Nasz test: oświetlenie ledowe RCX 100W
Kolejne wyposażenie auta, jakie mieliśmy przyjemność testować, to oświetlenie ledowe. Stanowiło ono dopełnienie testowanego wcześniej bagażnika dachowego oraz namiotu i znacząco poprawiło komfort podróżowania i biwakowania. Auto doposażyliśmy w czołową baterię ledów (2 sztuki), boczne oświetlenie campingowe oraz dodatkowe lampy cofania.
Diody LED pojawiły się na rynku stosunkowo niedawno i szturmem zdobywają popularność ze względu na nieocenione w trasie zalety - wysoką efektywność pracy i trwałość. Podróżując w nocy każdy doceni dodatkową ilość światła, która pozwoli na lepszą ocenę przeszkód terenowych, drogi. Również na biwaku zapewnienie sobie widoczności wokół auta to większe bezpieczeństwo i wygoda. Od wielu lat przemierzając bezdroża, zatrzymując się na nocne postoje z dala od cywilizacji używam takich świateł i mogę stwierdzić, że lampy firmy RCX 100W, dostarczone przez RAYO to naprawdę porządne źródła światła. Poza tym, że nieźle się prezentują, także dobrze świecą co nie o każdych ledach można to powiedzieć. Żeby to stwierdzić, wystarczy popatrzeć na zdjęcia.
Zalety:
- bardzo duży zasięg
- bardzo jasne światło
- minimalny pobór prądu
Wady:
- jedyna wada testowanego oświetlenia dotyczy wszystkich lamp LED zamontowanych powyżej linii wzroku. W zasadzie nie daje się ich używać w czasie opadów deszczu, śniegu czy we mgle. Światło odbija się kropli wody czy płatków śniegu i oślepia kierowcę
Dane techniczne:
- Napięcie 9V-32V.
- Kąt świecenia: 15°.
- Odporność na wstrząsy 15,6G
- Światło rozproszone.
- Certyfikat CE.
- Żywotność 50000H.
- Temperatura pracy: od -40°C do 80°C.
- Temperatura barwy 6500K.
Cena RAYO4x4 - 820,00 zł
Wcześniej testowane:
Columbus Autohome Variant X-long (link)
Bagażnik Front Runner Slimline II (link)
Tekst zdjęcia: Michał Bartosiak
GALERIA ZDJĘĆ