Nocleg ze śniadaniem - jak zrobić z terenówki kampera?
Niezależnie od ceny auta, właścicieli samochodów terenowych łączy jedno - chęć opuszczenia asfaltu i spędzenia czasu w otoczeniu przyrody. I to nawet nocą. To właśnie z myślą o takich przygodach powstają mniej i bardziej skomplikowane konstrukcje, które przekształcają auto terenowe w kampera. Na rynku znajdziemy wiele ciekawych propozycji. Podpowiadamy, na jakie produkty warto zwrócić uwagę, kiedy chcemy zrobić z własnej terenówki kampera.
Ququq FlatBox - wszystko w pigułce
Interesujące rozwiązania opracowała niemiecka marka Ququq. Oferowany dotąd w wersji dla Land Rovera Defendera i Mercedesa G, najnowszy model FlatBoxa zaadresowano do właścicieli Toyoty Land Cruiser, a największym atutem rozwiązania jest to, że zestaw można praktycznie wsunąć do wnętrza auta i natychmiast udać się na spotkanie przygody. Ze śniadaniem w ręce.
Kompletny zestaw wypadowy
Ta ostatnia deklaracja nie jest tylko marketingowym pustosłowiem. Flatbox to bowiem rozwiązanie, które łączy zalety rozkładanego łóżka ze stelażem pod kuchenkę gazową, miejscem na zbiornik z wodą a nawet wysuwanym stolikiem. Innymi słowy, w tej lekkiej konstrukcji jest wszystko co trzeba, żeby spędzić czas z dala od hoteli.
Z piankowym materacem
FlatBox podtrzymuje 10 centymetrowej wysokości piankowy materac o wymiarach 110 x 195cm, a całość waży tylko 50 kilogramów (63 z pełnym wyposażeniem). Montaż i demontaż odbywają się przy pomocy pasów mocujących do uchwytów na słupkach środkowych i uszu w komorze bagażowej.
Sposób na kuchnię polową
Produkt firmy Ququq pozwala stworzyć z terenowego auta prawdziwą kuchnię polową. W części kuchennej zestawu otrzymujemy: dwupalnikową kuchenkę wyposażoną w osłonę wiatrową z dwoma kanistrami na wodę - każdym o pojemności 10 litrów, dwie miski ze stali nierdzewnej i pojemnik do przechowywania przedmiotów, wsuwany w środkową część stelaża.
Wymiary i cena Ququqa FlatBoxa
Złożony Flatbox zajmuje dość niewiele miejsca. Wymiary zestawu to 102 cm szerokości, 32 cm wysokości i 76 cm głębokości. Model dla Land Cruisera 150 pasuje również do Land Roverów Discovery 3 i 4, a nawet minivanów, takich jak Seat Alhambra. Cena takiego zestawu to 2 290 euro.
Modułowe rozwiązania od Trekboxxa
Inne podejście do gospodarowania przestrzenią bagażową podróżników proponuje amerykański Trekboxx. Jak przystało na Amerykanów, firma zapewnia rozwiązania modułowe z możliwością startu z poziomu minimum, a następnie rozbudowy zestawu o dodatkowe szuflady czy akcesoria.
Trekboxx Bravo - od podstaw
Podstawowy zestaw, nazwany Bravo to kombinacja dwóch szuflad umieszczonych na podłodze bagażnika samochodu terenowego wraz z osłonami nadkoli i siatką zabezpieczającą bagaże przed wpadaniem do przestrzeni pasażerskiej. Taki pakiet, pokryty lakierem LineX, kosztuje nieco ponad 3 tys. euro.
Terenowy kamper w tańszej wersji
Trekboxx oferuje również tańszą wersję systemu Bravo, na którą składają się praktycznie tylko dwie szuflady, a pozostałe elementy można dokupić później. W ten sposób możemy korzystać z dobrodziejstw systemu za niższą cenę. Ale takie rozwiązanie nie jest pozbawione wad - gdy jakiś przedmiot wpadnie nam w nieosłonięte miejsce przy nadkolu, to by go wydobyć być może będziemy musieli rozebrać cały system.
Rozwiązanie z przyszłością
Tańsza wersja systemu Bravo pozwala na stopniowe dokładanie kolejnych elementów, w tym szuflad umieszczanych ponad tymi standardowymi, wysuwanych blatów roboczych czy akcesoriów. Możemy również od razu zdecydować się na zamówienie systemu Alpha, który jest od Bravo mniej więcej dwa razy bardziej rozbudowany i stosownie droższy - trzeba do niego dopłacić kolejne 1000 euro.
Trekboxx Alpha
Alpha prezentuje niemal identyczne podejście do konstrukcji systemu zabudowy bagażnika, przy czym jest adresowany do osób korzystających z większej liczby urządzeń - stąd stosowne platformy montażowe, płytsze i głębsze szuflady, dodatkowe gniazda elektryczne. Bravo, które przeznaczone jest dla podróżników okazjonalnych nie oferuje takich możliwości, ale bez większych przeszkód może pozostać w bagażniku auta po powrocie z wyprawy i nie będzie specjalnie przeszkadzało w codziennej eksploatacji.
Ququq - lepszy sposób na kampera
To użytkownik zdecyduje, który system lepiej wpasuje się w jego potrzeby. Jednak żadne z rozwiązań nie jest na tyle lekkie i użyteczne, by mogło konkurować z kombinacją łóżka i szuflad, stworzoną przez niemieckiego konkurenta Ququq.
Zdjęcia: Ququq, Trekboxx