Debiutuje nowa Toyota Sequoia. 443-konna hybryda we flagowej terenówce
Toyota Sequoia najnowszej, trzeciej generacji zadebiutuje w USA latem 2022 roku. Układ hybrydowy z silnikiem V6 o mocy aż 443 KM, konstrukcja oparta na ramie, napęd na cztery koła, trzy rzędy siedzeń i możliwość pociągnięcia przyczepy o masie przekraczającej cztery tony - flagowy, ponad 5-metrowy SUV Toyoty w nowym wydaniu robi wrażenie.
W europejskiej ofercie Toyoty SUV-y obecne są od segmentu A i debiutującego w 2022 roku w Polsce modelu Aygo X, aż po 7-osobowego Highlandera, który jest prawdziwym kolosem. W USA auto wielkości Highlandera na nikim nie robi szczególnego wrażenia. Ba, w ofercie amerykańskiej Toyoty to auto znajduje się pośrodku skali. Miano flagowego SUV-a należy do Toyoty Sequoi. W tym roku zadebiutuja najnowsza, trzecia generacja tego auta.
Rama i trzy rzędy siedzeń
Samochód dzieli platformę i wiele komponentów z Toyotą Thundrą, czyli największym pick-upem japońskiego producenta. A to oznacza wykorzystanie ramowej konstrukcji, charakterystycznej dla prawdziwych terenówek. Zastosowana w Sequoi ramowa platforma GA-F znana jest także z najnowszego, zaprezentowanego w czerwcu 2021 roku Land Cruisera 300 oraz Lexusa LX.
Rozmiary tego auta są imponujące, równie wielkie wrażenie robi wnętrze, które oferuje aż trzy rzędy siedzeń. W drugim rzędzie można wybrać kanapę lub fotele kapitańskie, a kanapę w trzecim rzędzie można przesuwać w zakresie 6 cali i złożyć, uzyskując płaską podłogę bagażnika. Sequoia ma też multimedia najnowszej generacji - w podstawowej wersji znajdziemy 8-calowy ekran dotykowy, ale wystarczy dokupić do niej pakiet, by otrzymać 14-calowy ekran, który we wszystkich pozostałych wersjach jest standardowy. W każdej wersji pojawia się też 12,3-calowy ekran na tablicy wskaźników. Bezprzewodowa łączność ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto to standard, podobnie jak pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.5.
Sequoia imponuje mocą i siłą
Pod wielkim nadwoziem Toyoty Sequoi kryje się bardzo mocny napęd hybrydowy iForce MAX. Inżynierowie połączyli silnik V6 twin turbo 3,4 l z silnikiem elektrycznym, 10-stopniową automatyczną przekładnią i baterią NiMH 1,5 kWh. Układ zapewnia łączną moc 443 KM i 790 Nm momentu obrotowego. Można wybrać wersję z napędem przekazywanym na koła przednie lub dołączanym napędem na cztery koła.
Tak mocny zespół napędowy w połączeniu z silną konstrukcją oznacza, że Sequoia może pociągnąć przyczepę o masie ponad czterech ton. To wzrost aż o 22 procent względem poprzedniej generacji. Co więcej, manewrowanie z przyczepą też ma być łatwiejsze. Wszystko za sprawą asystentów, którzy wspomogą kierowcę w trakcie parkowania i prowadzenia auta ciągnącego za sobą przyczepę.
Sequoia ze sportowym charakterem dzięki TRD
Z pięciu wersji wyposażenia wyróżniają się luksusowa Capstone i opracowana wspólnie z Toyota Racing Development, podrasowana terenowa wersja TRD Pro. W tej wersji auto zmienia się także pod kątem stylistycznym, a najbardziej zauważalną zmianą jest grill z napisem TOYOTA, znanym choćby z Hiluxa GR Sport, który zadebiutuje w Polsce w 2022 roku. Ponadto w wersji TRD Pro pojawiają się 2,5-calowe amortyzatory FOX 2.5 Factory Reservoir Internal Bypass i 33-calowe opony Falken Wildpeak.
Ale na wersji TRD Pro nie skończyło się maczanie palców przez sportowych inżynierów we flagowym SUV-ie. Toyota Sequoia z pakietem TRD Sport będzie mieć jeszcze lepsze osiągi, a auto zyska 20-calowe czarne koła TRD, amortyzatory Bilstein, specjalne sprężyny TRD i dodatki TRD jak aluminiowe pedały czy czerwony przycisk startu. Oferowany będzie także pakiet TRD Off-road, który zwiększy możliwości terenowe auta, dzięki zastosowaniu blokady tylnego mechanizmu różnicowego, amortyzatorów Bilstein, 18-calowych czarnych kół i systemów Multi-Terrain Select, Downhill Assist Control oraz Crawl Control.