jest w sprzedaży już 14 lat. To długo jak na model linii Light Duty w porównaniu do poprzednich generacji. Jednak wciąż na polskim rynku niewiele jest fajnie zrobionych wyprawówek. W turystyce off-rządowej wciąż króluje Land Cruiser 120. Ten projekt, zrealizowany przez firmę FJ Pro, jest gotowy na wyjazd terenowe wakacje. Nawet dziś.

 

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 08

FJ Pro to firma z Gdańska, jeden z parnertów Toyota Off-Road Festival. W zeszłym roku, w festiwalowej strefie Expo, mogliśmy oglądać kilka przygotowanych przez nią aut. Były to właśnie głównie Land Cruisery 150.

Ten projekt został zrealizowany dla klienta, który miał gotową wizję swojej wymarzonej wyprawówki. Trzeba go było po prostu zrobić. Bazą został Land Cruiser 150 z 2023 roku.

Land Cruiser 150 gotowy na wyprawę

 

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 04

Na początek największe zmiany zaszły w podwoziu samochodu. W Land Cruiserze zamontowano nie tylko lift zawieszenia firmy Ironman - Foam Cell, podnoszący o 2 cale, ale dodatkowo podniesiono karoserię o kolejny cal. W ten sposób zmieszczono koła z terenowym oponami Cooper ST Maxx w rozmiarze 33 cali. 

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 06

Dodatkowo z przodu zamontowano wyciągarkę WARN VR EVO 12S wraz z płytą montażową oraz snorkel.

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 02

Na dachu zainstalowano bagażnik firmy Front Runner z dodatkowym oświetleniem ARB z przodu oraz bocznymi lampami Hella.

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 07

Na tylnej klapie bagażnika wylądowało mocowanie koła zapasowego. Jest to autorskie rozwiązanie FJ Pro. Przy okazji tylna tablica rejestracyjna również zmieniła swoje położenie, tak jak i kamera cofania. Dodano też dodatkowe oświetlenie.

LandCruiser PL Land Cruiser 150 FJ Pro 05

Estetycznym elementem, który został zamontowany w środku pojazdu, jest panel sterowania spięty z nową magistralą elektryczną. Jest też dodatkowy akumulator tzw. hotelowy, do obsługi elektrycznych urządzeń kempingowych, ładowany z dodatkowej, wbudowanej ładowarki DC/DC. Przy okazji ładowarka ma sterownik paneli fotowoltaicznych. Wystarczy wpiąć takie przenośne panele i ... jest prąd ze słońca.

Całość wygląda zadziornie i jest funkcjonalna. Pozostaje tylko życzyć właścicielowi interesujących wypraw. Niech mu ten Land Cruiser służy jak najdłużej i bezawaryjnie.