Wersja F Sport czwartej generacji Lexusa RX nie odbiega luksusem od wersji podstawowej, ma jednak szereg cech pożądanych przez miłośników ostrej jazdy. Pewne różnice widoczne są już z daleka – na przykład przedni zderzak o bardziej agresywnym kształcie, 20-calowe, wieloramienne obręcze kół czy logo z charakterystyczną, stylizowaną literą F – kolejne usprawnienia można dostrzec dopiero po wejściu do wnętrza, a następne dają o sobie znać podczas dynamicznej jazdy.

 

 

 

Wyjątkowa dla wersji F Sport jest tablica przyrządów, wyposażona w specjalny wyświetlacz ciekłokrystaliczny o układzie zmieniającym się w zależności od sytuacji. Wśród wyświetlanych przyrządów znajdziemy na niej wskaźnik przeciążenia działającego na samochód w zakrętach, a także – w wersji 200t z turbosprężarką – wskaźnik ciśnienia doładowania. W hybrydowym Lexusie RX 450h F Sport zainstalowano specjalny generator dźwięku, który przy średnich i wysokich obrotach nadaje pracującemu w cyklu Atkinsona silnikowi V6 przyjemne, wyraziste brzmienie.

 

Adaptacyjny system zawieszenia o zmiennej charakterystyce (Adaptive Variable Suspension System) dostosowuje siłę tłumienia do warunków drogowych i stylu jazdy sterując pracą amortyzatorów każdego z kół, zapewniając bardziej miękką pracę zawieszenia na nierównych drogach oraz jego gwarantującą optymalną stabilność i sterowność sztywniejszą charakterystykę przy dynamicznej jeździe.System aktywnej stabilizacji monitoruje pracę zawieszenia podczas jazdy, na bieżąco regulując ustawienia stabilizatorów w sposób zapobiegający przechylaniu się nadwozia na nierównościach.

 

Wszystkie te usprawnienia dodatkowo zwiększają komfort podróżowania luksusowym SUV-em, zapewniając lepszą świadomość sytuacyjną kierowcy oraz większe bezpieczeństwo i pewność prowadzenia podczas ostrej jazdy.