Hilux to pick-up legendarny. Wiemy o tym doskonale od lat. Wiemy też, że był, jest i będzie wykorzystywany do różnych działań - od użytkowych, przez militarne do turystycznych. Ten egzemplarz, zbudowany przez brytyjską firmę Prospeed, ma służyć do gaszenia pożarów. Ale pożarów aut elektrycznych, o których coraz częściej się pisze, że stanowią poważne wyzwanie dla strażaków.

Toyota Hilux hiload6x6 03

Ten strażacki Hilux to produkt brytyjskiej firmy Prospeed, która zastosowała swoje rozwiązanie Hiload 6x6. Nie jest to pierwsza taka konwersja z dodatkową osią. Wcześniej podobne pojazdy były przygotowywane chociażby przez Arctic Trucks. Dodatkowa oś to nie tylko napęd 6x6, ale przede wszystkim zwiększona ładowność oraz długość. W tym przypadku to aż 3000 kg oraz dodatkowe 123 cm. Hilux jest zaprojektowany tak, by mieścił się w niskich garażach, jego wysokość to 185 cm.

Toyota Hilux hiload6x6 02

Jednak najważniejszą funkcją jest system przeciwpożarowy Coldcut Cobra, który może z łatwością przeciąć podłogę pojazdu elektrycznego, a następnie wtryskiwać wodę pod ciśnieniem do akumulatora, aby ugasić pożar lub zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się ognia. Testy wykazały, że zużywa przy tym tylko 240 litrów wody.

Ten Hilux wygląda niesamowicie i z pewnością spełni pokładane w nim oczekiwania. Oby tylko jak najrzadziej.