Toyota RAV4 hitem w USA. Od ośmiu lat
Toyota RAV4 w 2024 roku po raz ósmy z rzędu była najczęściej wybieranym SUV-em w Stanach Zjednoczonych i jest trzecim najchętniej kupowanym modelem w tym kraju.
Amerykański oddział koncernu sprzedał w 2024 roku 2 332 623 samochody (3,7% wzrostu) marek Toyota i Lexus, a ponad milion aut miało napęd zelektryfikowany (wzrost o 53,1%). Klienci Toyoty kupili 1 986 954 auta, a najczęściej wybieranym przez nich modelem w USA jest RAV4. W ubiegłym roku sprzedano 475 193 egzemplarze wszechstronnego i komfortowego SUV-a. To wynik o 9,3% lepszy niż uzyskany w 2023 roku. RAV4 jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na amerykańskim rynku, a także to trzeci najpopularniejszy model 2024 roku w tym kraju.
Hybrydy i hybrydy plug-in napędzają sprzedaż RAV4
Na amerykańskim rynku RAV4 dostępna jest z napędem konwencjonalnym, z oszczędną hybrydą oraz z wydajną hybrydą plug-in o mocy aż 306 KM. Z danych wynika, że klienci coraz chętniej sięgają po zelektryfikowane warianty RAV4, które stanowią już ponad połowę sprzedaży tego modelu w USA. Na wersję z klasyczną hybrydą zdecydowało się 208 356 klientów, co jest wynikiem aż o 29,3% wyższym niż rok wcześniej. RAV4 Hybrid jest najpopularniejszą klasyczną hybrydą marki w Stanach Zjednoczonych.
Toyota RAV4 najlepiej sprzedającym się SUV-em. Osiem lat dominacji w USA
RAV4 Plug-in Hybrid (w USA znana jako PRIME), która może pokonać nawet do 100 km w bezemisyjnym trybie EV w mieście, sprzedała się w liczbie 31 093 egzemplarzy, co jest wynikiem o 19,3% lepszym niż w 2023 roku. To najchętniej wybierany samochód Toyoty z możliwością ładowania z gniazdka.