Toyota Hilux II generacji w roli kampera 4x4
Całkiem niedawno prezentowaliśmy Hiluxa VII generacji, który dzieki zamocowanej na części ładunkowej kapsule stał sie domkiem na kołach w podrózy do Mongilii. Tym razem przedstawiamy zupełnie inny pomysł na podróżowanie pick-upem Toyoty: kampera zbudowanego na podwoziu Hiluxa II generacji, ze stałą i elegancją zabudową jaki został niedawno sprzedany na portalu aukcyjnym bringatrailer.com.
Kamper 4x4 zamiast pick-upa
W 1991 roku mechanik Toyoty w The Dalles w Oregonie wziął na warsztat Hiluxa 4x2 z 1978 roku, znanego w Stanach jako po prostu Toyota pickup i zbudował na nim terenowego kampera. Modyfikacje trwały dwa lata, a kiedy auto było gotowe, jego twórca korzystał z niego rekreacyjnie do końca lat 90., po czym zaczął go pokazywać na targach samochodowych. Sprzedał go dopiero w 2018 roku, a pod koniec 2019 roku auto trafiło do dealera. Od września samochód ma nowego właściciela, który zapłacił za niego 49 000 dolarów.
Twórca kampera zaczął od zmodyfikowania podwozia przy pomocy podzespołów z Toyoty pickup kolejnej, III generacji dzieki czemu zyskał napęd na wszytskie koła, nigdy nieobecny w Hiluxach produkowanych w latach 70-tych. Samochód otrzymał nową ramę, zawieszenie, przednią oś i silnik. Rzędowy, 4-cylindrowy motor 20R o pojemności 2,2 litra napędza tylną lub obie osie za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów G52 i dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej.
Na pikapie zamontowano zabudowę kamperową marki Chinook RV należącej do Trail Wagons. Była to rodzinna manufaktura wypuszczajaca krótkie serie wysokiej klasy samochodów rekreacyjnych, nazywanych niekiedy „samochodami sportowymi wśród kamperów”. Firma istniała do 2005 roku.
Dom z napędem na wszystkie koła
Do wnętrza kampera wchodzi się od tyłu po specjalnie zamontowanym stopniu przez otwierane na bok drzwi. W środku zamontowano moduł kuchenny ze zlewem ze stali nierdzewnej przykrywanym grubą deską do krojenia, z podświetlanymi szafkami na wymiar i dwupalnikową kuchenką na propan oraz wbudowaną kuchenką mikrofalową. Obok znajduje się jadalnia z chowanym stołem i narożną kanapą, która po rozłożeniu zamienia się w łóżko. Drugie rozkładane łóżko jest podwieszone pod sufitem kampera, podobnie jak dwa hamaki. Dach można podnieść na postoju o kilkadziesiąt centymetrów, a okna zasłonić robionymi na zamówienie roletami na zatrzaski.
Sportowo i elegancko
W kabinie utrzymanej w beżowej tonacji zamontowano fotele kubełkowe Recaro z Toyoty Supry z 1985 roku, które zostały pokryte skórzaną tapicerką z wyszytym czerwonym logo Chinook. Dodano także nową kierownicę, konsolę centralną, CB radio i panel kontrolny nad głową oraz zmodyfikowano tablicę zegarów. Na liczniku widnieje przebieg 44 tys. mil. Samochód zyskał także klimatyzację Nippondenso oraz cyfrowy kompas Wayfinder.
W ramach modyfikacji nadwozie zostało pokryte metalizowanym lakierem orzech włoski oraz otrzymało znaczki Chinook. Czarne stalowe koła 15″ z chromowanymi kołpakami otrzymały opony 31×10.5″ Wild Country Radial XTX Sport. Zawieszenie z przodu zostało podniesione o 3 cale, a z tyłu o 4 cale. Samochód zyskał także stabilizatory poprzeczne i tylne amortyzatory pneumatyczne.
Pasjonaci turystycznych samochodów
Hilux Chinook 4×4 został sprzedany na aukcji za 49 000 dolarów przez firmę OttoEx – kierowanego przez pasjonatów importera i dealera klasycznych samochodów turystycznych, głównie z lat 80. i 90. Firma z Portland w Oregonie zazwyczaj sprowadza samochody z rynku japońskiego i europejskiego, a najchętniej sięga po pojazdy Toyoty. Skrupulatnie wybiera atrakcyjne samochody, sprowadza je i rejestruje w USA, a następnie remontuje lub odświeża w zależności od potrzeb i – jeśli otrzymuje takie zamówienie – dodatkowo modyfikuje według wskazówek klienta. Dzięki OttoEx na amerykańskie drogi trafia wiele wyjątkowych samochodów w sam raz na długie podróże.
GALERIA ZDJĘĆ