Nowy Highlander Hybrid, największy SUV w gamie Toyoty, w tym roku debiutuje w Europie Zachodniej i Środkowej. Opracowując nowego Highlandera, Toyota oparła się na 23-letnim doświadczeniu w rozwoju technologii hybrydowej i produkcji hybryd – w tym czasie marka opracowała 4 generacje napędów hybrydowych, wprowadziła na rynek ponad 40 wyposażonych w niego modeli i sprzedała na świecie ponad 16 milionów aut z tym napędem.

 

Toyota Highlander tytulowa

 

Nowy model jeszcze bardziej rozbudowuje europejską gamę SUV-ów Toyoty, dołączając do średniej wielkości modelu RAV4, kompaktowego crossovera Toyota C-HR i miejskiego SUV-a Yaris Cross, który w tym roku trafi do salonów. Każdy z tych modeli jest oferowany w wersji hybrydowej, a w Europie Zachodniej i Środkowej wersje hybrydowe odpowiadają za 91% sprzedaży RAV4 i 98% sprzedaży Toyoty C-HR. Według przewidywań hybrydy będą stanowić 95% sprzedanych egzemplarzy Yarisa Cross. Natomiast nowy Highlander będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym.

Dzisiejsze trendy elektryfikacji w segmencie dużych SUV-ów koncentrują się na technologii hybrydowej typu plug-in (ładowanej z sieci). Rozwiązanie to ma swoje zalety podczas codziennej jazdy po mieście, jednak kierowcy dużych SUV-ów pokonują również większe dystanse poza miastem, co sprawia, że rzadziej korzystają z napędu elektrycznego hybrydy plug-in z powodu ograniczonego zasięgu w trybie elektrycznym. Napęd hybrydowy Highlandera na bieżąco doładowuje baterię trakcyjną podczas zwalniania i hamowania, dzięki czemu może często korzystać z trybu czysto elektrycznego na całej trasie do prędkości 125 km/h.

 

Toyota Highlander 20

 

Atuty architektury TNGA-K, w której opracowano zarówno nadwozie, jak i napęd, sprawiają, że Highlander jest jednocześnie przestronnym dużym SUV-em, łatwym w prowadzeniu autem rodzinnym i oszczędną hybrydą. Oferuje wygodne wnętrze dla siedmiu osób, bardzo dobre właściwości jezdne, stabilność i bezpieczeństwo oraz cichy i oszczędny, a równocześnie dynamiczny napęd hybrydowy o mocy 248 KM, który zużywa średnio od 6,6 l/100 km paliwa i emituje od 149 g/km CO2. Highlander uzyskuje najlepszy w segmencie stosunek mocy do emisji CO2 dla samochodu nieładowanego z sieci.

Napęd hybrydowy czwartej generacji Highlandera zapewnia płynne, dynamiczne przyspieszenie, możliwość jazdy z prędkością do 125 km/h w trybie czysto elektrycznym oraz zdolność ciągnięcia przyczepy o masie do dwóch ton.