W sierpniu Toyota RAV4 Hybrid znalazła się na szczycie listy najpopularniejszych samochodów w Australii. Jest to o tyle znaczące, że do tej pory jeszcze nigdy hybryda nie zajęła pierwszego miejsca w tym kochającym pick-upy kraju. Australijska Toyota może się pochwalić udziałem hybryd w swojej całkowitej sprzedaży w 2020 roku na poziomie ponad 26%.

 

2019 toyota rav4 range03hr 1 

 

RAV4 Hybrid nowym liderem

Toyota po raz kolejny zapisała się w historii australijskiej motoryzacji z nowym rekordem. Tym razem chodzi o sprzedaż hybryd, a konkretnie o miesięczny wynik hybrydowego modelu tej marki. Spalinowo-elektryczny RAV4 Hybrid wyprzedził w sierpniu wszystkie inne modele dostępne na Antypodach z wynikiem 4 405 egzemplarzy – to aż o 1 470 aut więcej niż uzyskał zajmujący drugie miejsce Ford Ranger.

To jednak dopiero początek tej historii, bo przecież w rankingach sprzedaży uwzględnia się wynik każdego modelu bez rozbicia na rodzaje napędów. I tu dochodzimy do liczby 4 825, czyli wyniku, jakim RAV4 znokautował rywali, zresztą już drugi miesiąc z rzędu. Jest to pierwsza taka sytuacja w historii, żeby na szczycie australijskich bestsellerów znalazł się SUV. Rekordowy jest także udział w rynku RAV4 – 7,9% to najlepszy wynik od 15 lat, kiedy to w maju 2005 roku Holden Commodore trafił do 8 procent klientów, którzy kupili nowe samochody.

 

2019 toyota rav4 cruiser13hr

 

RAV4 to przede wszystkim hybryda

Napęd hybrydowy odpowiada za 91% sprzedaży RAV4 w Australii. SUV Toyoty w niskoemisyjnej wersji jest napędzany układem hybrydowym czwartej generacji z wolnossącym silnikiem 2,5 l wspieranym przez dwa motory elektryczne/generatory. Napędzają one wspólnie przednią oś, generując 218 KM mocy i rozpędzając auto do setki w 8,4 s. W wersji 4x4 zestaw ten został rozbudowany o trzeci silnik elektryczny napędzający tylną oś, a moc samochodu wzrosła do 222 KM, co skraca czas do setki do 8,1 s.

Gwałtowny skok popularności hybrydowego RAV4 w sierpniu zwiększył udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w tym miesiącu do 49,3%. Australijczycy kupili ich w ubiegłym miesiącu łącznie 6 142 sztuk. Licząc od początku roku, sprzedaż hybryd marki wyniosła 33 462 samochody, co stanowi 26,6% wszystkich pojazdów, które opuściły salony Toyoty w tym roku.

Co piąty nowy samochód w Australii to Toyota

Toyota od lat jest liderem australijskiego rynku samochodów, co potwierdziło się także w sierpniu, pomimo zawirowań spowodowanych pandemią. Udział w rynku japońskiej marki wyniósł w ubiegłym miesiącu 20,4%. Na drugim miejscu znalazła się Mazda z udziałem 11,3%, na kolejnych Hyundai i Kia z udziałem po 7,4%. Pierwszą piątkę zamyka Mercedes – jedyna w tym gronie marka spoza Azji.