Sukces sprzedażowy Toyoty Land Cruiser w Polsce: wraz z debiutem zmodernizowanego modelu Land Cruiser 150, drastycznie wzrosło tempo jego sprzedaży. W trzy miesiące 2014 roku w Polsce zarejestrowano 138 Land Cruiserów – o siedem więcej, niż w całym roku 2013. Względem samego pierwszego kwartału 2013 roku, sprzedaż Land Cruisera wzrosła ponad 4-krotnie.

 

Zainteresowanie Land Cruiserem nie spadło nawet po ostatniej zmianie zasad odliczenia VAT od pojazdów firmowych. To pozwala prognozować ponad 3-krotny wzrost sprzedaży tego modelu względem zeszłego roku. Toyota Land Cruiser jest w Polsce oferowana w dwóch odmianach: 150 i V8. Ta pierwsza na początku br. przeszła gruntowny face-lifting, w ramach którego zmieniła się stylistyka nadwozia, wygląd wnętrza, oraz dodane zostały nowe systemy terenowe.

 

 

- "Od końca 2013 roku, kiedy pojawiła się informacja o tzw. oknie kratkowym, obserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie Land Cruiserami" – powiedział Jacek Pawlak, Prezes Toyota Motor Poland. - „Są to wyjątkowe samochody terenowe, które wyróżniają się niespotykaną wytrzymałością i trwałością, na całym świecie słyną wręcz z niezniszczalności , a przy tym wyróżniają się luksusowym wyposażeniem i najwyższym komfortem. Możliwość odliczenia od zakupu Land Cruisera pełnego podatku VAT, zainteresowała wielu przedsiębiorców".

 

- „Po zakończeniu okna kratkowego Land Cruiser nadal cieszy się jednak dużym zainteresowaniem, co odbieramy jako dowód uznania naszych klientów dla legendarnego charakteru modelu, oraz zmian wprowadzonych w 2014 roku – kontynuuje Pawlak – bardziej martwimy się dziś o dostępność samochodów w kolejnych miesiącach, niż spadek zainteresowania w związku ze zmianą przepisów podatkowych".

 

Na koniec 2014 roku Toyota zakłada trzykrotnie większą sprzedaż Land Cruisera w Polsce niż w roku 2013.