Land Cruiser FJ49 w rękach generacji Z. Co z tego wynikło?
Nie ma to jak rodzinna tradycja. Bliźniacy Christian i Ashton Montesalvo mają po 18 lat i już wystawili swój pierwszy samochód na targach SEMA w Los Angeles. Chłopcy sami wymyślili i sfinansowali projekt, ale korzystali z rad starszych kolegów z Patriot Campers, firmy tuningowej ich ojca. Zmodernizowany Land Cruiser FJ45 stanął na stoisku Toyoty obok fabrycznej wyprawówki Trailhunter Concept czy prototypów Toyota Gazoo Racing i TRD.
Christian i Ashton Montesalvo od wczesnych lat szkolnych pracowali w czasie wakacji w warsztacie Patriot Campers, firmy swojego ojca Justina Montesalvo. Dziś mają 18 lat i spore fachowe doświadczenie w modyfikowaniu terenowych SUV-ów i pick-upów. W tym roku bracia postanowili zrealizować swój pierwszy własny projekt.
Ashton kupił klasycznego Land Cruisera FJ45 z 1977 roku i wspólnie z bratem i ojcem zaplanowali wyposażenie auta we współczesne komponenty i rozwiązania. Młodzi tunerzy korzystali z merytorycznego wsparcia mechaników Patriot Campers, ale sfinansowali projekt z własnych oszczędności zgromadzonych przez lata pracy w warsztacie.
Za źródło części do odnawianej Czterdziestki posłużył znany z trwałości i niezawodności Land Cruiser 79 Series, który wcześniej pracował w kopalni. Bracia Montesalvo wzięli z niego silnik, skrzynię biegów, klimatyzację, mechanizmy różnicowe i zawieszenie.
Zgodnie z założeniami osiemnastolatków, Land Cruiser FJ49 miał zachować wygląd klasyka, ale zyskać znacznie lepsze właściwości jezdne. Z przodu otrzymał specjalnie opracowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, a z tyłu resory piórowe wzięte z LC 79, mocny terenowy mechanizm różnicowy JMACX i układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Za tym poszły modyfikacje nadwozia, w tym poszerzenia błotników, hak holowniczy, wyciągarka Warn®, światła główne LED i dwie listwy z reflektorami na dachu. Kolejnym krokiem była zewnętrzna klatka bezpieczeństwa zaprojektowana i wykonana przez Patriot Campers oraz system elektryczny Redarc Electronics®.
We wnętrzu bracia Montesalvo utrzymali styl retro, dodając tylko nową tapicerkę, konsolę nad głową i kierownicę Nardi®. W ten sposób powstał solidny, niezawodny i komfortowy samochód do jazdy w terenie, w którym pod klasycznym wyglądem legendarnego Land Cruisera FJ49 skrywają się aktualne rozwiązania zwiększające możliwości auta.
Christian i Ashton pracowali nad swoim Land Cruiserem w tym samym czasie, kiedy Justin Montesalvo razem z zespołem szykował się do swojego pierwszego udziału w tegorocznych targach modyfikowanych samochodów Specialty Equipment Market Association (SEMA). Warsztat Patriot Campers przywiózł w tym roku z Australii do Las Vegas dwie wyprawówki zbudowane na bazie Land Cruisera 70. Pierwsza z nich to LC79 Supertourer z przyczepą, a druga to sześciokołowy LC79 6×6 Megatourer. Wszystkie trzy auta zostały wystawione na stoisku Toyoty obok pick-upa Toyota Trailhunter Concept, zmodyfikowanych egzemplarzy terenowej Sequoi TRD czy wyczynowych aut opartych na sportowych Toyotach z linii GR.