W Nowym Jorku zadebiutowała piąta generacja Toyoty RAV4
Dla tych, którzy czasami przesiadaja z się z Land Cruiserów do bardziej miejskich, mniejszych aut ale nadal potrzebują aby był to pojazd legendarnej, japońskiej trwałości, z napedem na 4 koła Toyota zaprezentowała nowy model Rav4. Już na pierwszy rzut oka widać, że zmieniła się stylistyka rawki, która obecnie nawiazuje do Tacomy i pojawiła sie także w Tajlandii w wizerunku Hiluxa. W praktyce jest to rozwinięcie niedawno zaprezentowanego konceptu o nazwie FT-AC.
W Europie nowy model pojawi się w przyszłym roku. Nieco krócej poczekają Amerykanie – u nich samochód pojawi się pod koniec tego roku. Co zmieniło się w aucie? RAV4 ma obecnie bardziej agresywnie narysowana karoserię. Długość 4600 mm zostaje niemal taka sama jak poprzednika, ale skrócono zwisy, a rozstaw osi wydłużono o 30 mm. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm i wzrosła do 1855 mm. To wszystko ma się przełożyć na większą przestrzeń w kabinie i pojemniejszy bagażnik. To pierwsza generacja tego modelu zbudowana na globalnej płycie podłogowej TNGA, na której powstają wszystkie kompaktowe auta tego producenta, m.in. C-HR czy Prius. W aucie pojawi się najnowszy pakiet systemów wspomagających kierowcę, czyli Toyota Safety Sense 2.0. W porównaniu z dotychczasowym modelem w aucie dodano dwie nowe funkcje. Pierwszą z nich jest aktywny asystent toru jazdy (LTA) rozpoznający białe i żółte linie na jezdni. Drugą jest zaś nowy układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) uwzględniający nie tylko limity prędkości, ale także np. znaki STOP.
Samochód debiutuje z napędem hybrydowym oraz konwencjonalnym benzynowym. Zgodnie z polityką Toyoty, diesli nie ma i nie będzie. W układzie hybrydowym Toyota Hybrid System II pracuje 2,5-litrowa jednostka benzynowa połączona z bezstopniową przekładnią ECVT. Model spalinowy ma być napędzany silnikiem 2-litrowym.
Za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada zupełnie nowy system z drugim silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi, generującym wysoki moment obrotowy. Co ciekawe, również w modelu z napędem konwencjonalnym zmieniono zasadę rozdzielania napędu. Teraz za przeniesienie mocy na tył odpowiada podwójne sprzęgło, które w wersji z automatyczną skrzynią biegów będzie całkowicie odłączało transfer na te koła.
Nowy model przedstawiono podczas New York International Auto Show 2018. Zapraszamy do obejrzenia konferencji prasowej Toyoty, na której zaprezentowano nowe RAV4.