Toyota Hilux to dwa silniki, dwie wersje napędowe, trzy wersje nadwoziowe i aż siedem wersji wyposażenia. Do tego dochodzą niezliczone zabudowy i wersje specjalne. Sprawdzamy, co oferuje gama kultowego pickupa Toyoty.

 

 

Fanom Toyoty tego auta nie trzeba przedstawiać. Hilux to absolutnie emblematyczne auto japońskiego koncernu. Konstrukcja oparta na ramie, legendarna wytrzymałość i niezawodność, ponadprzeciętne właściwości terenowe. To dlatego Toyota Hilux to auto użytkowe z krwi i kości. Potwierdzenie? Wystarczy rzut oka w dane techniczne. Ładowność przekracza 1000 kg, a masa holowanej przyczepy bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia samochodu wynosi 3500 kg. Te liczby robią wrażenie.

Pod maską może pracować dobrze znany silnik 2.4 D-4D o mocy 150 KM lub motor 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i moment obrotowy 500 Nm. Ta druga zadebiutowała w gamie Hiluxa wraz z zeszłorocznym liftingiem. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on pewność podczas przyspieszania, również z ładunkiem, i odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. M.in. te walory użytkowe docenili nie tylko klienci, ale też jurorzy konkursu International Pick-up Award, którzy przyznali odświeżonemu Hiluxowi główną nagrodę.

 

Trzy nadwozia Hiluxa

Cennik Toyoty Hilux zaczyna się od kwoty 96 600 zł netto - tyle trzeba przeznaczyć na podstawową odmianę DL z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Samochód w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Jest m.in. klimatyzacja, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Odmiana DL dostępna jest wyłącznie z pojedynczą kabiną, ale w wyższych wersjach wybór jest zdecydowanie większy. Warianty DLX i SR można kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible i GR Sport występują w odmianach z najbardziej pojemną podwójną kabiną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.

 

hilux nadwozia

 

Toyota Hilux w wersji DLX jest dostępna z każdym silnikiem i w każdej wersji nadwozia. Ta odmiana, wyceniona została od 110 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić, decydując się na pakiety wyposażenia Safety, Style, Comfort lub Protection.

 

Czy Hilux może być bardziej komfortowy?

Wersja SR rozszerza listę standardowego wyposażenia o wiele pozycji znanych z osobowych modeli Toyoty. Ten poziom wyposażenia oznacza, że na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z dotykowym ekranem czy łączność ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Cena? Od 131 100 zł netto.

Jeszcze więcej udogodnień znajdziemy w odmianie SR5. Wśród elementów standardowego wyposażenia warto wyróżnić 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigację satelitarną z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 to wydatek od 147 100 zł netto, ale możemy zamówić jeszcze bogatszą odmianę SR5+, która wyposażona jest w system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 159 800 zł netto.

 

 

hilux wersje

 

Hilux luksusowy czy rajdowy?

Szczyt gamy Toyoty Hilux to dwie wersje o wyjątkowym charakterze. Do świata premium przenosi odmiana Invincible, która pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu. Zawiera takie udogodnienia jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie kapotażowe, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 182 000 zł netto.

 

 

Dla amatorów prawdziwie sportowych wyzwań czeka wersja GR Sport. Auto jest inspirowane rajdowymi odmianami, w tym dakarowym Hiluxem i nie jest to jedynie chwyt marketingowy, bo do pracy nad autem zabrali się inżynierowie z Toyota Gazoo Racing. Auto przeszło szereg modyfikacji: zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, a także zmodyfikowano sprężyny, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Ponadto, właściwości jezdne poprawiono także dzięki przeprojektowaniu resorów piórowych i zastosowaniu nowych tulei. Do tego doszły 17-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami. Efekt? Mniejsze przechyły nadwozia, mniejsze wibracje i niższy poziom wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.

 

271584593 10226907419540398 2396469371345072957 n

 

Oczywiście, Toyota Hilux GR Sport swój rajdowy rodowód zdradza także wyglądem. Przedni grill ma wielki napis TOYOTA, który jest nawiązaniem do pierwszych generacji tego auta. Auto wyróżniają też felgi, emblematy GR i wykończone czarnym kolorem dodatki, a także kontrastujące z nimi czerwone sprężyny zawieszenia i amortyzatory. W kokpicie tapicerka ze skóry i syntetycznego zamszu została przeszyta czerwoną nicią, nie brakuje też emblematów GR, elementów nawiązujących do włókna węglowego czy aluminiowych pedałów.

 

Hilux dla wymagających

Legendarna niezawodność i wszechstronność Toyoty Hilux to nie wszystko. Przy pomocy zabudów specjalnych auto można dostosować do potrzeb biznesu lub pełnionej służby. Liczba modyfikacji, przebudów i zabudów nie jest tak naprawdę niczym ograniczone. Co ważne, na zabudowy dostępne w ofercie Toyoty udzielana jest trzyletnia gwarancja producenta.

 

 

Hilux sprawdzi się choćby podczas najtrudniejszych offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks. Pickup Toyoty jest też częstym wyborem takich służb jak policja, straż graniczna, ratownicy GOPR czy straż pożarna