Nowy Hilux GR Sport II
Toyota Hilux od 1968 roku jest synonimem rasowego pick-upa. Legendarna niezawodność, trwałość i wytrzymałość sprawiła, że auto sprawdza się w najbardziej wymagających warunkach we wszystkich zakątkach globu. W 2024 roku gama Hiluxa wzbogaci się o nową wersję GR SPORT II, która prowadzi się jeszcze lepiej, jest bardziej komfortowa oraz ma mnóstwo sportowych akcentów, nawiązujących do sukcesów odniesionych w Rajdzie Dakar.
Toyota Hilux GR SPORT II ma podwójną kabinę, doskonały układ jezdny oraz wiodące w klasie zdolności do holowania (do 3500 kg) oraz przewożenia towarów (1000 kg ładowności). W drugiej odsłonie wersji GR SPORT zastosowano szerszy rozstaw kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm) względem standardowego Hiluxa, co znacząco poprawia prowadzenie zarówno w terenie, jak i na drogach. Auto jest stabilniejsze, nadwozie mniej się przechyla, a układ kierowniczy jest jeszcze bardziej precyzyjny. Układ jezdny pracuje ciszej, zawieszenie i hamulce ulepszono pod kątem usportowionego prowadzenia, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.
Pod maską Toyoty Hilux GR SPORT II pracuje sprawdzony i wytrzymały silnik o pojemności 2,8 l, który w gamie modelu jest od 2020 roku. Jednostka napędowa o mocy 204 KM/150 kW i 500 Nm momentu obrotowego połączona jest z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Hilux w sportowym wydaniu
Nadwozie Toyoty Hilux GR SPORT II łączy walory prawdziwego pick-upa ze sportowym charakterem tej odmiany. Samochód wyróżnia się czerwonymi sprężynami, elementy przedniego zawieszenia pomalowano na czarno, a tylnego na czerwono. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17-calowe felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski. Nowe koła mają też lepsze właściwości aerodynamiczne oraz niższą masę.
Wersja GR SPORT II wyróżnia się także przednim grillem oraz klasyczną nazwą TOYOTA w miejscu logotypu. Całość uzupełniają pomalowane na czarno stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednia osłona została pomalowana na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.
Wnętrze w stylu GR SPORT oraz nowe multimedia
W kabinie Hiluxa GR SPORT II czuć, że to rasowy przedstawiciel segmentu pick-upów, ale projektanci zadbali o dodanie elementów, które nawiązują do sportowych akcentów nadwozia. Wnętrze ma czarną tapicerkę oraz czerwone, kontrastujące pasy bezpieczeństwa. Sportowe pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi.
Przednie, sportowe fotele wykonano z zamszu i skóry, mają perforacje oraz szare przeszycia. Zostały zaprojektowane tak, by ograniczyć przesuwanie się ciała podczas jazdy w terenie, a zarazem zapewnić wysoki komfort. Na zagłówkach umieszczono logotypy GR SPORT, które pojawiają się także na wyświetlaczach.
W Toyocie Hilux GR SPORT II zastosowano najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardem jest wbudowana nawigacja oparta na chmurze, która pokazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo poprzez Android Auto™. Dzięki modułowi DCM można dokonać aktualizacji metodą over-the-air multimediów oraz elementów systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE bez konieczności wizyty w serwisie.
Jeszcze lepsze prowadzenie w terenie
Hilux GR SPORT II jeszcze lepiej będzie sprawdzał się w terenie. Auto w tej wersji ma zwiększony prześwit o 20 mm, rozstaw kół przednich został poszerzony o 140 mm, a kół tylnych o 155 mm. Dzięki tym zmianom kąt natarcia zwiększył się z 29 do 30 stopni.
Poprawiono właściwości aerodynamiczne nadwozia poprzez zastosowanie nowego przedniego zderzaka z przeprojektowaną oprawą świateł przeciwmgielnych, która zmniejsza turbulencje w nadkolu oraz redukuje opór powietrza. Hilux GR SPORT II zyskał też zmieniony spojler nad przestrzenią ładunkową oraz nową pokrywę o aerodynamicznych kształtach.
Modyfikacjom poddano zawieszenie. Auto ma amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie i szybszą reakcję podczas jazdy w trudnych warunkach i po nierównym terenie dzięki większej powierzchni tłoka amortyzatora. Toyota Hilux GR SPORT II wyposażona jest w nowe, lżejsze 17-calowego felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, a z tyłu hamulce bębnowe zostały zastąpione 15-calowymi hamulcami tarczowymi.
Sprzedaż nowej Toyoty Hilux GR SPORT II rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze auta zostaną dostarczone w drugim półroczu 2024.