Land Cruiser 120 Doroty i Adama
W bieżącym roku mija dokładnie 20 lat, gdy po raz pierwszy, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, pokazano Land Cruisera 120. Model ten, zaprojektowany w europejskim Centrum Projektowym ED2 na południu Francji, początkowo nie zyskał zbyt przychylnych opinii ze względu na oryginalny wygląd, na który składały się opływowe kształty i nowe rozwiązania techniczne. Czy z biegiem lat konstrukcja sprawdziła się jako auto terenowe? Przedstawiamy Wam Land Cruisera 120 Doroty i Adama, którzy od sześciu lat przemierzają swoim autem offroadowe szlaki.
Auto jest egzemplarzem wyprodukowanym w 2007 roku. Zakupione od fana offroadu, było już wstępnie przygotowane do pokonywania terenowych szlaków. W warsztacie SOLTER MOTOSPORT przeszło kompletny przegląd, zyskało osłony, lift zawieszenia i snorkel. I tak zmodyfikowane, od razu po trzech miesiącach od zakupu, z załogą, która dopiero zaczynała zbierać terenowe doświadczenie, zostało wypuszczone na głęboką wodę. Offroadowy wypad na Ukrainę w gronie użytkowników Nissana Patrol na dużym kole skutkował znaczną destrukcją auta. Zweryfikowały się plastikowe poszerzenia i zderzaki. Jednak taka zabawa okazała się tym, co właścicielom auta podoba się najbardziej. Samochód pomimo szkód pokonał całą trasę.
MODYFIKACJE
Doświadczenia z wyjazdu skutkowały kolejnymi modyfikacjami. Auto zostało doposażone w akcesoria wyprodukowane przez MORE4x4, czyli zderzaki stalowe na przód i tył auta, wyciągarkę z liną syntetyczną, bagażnik dachowy, stalowe progi. Dodatkowo opony MT YOKOHAMA GEOLANDAR G003 w rozmiarze 280/70/17 (33") oraz oświetlenie robocze i drogowe LED. Wszystko montowane w znanej i polecanej firmie z Chwaszczyna, czyli eXpedycja.pl. Karoserię przed zniszczeniami w terenie zabezpiecza powłoka RAPTOR.
UŻYTKOWANIE
Jak Land Cruiser 120 sprawdza się na terenowych szlakach? Na pewno jest to konstrukcja przez lata już sprawdzona i po doświadczeniach z modelem J9 bardziej przemyślana. Rama jest mocniejsza, a zawieszenie przednie przekonstruowane, dzięki czemu nie występuje tu problem urwanego koła znany z poprzedniego modelu. Wnętrze jest w miarę przestronne i pozwala na wygodne przemieszczanie się czterech osób. W bagażniku zastosowano szuflady, porządkujące przestrzeń oraz system rozkładanego lóżka dla dwóch osób. Przy większej liczbie pasażerów na bagażnik dachowy zakładany jest dedykowany namiot. Taka konfiguracja (2+2) sprawdziła się podczas wakacyjnych wypadów, np. na Bałkany czy podczas wielu bliższych, krajowych wycieczek.
DLACZEGO LAND CRUISER?
Właściciele auta do swojej przygody z offroadem podeszli bardzo kompetentnie, na pierwszą wyprawę do Rumunii zabierając się z inna załogą, aby sprawdzić, czy taka przygoda to jest to, co im się spodoba. Spodobało się, więc wśród znajomych jeżdżących terenowo przeprowadzili badanie, jakie auto będzie spełniało wymóg bezawaryjnej i w miarę wygodnej jazdy w terenie, ale także podczas długich przelotów w odległe destynacje. Wśród propozycji wysuwanych nawet przez właścicieli innych marek 4x4 dominował Land Cruiser. I właśnie takie auto, już częściowo przygotowane, kupili. Czy był to dobry wybór? Tak, odpowiednio przygotowany i użytkowany Land Cruiser 120 to znakomita baza do budowy wyprawowego auta. To samochód, który przy odpowiednim serwisowaniu i użytkowaniu, odwdzięcza się bezawaryjną jazdą, dając frajdę z odkrywania własnego świata, gdzieś poza głównymi drogami.
GALERIA ZDJĘĆ