Toyota Corolla Cross to najbardziej wyczekiwane auto w gamie japońskiego koncernu. SUV segmentu C wpasuje się w lukę między modelami C-HR i RAV4, a także doda wariant nadwoziowy do najpopularniejszego auta wszech czasów - Corolli. Jakie atuty ma Toyota Corolla Cross?

Toyota Corolla Cross jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskich drogach. Samochód uzupełnił gamę Corolli o czwartą wersję nadwozia - od 2019 roku dostępne są hatchback, sedan i TS kombi. Corolla Cross wzbogaci też ofertę SUV-ów Toyoty, które są obecne niemal we wszystkich segmentach rynku - od miejskiego Aygo X po 7-osobowego Highlandera. Po pierwszym pokazie dziennikarskim Corolli Cross nie brakowało głosów, że Toyota znów “trafiła w dziesiątkę”. Czym klientów przekona do siebie nowy SUV japońskiego koncernu?

Toyota Corolla Cross z hybrydą piątej generacji

Nowe modele zazwyczaj oznaczają debiut najnowszych technologii. Toyota wraz z premierą Corolli Cross zaprezentuje napęd hybrydowy piątej generacji. Marka, która ma już ponad 30 lat doświadczeń w elektryfikacji sektora samochodowego, jeszcze bardziej udoskonaliła swój flagowy produkt. Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze. Tych zmian nie dostrzeżemy z zewnątrz, ale na pewno będą wyczuwalne za kierownicą. Układ ma pracować jeszcze bardziej liniowo i przewidywalnie, a także intuicyjnie. Możliwe to było to także po przekalibrowaniu zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego.

Liczby nie kłamią. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc układu to aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Co więcej, Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy aż 40 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu wersjach ma wynosić tyle samo - 8,1 sekundy.

Toyota Corolla Cross bok

Toyota Corolla Cross, czyli kolejny SUV Toyoty z AWD-i

Napęd AWD-i to sztandarowy produkt w SUV-ach Toyoty. Rozwiązanie opiera się o montowany przy tylnej osi silnik elektryczny, który dołączany jest elektronicznie w razie potrzeby. Całą jego pracą steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy. Nie mamy żadnych stałych połączeń między osiami, reduktorów i innych skomplikowanych konstrukcji - zamiast tego prostota, kompaktowe rozmiary i wysoka sprawność.

Użycie dodatkowego silnika elektrycznego, który w Corolli Cross ma moc 40 KM, wiąże się z tylko niewielkim wzrostem apetytu na paliwo, a poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach jest niezaprzeczalna. Do tego konstrukcja całego napędu jest prosta i niezawodna - od lat z tego rozwiązania korzystają modele RAV4, Highlander i Yaris CrossCo więcej, Corolla Cross będzie też mogła ciągnąć przyczepę o masie do 750 kg, więc jej walory użytkowe będą kompletne.

Toyota Corolla Cross srodek

Multimedialna Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross będzie też multimedialnym autem, jak przystało na pojazd z trzeciej dekady XXI wieku. Zupełnie nowy będzie 12,3 calowy wyświetlacz przed kierowcą, który będzie prezentował najważniejsze informacje o aucie. Do tego, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego, który sukcesywnie jest wprowadzany w kolejnych modelach Toyoty. Jego największe atuty to intuicyjne działanie, rozbudowane funkcje, łączność ze smartfonami, a także nawigacja w chmurze i aktualizacje przez internet, które sprawią, że mamy pewność korzystania z najnowszych technologii.

Toyota priorytetowo traktuje kwestie bezpieczeństwa i nie inaczej będzie w przypadku Corolli Cross. Zestaw systemów T-Mate łączy najnowszą generację pakietu Toyota SafetySense z innymi układami wspomagającymi jazdę i parkowanie. Nowości jednak nie zabraknie. Corolla Cross będzie wyposażona w system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach działający w ramach układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) czy system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu.