Toyota Hilux - jaką wersję wybrać?
Toyota Hilux to dwa silniki, dwie wersje napędowe, trzy wersje nadwoziowe i aż siedem wersji wyposażenia. Do tego dochodzą niezliczone zabudowy i wersje specjalne. Sprawdzamy, co oferuje gama kultowego pickupa Toyoty.
Fanom Toyoty tego auta nie trzeba przedstawiać. Hilux to absolutnie emblematyczne auto japońskiego koncernu. Konstrukcja oparta na ramie, legendarna wytrzymałość i niezawodność, ponadprzeciętne właściwości terenowe. To dlatego Toyota Hilux to auto użytkowe z krwi i kości. Potwierdzenie? Wystarczy rzut oka w dane techniczne. Ładowność przekracza 1000 kg, a masa holowanej przyczepy bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia samochodu wynosi 3500 kg. Te liczby robią wrażenie.
Pod maską może pracować dobrze znany silnik 2.4 D-4D o mocy 150 KM lub motor 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i moment obrotowy 500 Nm. Ta druga zadebiutowała w gamie Hiluxa wraz z zeszłorocznym liftingiem. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on pewność podczas przyspieszania, również z ładunkiem, i odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. M.in. te walory użytkowe docenili nie tylko klienci, ale też jurorzy konkursu International Pick-up Award, którzy przyznali odświeżonemu Hiluxowi główną nagrodę.
Trzy nadwozia Hiluxa
Cennik Toyoty Hilux zaczyna się od kwoty 96 600 zł netto - tyle trzeba przeznaczyć na podstawową odmianę DL z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Samochód w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Jest m.in. klimatyzacja, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Odmiana DL dostępna jest wyłącznie z pojedynczą kabiną, ale w wyższych wersjach wybór jest zdecydowanie większy. Warianty DLX i SR można kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible i GR Sport występują w odmianach z najbardziej pojemną podwójną kabiną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.
Toyota Hilux w wersji DLX jest dostępna z każdym silnikiem i w każdej wersji nadwozia. Ta odmiana, wyceniona została od 110 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić, decydując się na pakiety wyposażenia Safety, Style, Comfort lub Protection.
Czy Hilux może być bardziej komfortowy?
Wersja SR rozszerza listę standardowego wyposażenia o wiele pozycji znanych z osobowych modeli Toyoty. Ten poziom wyposażenia oznacza, że na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z dotykowym ekranem czy łączność ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Cena? Od 131 100 zł netto.
Jeszcze więcej udogodnień znajdziemy w odmianie SR5. Wśród elementów standardowego wyposażenia warto wyróżnić 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigację satelitarną z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 to wydatek od 147 100 zł netto, ale możemy zamówić jeszcze bogatszą odmianę SR5+, która wyposażona jest w system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 159 800 zł netto.
Hilux luksusowy czy rajdowy?
Szczyt gamy Toyoty Hilux to dwie wersje o wyjątkowym charakterze. Do świata premium przenosi odmiana Invincible, która pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu. Zawiera takie udogodnienia jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie kapotażowe, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 182 000 zł netto.
Dla amatorów prawdziwie sportowych wyzwań czeka wersja GR Sport. Auto jest inspirowane rajdowymi odmianami, w tym dakarowym Hiluxem i nie jest to jedynie chwyt marketingowy, bo do pracy nad autem zabrali się inżynierowie z Toyota Gazoo Racing. Auto przeszło szereg modyfikacji: zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, a także zmodyfikowano sprężyny, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Ponadto, właściwości jezdne poprawiono także dzięki przeprojektowaniu resorów piórowych i zastosowaniu nowych tulei. Do tego doszły 17-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami. Efekt? Mniejsze przechyły nadwozia, mniejsze wibracje i niższy poziom wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.
Oczywiście, Toyota Hilux GR Sport swój rajdowy rodowód zdradza także wyglądem. Przedni grill ma wielki napis TOYOTA, który jest nawiązaniem do pierwszych generacji tego auta. Auto wyróżniają też felgi, emblematy GR i wykończone czarnym kolorem dodatki, a także kontrastujące z nimi czerwone sprężyny zawieszenia i amortyzatory. W kokpicie tapicerka ze skóry i syntetycznego zamszu została przeszyta czerwoną nicią, nie brakuje też emblematów GR, elementów nawiązujących do włókna węglowego czy aluminiowych pedałów.
Hilux dla wymagających
Legendarna niezawodność i wszechstronność Toyoty Hilux to nie wszystko. Przy pomocy zabudów specjalnych auto można dostosować do potrzeb biznesu lub pełnionej służby. Liczba modyfikacji, przebudów i zabudów nie jest tak naprawdę niczym ograniczone. Co ważne, na zabudowy dostępne w ofercie Toyoty udzielana jest trzyletnia gwarancja producenta.
Hilux sprawdzi się choćby podczas najtrudniejszych offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks. Pickup Toyoty jest też częstym wyborem takich służb jak policja, straż graniczna, ratownicy GOPR czy straż pożarna.