Legendarna Toyota będzie crossoverem. Dwie hybrydy 4x4 do wyboru
Toyota Crown, jeden z najdłużej produkowanych modeli marki, powstanie w wersji z coraz popularniejszym nadwoziem typu crossover. Auto uzupełni gamę Toyoty w segmencie SUV-ów i ma być dostępne na aż 40 rynkach.
SUV-y Toyoty podbijają rynek
Toyota to ekspert w produkcji samochodów terenowych i uterenowionych. Dowód? Obecnie marka oferuje aż trzy typy napędów na cztery koła, które dostosowuje do różnych typów pojazdów. To także konieczność na rynku, który wymaga jak największej gamy pojazdów typu SUV. Toyota i w tej dziedzinie wyrasta na lidera. SUV-y Toyoty w Polsce znajdziemy niemal w każdym segmencie – od miejskiego Yarisa Crossa, przez pełną stylu Toyotę C-HR, zupełnie nową Corollę Cross, rodzinną Toyotę RAV4, aż po 7-osobowego, potężnego Highlandera. A to przecież nie koniec – wkrótce na rynku zadebiutuje także elektryczny bZ4X.
Na innych rynkach wygląda to podobnie. W Japonii gama SUV-ów i crossoverów Toyoty jest także imponująca. W ofercie są m.in. modele Harrier czy Raize, a jeszcze w tym roku oferta poszerzy się o jeszcze jeden wyjątkowy model.
Legenda Toyoty to teraz też crossover
Toyota Crown to emblematyczny model dla japońskiej marki. To pierwszy seryjnie produkowany samochód, który powstał przy pomocy technologii Toyoty. Przez lata wyrobił sobie renomę eleganckiej i komfortowej limuzyny, która cieszyła się dużym uznaniem w Japonii. Rok 2022 przynosi wielką rewolucję dla modelu Crown. Toyota będzie go oferować w aż czterech wersjach nadwoziowych, a jego sprzedaż ma wykroczyć poza granice Japonii do aż 40 państw i regionów.
Jako pierwszy zadebiutuje Crown w odmianie Crossover. Toyota przekonuje, że to połączenie najlepszych cech aut z segmentu SUV oraz właściwości, które do tej pory reprezentował sedan. Limuzyna w gamie nadal będzie zajmować najważniejsze miejsce, a ofertę uzupełnią jeszcze odmiana usportowiona oraz kombi.
W przypadku Toyoty Crown w odmianie Crossover sylwetka auta jest dynamiczna, a opadający ku tyłowi dach nadaje walorów nadwozia typu coupe. Smukłe, minimalistyczne reflektory oraz tylne światła nadają karoserii elegancji. Duże koła i nieco większy prześwit sprawiają, że Toyota Crown bez problemu poradzi sobie poza utwardzonymi drogami. Duży rozstaw osi to gwarancja ogromnej przestrzeni w kabinie.
Hybrydy Toyoty z napędem 4x4 w Toyocie Crown
Toyota Crown powstała na zupełnie nowej platformie z linii TNGA. Jej główne atuty to nisko położony środek ciężkości, a także wysoka sztywność całej konstrukcji, co przekłada się na dobre właściwości jezdne. Z przodu auto będzie miało kolumny MacPhersona, z tyłu za komfort jazdy będzie odpowiadało zawieszenie wielowahaczowe.
Zastosowanie architektury TNGA pozwoliło na wykorzystanie aż dwóch hybryd z napędem 4x4. Toyota Crown będzie wyposażona w układ z turbodoładowanym 2,4-litrowym silnikiem oraz automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach - to rozwiązanie w koncernie Toyoty po raz pierwszy zaprezentowano wraz premierą piątej generacji Lexusa RX. Do tego dojdzie bipolarna bateria niklowo-wodorkowa. Elektryczny napęd przekazywany jest przy pomocy układu e-Axle znanego z pierwszego zbudowanego od podstaw elektrycznego SUV-a Toyoty - modelu bZ4X.
Druga wersja Toyoty Crown to sprawdzony hybrydowy układ z silnikiem o pojemności 2,5 litra. W tym wypadku także zostanie zastosowana bipolarna bateria niklowo-wodorkowa, co przyczynia się do lepszej dynamiki. Napęd 4x4 w crossoverze Toyoty to doskonale znane z innych modeli rozwiązanie z elektrycznym silnikiem z tyłu.
Crown i systemy bezpieczeństwa Toyoty
Crossover Toyota Crown będzie wyposażony w najnowszą generację pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, a także systemy wspomagające kierowcę Toyota Teammate – asystenta jazdy w korku Advanced Drive oraz asystenta parkowania z funkcją zdalnej obsługi (Advanced Park).