Zaprezentowana w 1968 roku Toyota Hilux zyskała sławę dzięki najwyższej jakości, trwałości i niezawodności. Ten legendarny pick-up stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki na świecie za sprawą swojej nieprawdopodobnej wszechstronności. Teraz do gamy modelu dołącza nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V, pierwszy zelektryfikowany wariant w historii modelu. Nowy napęd to większa wydajność, lepsze osiągi i komfort podczas jazdy w mieście i w terenie.

Landcruiser PL 2023 hilux hybrid 48v main 03


Wprowadzenie do Hiluxa systemu Mild Hybrid 48V to kolejne potwierdzenie wielotorowego podejścia Toyoty do osiągnięcia celu neutralności węglowej. Koncern uważa, że wszyscy klienci potrzebują różnych, przystępnych cenowo i praktycznych rozwiązań, również w segmencie pojazdów użytkowych i terenowych.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V ma charakterystyczną dla tego modelu stylistykę podkreśloną masywnym przednim zderzakiem. Auto z tym napędem dostępne będzie wyłącznie z podwójną kabiną. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, a na liście wyposażenia jest m.in. najnowszy system multimedialny oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Landcruiser PL 2023 hilux hybrid 48v main 04

Hilux - nowa technologia 48V 

Mocny i dynamiczny silnik Diesla o pojemności 2,8-litra został wzmocniony przez system Mild Hybrid 48V, który zaprojektowano specjalnie dla pick-upa Toyoty.

Kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego ładuje nową baterię litową 48V, na tyle małą i lekką (7,6 kg), że udało się ją zainstalować pod tylnymi siedzeniami, minimalizując tym samym jej wpływ na przestrzeń w kabinie. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.

Podobnie jak w przypadku hybrydowych układów napędowych Toyoty, nowa bateria jest ładowana podczas zwalniania, efektywnie odzyskując energię przy zmniejszaniu prędkości, która w przeciwnym razie zostałaby utracona. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, poprawiając tym samym moc, osiągi i wydajność układu napędowego.

Wytrzymały i kompaktowy generator zaprojektowano do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach, z jakimi na co dzień mają do czynienia samochody użytkowe, podczas gdy silnik przystosowano do pracy z systemem hybrydowym. Zastosowanie nowego i mocniejszego dwuramiennego napinacza paska przełożyło się na poprawę właściwości jezdnych i cichszą pracę jednostki, przy zachowaniu właściwości, z których słynie Toyota Hilux.

Pod maską Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V pracuje mocny, 16-zaworowy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM (150 kW) przy 3400 obr/min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr/min. Jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6d.

Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodzony cieczą intercooler. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue.

Podobnie jak w przypadku innych wersji Toyoty Hilux, modeli z rodziny PROACE oraz Land Cruisera, Hilux Mild Hybrid 48V jest kompatybilny z uwodornionym olejem roślinnym HVO100 produkowanym z odnawialnych źródeł.

Landcruiser PL 2023 hilux hybrid 48v main 05

Wydajny i cichy napęd w Hiluxie Mild Hybrid 48V 

Nowy Hilux Mild Hybrid 48V łączy w sobie dobre przyspieszenie, poprawioną wydajność hamowania i mniejsze zużycie paliwa z płynniejszą jazdą zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. W mieście dodatkowa moc systemu Mild Hybrid 48V zapewnia lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach, podczas gdy odzysk energii przy zwalnianiu zapewnia zwiększoną efektywność układu napędowego.

Ulepszony system start-stop pozwala na dłuższe wyłączanie silnika, co w połączeniu z systemem Mild Hybrid 48V zmniejsza zużycie paliwa do 5% w porównaniu z konwencjonalnym, niezelektryfikowany silnikiem Diesla. Oprócz tego ulepszony system start-stop oznacza bardziej komfortową jazdę w ruchu ulicznym. Silnik uruchamia się ciszej, ponieważ generator jest z nim stale połączony i w przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, nie korzysta z rozrusznika. Umożliwia to również szybsze ponowne uruchomienie silnika.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V równie dobrze sprawdza się w terenie. Dodatkowa moc z silnika elektrycznego pozwala na płynniejsze przyspieszanie podczas pokonywania trudnych tras, a odzysk energii przy hamowaniu silnikiem wspiera bezpieczniejsze manewry zjazdu, podczas gdy prędkość biegu jałowego silnika została obniżona z 720 obr/min do 600 obr/min, co ułatwia kierowcy kontrolowanie pojazdu.

Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select, który zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość dostosowania do warunków drogowych działania systemu stabilizacji toru jazdy. Multi-terrain Select domyślnie działa w trybie automatycznym, lecz kierowca może wybrać również jeden z pięciu trybów jazdy - Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały - skalibrowanych do regulacji mocy i poślizgu kół, aby zwiększyć przyczepność i zwrotność.

Projektując Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V szczególną uwagę zwrócono na utrzymanie zdolności do przeprawy przez wodę. Nowa wersja pick-upa może przejechać przez wodę o głębokości do 700 mm za sprawą umieszczenia baterii 48V i konwertera DC/DC w miejscu zapewniającym odporność na wodę. Zastosowano również nowe rozwiązania napędu paskowego dzięki czemu, nawet w przypadku kontaktu z wodą, pracuje on z najwyższą wydajnością.