Pasja podróżowania po świecie z dala od utwardzonych dróg wymaga pewnego środka transportu. Opisywany Land Cruiser HDJ100 to efekt długich rozważań nt. tego jakim autem warto ruszyć w świat oraz jaki pojazd zapewni bezawaryjne, pewne i komfortowe warunki odkrywania tych trudniej dostępnych, a przez to kuszących zakątków świata.

 

 

Ambitni ludzie poszukują ambitnych wyzwań, nowych celów i miejsc do odkrycia. Przyszli właściciele Land Cruisera zamarzyli o okrywaniu świata tego z dala od asfaltowych dróg. Poszukiwania pojazdu, który spełniałby wymagania dotyczące dzielności terenowej a jednocześnie gwarantowałby komfortowe i bezawaryjne podróżowanie nakierowały model 100 Toyoty. To właśnie takim autem Michał Rej wielokrotnie przemierzył tysiące kilometrów przez Islandię, Kazachstan, Kirgizję, Gruzję i Rosję... Zawsze bezawaryjnie, zawsze pewnie do celu.

 

 

Poszukiwania jak najlepszego egzemplarza, w których przyszłych właścicieli wspierał Arek Hasny z Coyot Racing zakończyły się na zakupem Land Cruisera HDJ 100 z 2005r. Miał on wprawdzie  mankamenty techniczne ale pozytywnie wpłynęły one na cenę zakupu a i tak były nie istotne w perspektywie przyszłych modyfikacji terenowych. Uszkodzone zawieszenie hydrauliczne zmieniono na sprawdzone sprężyny. Mosty uszczelniono, amortyzatory zmieniono na Koni Heavy Track Raid. W zawieszeniu zastosowano sprawdzone drążki i sprężyny firmy Dobinssons. W warsztacie Coyot Racing wstawiono też nowy układ wydechowy, zregenerowano układ hamulcowy, wymieniono kolumnę kierowniczą na taka pochodząca od auta w wersji bez VGRS (zmiennej fazy skrętu na postoju).

 

 

Auto to pojazd z 2005r już po liftingu, wiec jest to model z nowym typem tylnych świateł oraz ładniejszą i estetyczniejsza konsolą środkową z ekranem u góry. W ramach przystosowywania auta do realiów XXI w ekran ten został zamieniony na nowy, multimedialny kombajn z wbudowana nawigacją, obsługą muzyki z MP3 i wszystkim tym co proponują nowoczesne systemy. Dodatkowym udoskonaleniem wnętrza jest też zmiana podłokietnika na lodówkę WAECO.  Na konsolę centralna trafił również Inteligentny System Gospodarowania Prądem zarządzający energią w dwóch akumulatorach firmowych oraz trzecim, dołożonym dla celów postojowych.

 

 

Land Cruiser 100 ma bardzo obszerne wnętrze, które znakomicie nadaje się do przystosowania do celów noclegowych. Pomysłodawcy projektu również zadeklarowani takie użycie auta. Do bagażnika trafiły więc szuflady wykonane przez firmę Auto-meble.pl. Po złożeniu tylnej kanapy w aucie można uzyskać płaską przestrzeń z materacem, bardzo wygodna do noclegu dla 2 osób.

 

 

Najbardziej widoczną offroadową modyfikacja auta poza zderzakami z Fabryka4x4.pl oraz osłonami aluminiowymi Coyot.pl jest powłoka nałożona na lakier. Czarna, z lekkim perłowym poblaskiem znakomicie chroni karoserię przed zbyt bliskim kontaktem z przyrodą. Użyty materiał to technologia Line-X. Nałożona warstwa ochronna pozwala skutecznie zabezpieczyć karoserię przed korozją i odnowić najważniejsze części samochodu, a także odpowiednio je zakonserwować. Chroni także przed promieniowaniem UV, zwiększa trwałość i połysk. Malowania dokonano w MULTI-FINISH w Inowrocławiu. Aby auto miało bardziej indywidualny charakter, dodano w nim czerwone elementy które ciekawie komponują się z czarnym kolorem powłoki X-Line. Czas pokaże jak powłoka sie sprawdzi. Dobrze położona powinna posłużyć latami.

Auto swoją inaugurację miało podczas III edycji Toyota Offroad Festival we Włościejewkach. Podczas pierwszych offroadowych wycieczek, terenowych zmagań na torze, kempingu na Autodromie 4x4 spełniło pokładane założenia. Życzymy wielu udanych podróży i realizacji marzenia o odkrywaniu świata, tego od bardziej niedostępnej, dzikiej strony.

 

Modyfikacje

  • Drążki i sprężyny Dobinssons ,
  • amortyzatory Koni Heavy Track,
  • zderzaki przód tył fabryka 4x4,
  • zabudowa firmy auto-meble.pl
  • pełne osłony podwozia COYOT
  • 3 nowe akumulatory Agm,
  • system separacji 3 akumulatora,
  • lodówka WAECO jako podłokietnik + lodówka kompresorowa w bagażniku z mrożeniem do -14st
  • przetwornica 230V
  • pełne zabezpieczenie podwozia, na karoserii powłoka xline

 

 

Tekst i zdjęcia: Ireneusz Rek 

 

GALERIA ZDJĘĆ