Targi Offroad Show w Warszawie. Mnóstwo ludzi, stoisk, aut. W śród nich, w centralnym punkcie hali, toyotowy przepis na sukces: Hilux i Land Cruiser NAC RALLY TEAM, na maskach których błyszczą zdobyte nagrody. Kierowca zespołu Paweł Molgo zapytany, dlaczego team wybrał Toyotę ,odpowiada: to najlepsze auta w swoich specyfikacjach, niezawodne. A druga z rzędu wygrana w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych świadczy o tym, że był to dobry wybór...

 

 

 

 

Paweł Molgo jeździł i wygrywał w teamie także innymi autami. Starty zaczynał na Suzuki Grand Vitarze, ścigał się z sukcesami Mitsubishi Pajero V68 klasy T2. Skąd więc poszukiwanie nowego pojazdu? Dlaczego Toyota? Land Cruiser został wybrany ze względu na fakt, iż jego zdaniem jest to najlepszy samochód dostępny w specyfikacji T2 do startu w maratonach, szczególnie w długich, pustynnych rajdach. Posiada bardzo mocny silnik i komfortowe wnętrze (klimatyzacja). W tej klasie wszystkie auta powinny być seryjne, z niewielkimi, dopuszczalnymi przeróbkami. Zmiany jakie więc wprowadzono zgodnie z regulaminem nie są znaczące, poddano modyfikacjom zawieszenie (amortyzatory) ze zmianą jego skoku tylko w określonych, regulaminowych granicach, wymieniono  chłodnicę na wydajniejszą, powiększono do 350 litrów zbiornik paliwa. Wiele elementów jest wzmocnionych, ale większość to seryjne podzespoły, dostarczane przez producenta (silnik, skrzynia biegów, mosty). Zgodnie z przepisami auto wyposażone jest także w klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy i wyprute z wszelkich zbędnych elementów wnętrze, poza deską rozdzielczą, która regulaminowo musi zostać.

 

 

Ze względu na potrzebę posiadania auta z manualną skrzynią biegów, team zakupił Land Cruisera 200 w Emiratach Arabskich (Europa to absolutna dominacja automatów w salonach). Od dwóch lat przemierza rajdowe bezdroża. Z jakim skutkiem? Jak najlepszym!

2013 - druga lokata na słynnym OiLibya Rally of Morocco

2015 r. pierwsze miejsce w grupie T2 w Africa Eco Race.

W planach - start w rajdzie Moskwa-Pekin w lipcu 2016.

 

NAC Rally Team to zespół, który powstał z pasji do motoryzacji. W chwili obecnej (listopad 2015) ścigają się po drogach Kenii i Tanzanii tylnonapędowym Mercedesem 450 SLC (LINK). Auto, pomimo swych 36 lat w metryce, dzielnie znosi wyczerpującą rywalizację w rajdzie East African Safari Classic Rally. Jeżdżą też Unimogiem U400 (w specyfikacji T4), również z sukcesami. Kierowca Teamu, Paweł Molgo za kierownicą Polskiego Fiata 125p próbował także sił na trasie m.in. Historycznego Rajdu Polski i Rajdu Barbórki. Uzbrojony w opony z kolcami i łańcuchy śniegowe w latach 2013-15 pokonywał alpejskie przełęcze na Historycznym Rajdzie Monte Carlo.

Sukcesy teamu powodują, że jest pasja i serce, żeby ścigać się dalej. Są jedynym poza Orlen Teamem zespołem dysponującym dzięki sponsorowi, firmie NAC, znakomitym sprzętem pozwalającym sięgać po najwyższe trofea w Polsce i nie tylko. Istnieją już 5 lat.

Zespół NAC to:

  • kierowca Paweł Molgo,
  • pilot Janusz Jandrowicz, którego w maratonach zastępują Ernest Górecki i Jarek Kazberuk w ciężarówce,
  • szef techniczny Piotr Domownik,
  • mechanicy: Artur Lutosławski oraz Adam Spurtacz, wspomagani przy większych imprezach lub takich, gdzie startuje samochód osobowy i ciężarówka, dodatkowymi, zaufanymi mechanikami.

 

Życzymy dalszych sukcesów!

 

 

 

 

 

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ